Inlägg från: På rosa moln |Visa alla inlägg
  • På rosa moln

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Jag och min pojkvän planerar inte bröllop förrän 2012 så vi har inte hunnit få så många korkade kommentarer än, fast min pappa har redan hunnit reta sig på både budgeten (som han tycker är för hög) och menyn (som han tycker är felkomponerad) när vi har spånat om det hela så när vi kommer närmare den stora dagen så kommer vi säkert att mötas av en del tjafs...

• På rosa moln

Lennarts Fru skrev 2009-01-17 00:50:55 följande:

på rosa moln, ni har lång tid att planera :) blir de stort bröllop? hur hög budget hade ni tänkt?
    Haha, ja med den framförhållningen så kanske man skulle kunna förvänta sig någonting rejält i slutänden ;) Nä, om våra vänskapsrelationer och liknande ser ut ungefär som de gör idag då så blir det ett ganska litet bröllop med 40-50 gäster och vi har tänkt oss en budget på omkring 70000. Att vi redan har börjat prata om det handlar mest om att det passar bra med datumet det året och att den blivande bruden tycker att det är väldigt kul att planera saker... ;)
  • På rosa moln
    Linn74 skrev 2009-01-18 18:56:29 följande:
    Med tanke på att vi inte träffats på 5 år och att de aldrig träffat min m2b så skulle det kännas heltokigt.
    Haha, ja. Det borde väl de själva också tycka. Har en vän som var på ett indiskt bröllop som i deras mått mätt var pyttelitet, enbart 350 gäster. För att få ihop så många så får man nog bjuda en hel del folk som man inte har någon relation till, kanske är ett sådant din mamma vill ha :)
  • På rosa moln
    Linn74 skrev 2009-01-18 19:18:29 följande:
    Vilket isåfall vore skitlöjligt, och inte bekommer mig det minsta.
    Ja som om ni inte har nog att tänka på inför dagen utan att behöva bry er om vad era föräldrars bekanta ska tycka om det hela :)
  • På rosa moln
    augustidröm skrev 2009-01-19 14:59:50 följande:
    ...och det är ju inte större att gifta sig än att få barn ihop...det är ju verkligen för livet,ett giftemål går ju liksom att avsluta....
    Även fast det förstås är ett större beslut att skaffa barn så är det enormt stort steg för mig att gifta mig, det kommer jag inte att göra om jag inte är säker (så säker som man nu kan vara på någonting) att det är för livet. Självklart går det att avsluta, men även barn kan växa upp med föräldrar på två ställen och ha en underbar uppväxt.
  • På rosa moln
    sasso skrev 2009-01-19 21:12:54 följande:
    Ok..jag har ju inte tänkt att bjuda henne...)
    Pinsamt... Berättade du det för henne eller hoppas du att hon fattar det ändå? :)
  • På rosa moln

Jenny står brud 090801 skrev 2009-01-19 21:45:37 följande:

Skönt att höra att det är fler som har vassa svärmödrar, trodde bara det var jag :)
    Tycker också att det känns skönt att jag inte är ensam om det. Jag och min pojkväns föräldrar har inte fått någon flygande start, efter snart ett och ett halvt år så har vi knappt sagt mer än hej till varandra (och det enda som jag har hört att hans mamma har sagt om att vi har träffats är att jag med mina - tre små - tatueringar och mitt vegetariska livsstil inte är någon drömsvärdotter direkt) och någonting säger mig att inte så mycket kommer att ha förändrats när vi börjar planera bröllopet närmare.
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?