• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Kanilj

Har inte fått några kommentarer förutom positiva, men så är det bara två personer som i största hemlighet fått veta. :)

Däremot gifte sig min syster och hennes man för några år sedan. De gifte sig till (nästan) allas stora överraskning när deras dotter skulle döpas.
    Min systers mans föräldrar (som betett sig lite underligt genom årens lopp mot min svåger och hans bröder), såg varken alls glada eller överraskade ut.
    Efteråt, utanför kyrkan grattade de inte ens min syster och hennes man. Min svågers mamma sträckte fram handen som för att stoppa min svåger när han var på väg att krama henne. Då sa hon med handen framför sig "tack det är bra". Till sin egen son!!!
    De var övertygade att ALLA släktingar på min systers sida visste om att de skulle gifta sig och att vi hållit det hemligt för dem. Så jäkla dumt! De följde inte med på bröllopsfesten, två stolar gapade tomma.
    Sedan den dagen har min syster och hennes man inte haft någon kontakt med dem.

• Svanboet

Folk är från vettet! Har de storhetsvansinne nog att tro att alla är emot dem kan ju stolarna lika gärna vara tomma då de inte förtjänar att delta på festen.

• Kanilj
    Svanboet skrev 2009-02-16 09:32:25 följande:
    Folk är från vettet! Har de storhetsvansinne nog att tro att alla är emot dem kan ju stolarna lika gärna vara tomma då de inte förtjänar att delta på festen.
    Precis! Förmodligen hade de suttit och surat under festen och påverkat stämningen på så vis. Så det var nog lika bra att vi slapp drabbas av deras negativitet. Synd bara att en del människor ska behöva vara så urbota dumma.
  • Comfortably numb

helt sjukt! de kunde ju bara frågat om det var nån mer som visste... och varför ta så illa upp, kan inte bara folk vara glada för andras skull ibland??

Kanilj skrev 2009-02-16 09:29:33 följande:
    Har inte fått några kommentarer förutom positiva, men så är det bara två personer som i största hemlighet fått veta. :)Däremot gifte sig min syster och hennes man för några år sedan. De gifte sig till (nästan) allas stora överraskning när deras dotter skulle döpas. Min systers mans föräldrar (som betett sig lite underligt genom årens lopp mot min svåger och hans bröder), såg varken alls glada eller överraskade ut. Efteråt, utanför kyrkan grattade de inte ens min syster och hennes man. Min svågers mamma sträckte fram handen som för att stoppa min svåger när han var på väg att krama henne. Då sa hon med handen framför sig "tack det är bra". Till sin egen son!!! De var övertygade att ALLA släktingar på min systers sida visste om att de skulle gifta sig och att vi hållit det hemligt för dem. Så jäkla dumt! De följde inte med på bröllopsfesten, två stolar gapade tomma.Sedan den dagen har min syster och hennes man inte haft någon kontakt med dem.
  • Eran

När jag gifte mig första gången sa min morbror som är väldigt troende att de säkert berodde på att vi ville ha sex. Men grejen är den att vi bodde ihop i 7 år innan vi gifte oss. Att jag nu planerar att gifta om mig kommer säkert att frambringa fler "roliga" kommentarer.

• Svanboet

Haha! Ursäkta men vilket årtionde kommer han från?

Eran skrev 2009-02-16 14:37:43 följande:
    När jag gifte mig första gången sa min morbror som är väldigt troende att de säkert berodde på att vi ville ha sex. Men grejen är den att vi bodde ihop i 7 år innan vi gifte oss. Att jag nu planerar att gifta om mig kommer säkert att frambringa fler "roliga" kommentarer.
  • Eran
    Svanboet skrev 2009-02-16 14:48:39 följande:
    Haha! Ursäkta men vilket årtionde kommer han från?
    Han är född 1942. Fast man kan tro 1842
  • T0612

igår sa min syster:

-Eftersom du inte oroar dej för att gifta dig så måste jag ju göra det åt dig...

detta grundades på att min m2b ska jobba varje helg framtill mars(ja mars nu 2009) och menade att vi inte skulle hålla pga att han kommer jobba för mycket ???

• Svanboet

Tihi - vänligen upplys din syster om att det är bra för då nöter ni inte på varandra så mycket.

T0612 skrev 2009-02-16 15:26:12 följande:
    igår sa min syster:-Eftersom du inte oroar dej för att gifta dig så måste jag ju göra det åt dig...detta grundades på att min m2b ska jobba varje helg framtill mars(ja mars nu 2009) och menade att vi inte skulle hålla pga att han kommer jobba för mycket ???
  • MV85
    T0612 skrev 2009-02-16 15:26:12 följande:
    igår sa min syster:-Eftersom du inte oroar dej för att gifta dig så måste jag ju göra det åt dig...detta grundades på att min m2b ska jobba varje helg framtill mars(ja mars nu 2009) och menade att vi inte skulle hålla pga att han kommer jobba för mycket ???
    hahaha i så fall undrar jag vad hon skulle ge mig och min m2b för odds som ses en vecka av månaden på sin höjd... o det är med hans ordinarie jobbschema....
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?