• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • F A M E

Ungefär så där sa min mamma till mig när hon förstog att dem inte är bjudna till festen efteråt.

Men inte att hon inte skulle komma, men hon ogillade starkt hur vi hade tänkt oss våran dag.

Lennarts Fru skrev 2009-01-16 22:59:03 följande:

ett samtal mellan min man och min mans halvbror- ska ni ha fest med alkohol efteråt?- nej- varför inte?- för att de kommer finnas mcyket barn där och för att vi inte vill ha alkohol fest, vi vill bjuda på fika och sådant för att sedan ta in helt nyktra på hotell och mysa och där dricka lite champanje. vi vill minnas dagen som våran inte som en fest som vi fick städa stjortan av oss för efteråt.- VA! ska ni inte ens ha fest så kommer då inte jag. man går ju på bröllop för alkoholen.korkat va?
  • På rosa moln

Jag och min pojkvän planerar inte bröllop förrän 2012 så vi har inte hunnit få så många korkade kommentarer än, fast min pappa har redan hunnit reta sig på både budgeten (som han tycker är för hög) och menyn (som han tycker är felkomponerad) när vi har spånat om det hela så när vi kommer närmare den stora dagen så kommer vi säkert att mötas av en del tjafs...

• Lennarts Fru

på rosa moln

oj, ni har lång tid att planra :) blir de stort bröllop? hur hög bdjet hade ni tänkt?

• På rosa moln

Lennarts Fru skrev 2009-01-17 00:50:55 följande:

på rosa moln, ni har lång tid att planera :) blir de stort bröllop? hur hög budget hade ni tänkt?
    Haha, ja med den framförhållningen så kanske man skulle kunna förvänta sig någonting rejält i slutänden ;) Nä, om våra vänskapsrelationer och liknande ser ut ungefär som de gör idag då så blir det ett ganska litet bröllop med 40-50 gäster och vi har tänkt oss en budget på omkring 70000. Att vi redan har börjat prata om det handlar mest om att det passar bra med datumet det året och att den blivande bruden tycker att det är väldigt kul att planera saker... ;)
  • Nancy Drew

"Va?! På riktigt?!" av Mr Drews tjejkompis.

Vad ska man säga? "Nej, på låtsas"?

Kul tråd!

• MV85

"Det visste jag väll" och "oooh vad kul är det enda jag fått höra, men har å andra sidan bara berättat för 2 pers :)

• Anciii

haha jag har fått liknande kommentar när jag först sa att jag inte ville ha alkohol..:
    - om det inte finns alkohol så kmr inte jag..

Lennarts Fru skrev 2009-01-16 22:59:03 följande:

ett samtal mellan min man och min mans halvbror- ska ni ha fest med alkohol efteråt?- nej- varför inte?- för att de kommer finnas mcyket barn där och för att vi inte vill ha alkohol fest, vi vill bjuda på fika och sådant för att sedan ta in helt nyktra på hotell och mysa och där dricka lite champanje. vi vill minnas dagen som våran inte som en fest som vi fick städa stjortan av oss för efteråt.- VA! ska ni inte ens ha fest så kommer då inte jag. man går ju på bröllop för alkoholen.korkat va?
  • Loowwe

Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• ElevenSeven

När min chef fick reda på att att jag skulle gifta mig i sommar sa han
    -Då måste ni ju vara tillsammans tills dess!

öh???..jo vi hade tänkt det.

• Dittvackrajag

Riktigt rolig tråd!

Själv så fick jag en kommentar av min klasskompis:
    Hon: - Så ni ska gifta er på riktigt?
    Jag: - Jaa, det är ju det som är meningen.

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?