• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • På rosa moln
    augustidröm skrev 2009-01-19 14:59:50 följande:
    ...och det är ju inte större att gifta sig än att få barn ihop...det är ju verkligen för livet,ett giftemål går ju liksom att avsluta....
    Även fast det förstås är ett större beslut att skaffa barn så är det enormt stort steg för mig att gifta mig, det kommer jag inte att göra om jag inte är säker (så säker som man nu kan vara på någonting) att det är för livet. Självklart går det att avsluta, men även barn kan växa upp med föräldrar på två ställen och ha en underbar uppväxt.
  • 090208

VAAAA??? Men lagg av... Jag kan forsta att det ar jobbigt att sitta vid samma bord som ex-maken i flera timmar, men att VAGRA komma pga av en HALVSYSTER???

sarreb skrev 2009-01-19 13:20:41 följande:
    Min mammas första kommentar: - ska ni bjuda x (min halvsyster). - ja det har vi tänkt- då får jag se om jag kommer. Jag kommer nog inte.
  • augustidröm

självklart!!! nu när jag gifter mig hoppasjag ju verkligen att det är för livet...
    men har man skaffat barn ihop måste man ändå ha kontakt med varandra resten av livet (finns undantag) är man gifta så kan man skiljas och aldig mer träffas eller ha med varandra att göra.
    det jag menar är att hon borde ju inte bli chockad över att vi då ska giftaoss....borde falla ganska narturligt.
    men inte alltid de tänker så dock...
    På rosa moln skrev 2009-01-19 15:14:35 följande:

Även fast det förstås är ett större beslut att skaffa barn så är det enormt stort steg för mig att gifta mig, det kommer jag inte att göra om jag inte är säker (så säker som man nu kan vara på någonting) att det är för livet. Självklart går det att avsluta, men även barn kan växa upp med föräldrar på två ställen och ha en underbar uppväxt.
  • Humlan66
    after8 skrev 2009-01-19 12:30:26 följande:
    läste denna tråd förra veckan och tänkte glatt att jag inte fått några konstiga kommentarer... tills i helgen då svärmor var på besök...Under diskussion om varför vi bokar ställe redan nu (?)(bröllop aug...) så säger hon: "Det är ju dumt, tänk om ni inte är tillsammans då?" Tilläggas ska att vi har barn på 1,5 år! Och inga problem mellan oss! Och varit ett par i snart 4 år... Nästa dag kom nästa groda vid visning av den redan köpta vigselringen: "Oh, vad fin! Vad ska du göra med den om det inte blir av?"Man allvarligt! Vet inte ens om hon försökte skämta men det blev helt fel iaf... Jag bara tittade på henne...
    Ja asså *skakar på huvet* alla dessa svärmödrar och deras *elaka tungor* .. inte ens jag har klarat mig från en sån :(
  • Jenny står brud 090801

En jobbarkompis frågaden mig om vi är väldigt religösa eftersom (enligt henne) vi skulle gifta oss så unga. Jag kommer att vara 24 år och min blivande man 27 årnär vi gifter oss, det tycker inte jag är sååå himla ungt...

• passionsblomman

Jenny står brud 090801 skrev 2009-01-19 21:10:30 följande:
    En jobbarkompis frågaden mig om vi är väldigt religösa eftersom (enligt henne) vi skulle gifta oss så unga. Jag kommer att vara 24 år och min blivande man 27 årnär vi gifter oss, det tycker inte jag är sååå himla ungt...
  • sasso

Från en barndomsvän som jag inte umgåtts med på ca 10 år:

- Vad kul det ska bli att komma på Ert bröllopp!!!

(Ok..jag har ju inte tänkt att bjuda henne...)

• bridesilly

det är lite fräckt är det inte? att bjuda in sig själv sådär
    man kan ju inte anta att man är bjuden. Jag hade svarat direkt att ja till kyrkan (eller vart ni nu gifter er) är alla välkomna men till festen kan vi bara bjudna de närmsta eller nåt i den stilen.

sasso skrev 2009-01-19 21:12:54 följande:
    Från en barndomsvän som jag inte umgåtts med på ca 10 år:- Vad kul det ska bli att komma på Ert bröllopp!!!(Ok..jag har ju inte tänkt att bjuda henne...)
  • bridesilly

? det är väl inte så väldans ungt
    Jenny står brud 090801 skrev 2009-01-19 21:10:30 följande:

• Jenny står brud 090801

Tycker inte heller vi ärväldigt unga, känns alldeles lagom faktiskt. Vi har ju ändå hunnit vara tillsammans i sex år...

Skönt att höra att det är fler som har vassa svärmödrar, trodde bara det var jag :) Min svärmor sa bla när vi pratade om bröllopet vid jul att det är sååå länge till ni skall gifta er. Hon nästan hånade oss (mig)om att vi redan hade bokat festlokal och kyrka. Det är ju bara ett halv år kvar nu, är ju ingenting..

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?