• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • bridesilly

haha kanske sant, men det blir nog annorlunda för många när dom själva ska planera bröllopet sen

Bröllloppan skrev 2009-01-23 17:47:31 följande:
    Den kommentaren kommer baaaara från folk som inte själva är gifta. För fem år sen skulle jag aaaaldrig ha tänkt tanken att lägga hundra pappa på en fest, och jag har säkert sagtdet till folk när ämnet diskuterats. Men nu när jag har min underbara fästman som har friat till mej så känns det självklart att vi ska ha en stor klassisk bröllopsfest!
  • FoF

Är nog inte förrän man själv börjar planera man upptäcker att det är så mkt som ska fixas o trixas med att budgeten gärna skenar iväg :)

• Saggezza

Fick frågan av en killkompis "Vilken skumpa ska ni ha?" Svarade varpå han säger "nej den kan ni inte ha, drack den på nyår och den smakar för sött för mig..."

Mitt svar? "Jobbigt för dig, ska se till att du har en karaff vatten till ditt förfogande iaf..." {#lang_emotions_wink}

• T0612

Kanske inte så dumma kommentarer men min lillasyster sa att jag är för ung (23 år när vi gifter oss).. och min storasyster sa att "kul att få vara med att planera ett bröllop ialla fall då jag nog aldig kommer få något" (hon är 25 år)

• Villemoa

Bra svarat! Vad sa han då?

Saggezza skrev 2009-01-28 22:27:59 följande:
    Fick frågan av en killkompis "Vilken skumpa ska ni ha?" Svarade varpå han säger "nej den kan ni inte ha, drack den på nyår och den smakar för sött för mig..." Mitt svar? "Jobbigt för dig, ska se till att du har en karaff vatten till ditt förfogande iaf..."
  • Saggezza

Villemoa skrev 2009-01-28 23:24:13 följande:
    Bra svarat! Vad sa han då?

Han grymtade litegrann men sen dess har han kommit med fler kommentarer... han är snäll men han har en väldigt butter inställning till världen i allmänhet och giftermål i synnerhet...

• Villemoa

Åhå ja, han är en sån där bitterf***a
    Sen är det också märkligt att många människor har kommentarer om saker och ting som egentligen inte rör dem.

Saggezza skrev 2009-01-29 14:23:56 följande:
    Han grymtade litegrann men sen dess har han kommit med fler kommentarer... han är snäll men han har en väldigt butter inställning till världen i allmänhet och giftermål i synnerhet...
  • Saggezza

Villemoa skrev 2009-01-29 19:33:33 följande:
    Åhå ja, han är en sån där bitterf***a Sen är det också märkligt att många människor har kommentarer om saker och ting som egentligen inte rör dem.

Yes han är en sån Ja vissa människor klämmer ur sig de konstigaste kommentarerna och bjuder gärna in sig själva också på bröllopet. Hur säger man egentligen nej till någon som står med rådjursögon och frågar om inte de också får komma på bröllopet?!

• Villemoa

Jaa, du, vad säger man...personligen skulle inte jag vädja om att få bli bjuden till ett bröllop. Man vill ju bli inbjuden och inte bjuda in sig själv!

Saggezza skrev 2009-01-29 19:43:51 följande:

Yes han är en sån Ja vissa människor klämmer ur sig de konstigaste kommentarerna och bjuder gärna in sig själva också på bröllopet. Hur säger man egentligen nej till någon som står med rådjursögon och frågar om inte de också får komma på bröllopet?!
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?