• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • aikidoaasa

Nu har det inte varit på tapeten med den typen av kommentarer för min och sambons del (ännu), men det finns en del kommentarer som vi fått höra:

* "Gift er inte, nu för tiden är det så himla dyrt med bröllop..." (min pappa som sa det, men han längtar efter att bli morfar så det är inte det att han inte gillar honom.) Fast jag kan mycket väl förstå att han är rädd för att han skulle behöva stå för hela notan som han sa så för några år sedan. (självklart skulle vi stå för allt själva, men inte bli ledsna om våra föräldrar vill bidra med en del.)

* Nu får du se till att göra en ärbar kvinna av henne! En gemensam kompis nyblivna fru sa detta till min sambo och daskade en tidning i huvudet på honom. *Jag håller fortfarande med henne!*

* Näe... nu för tiden är det onödigt att gifta sig... när man kan få ett ligg gratis... (En fd killpolare som sa detta när vi kom in på ämnet äktenskap under en fest. Inte en enda tjej på den festen ville prata med honom efter det.)

* Jag tycker man kan vänta med att gifta sig tills man är gammal... man kan vänta tills man är 25... (Min pojkvän/sambo för ca 8 år sedan... hmm... han har nog glömt detta vid det här laget då jag har ca 64 dagar kvar av 25... och jag känner mig sååå gammal. lol... *suck* )

* När ni en dag gifter er så måste ni göra det i den kyrkan som vi gifte oss i! (sambons mamma som sa detta, det är iofs ok då hon i samband med detta menade att jag "dög" åt hennes pojke. ) Men jag vill nog ändå ha chansen att vara med att bestämma var vi skylle göra detta...

• passionsblomman
    aikidoaasa skrev 2009-01-19 22:19:00 följande:
    ** Näe... nu för tiden är det onödigt att gifta sig... när man kan få ett ligg gratis... (En fd killpolare som sa detta när vi kom in på ämnet äktenskap under en fest. Inte en enda tjej på den festen ville prata med honom efter det.)*
    Slipad kille! Det där kan visa sig bli en dyr kommentar...
  • På rosa moln
    sasso skrev 2009-01-19 21:12:54 följande:
    Ok..jag har ju inte tänkt att bjuda henne...)
    Pinsamt... Berättade du det för henne eller hoppas du att hon fattar det ändå? :)
  • På rosa moln

Jenny står brud 090801 skrev 2009-01-19 21:45:37 följande:

Skönt att höra att det är fler som har vassa svärmödrar, trodde bara det var jag :)
    Tycker också att det känns skönt att jag inte är ensam om det. Jag och min pojkväns föräldrar har inte fått någon flygande start, efter snart ett och ett halvt år så har vi knappt sagt mer än hej till varandra (och det enda som jag har hört att hans mamma har sagt om att vi har träffats är att jag med mina - tre små - tatueringar och mitt vegetariska livsstil inte är någon drömsvärdotter direkt) och någonting säger mig att inte så mycket kommer att ha förändrats när vi börjar planera bröllopet närmare.
  • Petronella01

Min svärmor sa till min sambo att det var väl onödigt att
    vi ska gifta oss....
    hm...ja jag vet att jag inte är poppis....:-/

• Svanboet

Stackars alla som inte blir accepterade av sina svärmödrar! Jag har inga problem alls med min svärmor... det enda jag kan tänka mig kommer på tapeten är att vi väljer att lägga bröllopet där vi bor och inte där vi växte upp och att vi nog kommer välja en borgelig vigsel och inte kyrkan. Men med tanke på hur de har fungerat hitills kommer de nog bara säga: Men... har ni nu tänkt till ordentligt? Jahaja, då är det väl så då.

• didis

Rent allmänt har vi inte fått annat än positiva kommentarer.

En och annan har sagt "oj ÄR inte ni redan gifta??" och min mamma tycker rent allmänt att det är onödigt att gifta sig (och skall man gifta sig skall man inte ha stor, kostsam fest efteråt!).

Mina svärföräldrar är faktiskt mer positiva till bröllopsfest än mina egna föräldrar.

Till er som har hopplösa svärmödrar - jag önskar jag hade kunnat skicka min till er!! Hon är en av de klokaste och trevligaste personer jag träffat i livet.

• stl48

Jag fick på omvägar höra denna kommentaren angående vårt bröllop:
    - Jaha, ska hon banta nu då?

Jag vet att jag inte är modellsmal men det är väl upp till mig?

• bridesilly

Något vi ofta fick höra under vår bröllopsplanering var också

-jag skulle aaaaldrig lägga massa pengar på det.

Nej men alla är vi olika och prioriterar olika saker här i livet och jag skulle inte klanka på den som hellre lägger pengar på en bil eller hemmet.

• passionsblomman
    Dumma dumma människor!
    stl48 skrev 2009-01-20 09:00:37 följande:
    Jag fick på omvägar höra denna kommentaren angående vårt bröllop:- Jaha, ska hon banta nu då?Jag vet att jag inte är modellsmal men det är väl upp till mig?
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?