• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • after8

läste denna tråd förra veckan och tänkte glatt att jag inte fått några konstiga kommentarer... tills i helgen då svärmor var på besök...

Under diskussion om varför vi bokar ställe redan nu (?)(bröllop aug...) så säger hon: "Det är ju dumt, tänk om ni inte är tillsammans då?"
    Tilläggas ska att vi har barn på 1,5 år! Och inga problem mellan oss! Och varit ett par i snart 4 år...

Nästa dag kom nästa groda vid visning av den redan köpta vigselringen: "Oh, vad fin! Vad ska du göra med den om det inte blir av?"

Man allvarligt! Vet inte ens om hon försökte skämta men det blev helt fel iaf... Jag bara tittade på henne...

• bridesilly

fy jag förstår inte sådana kommentarer, man gifter sig väl för att man VET att man vill vara tillsammans eller?

after8 skrev 2009-01-19 12:30:26 följande:
    läste denna tråd förra veckan och tänkte glatt att jag inte fått några konstiga kommentarer... tills i helgen då svärmor var på besök...Under diskussion om varför vi bokar ställe redan nu (?)(bröllop aug...) så säger hon: "Det är ju dumt, tänk om ni inte är tillsammans då?" Tilläggas ska att vi har barn på 1,5 år! Och inga problem mellan oss! Och varit ett par i snart 4 år... Nästa dag kom nästa groda vid visning av den redan köpta vigselringen: "Oh, vad fin! Vad ska du göra med den om det inte blir av?"Man allvarligt! Vet inte ens om hon försökte skämta men det blev helt fel iaf... Jag bara tittade på henne...
  • after8

Ja, heltokiga kommentarer var det. Vi har ju dessutom redan gjort det stora valet - dvs barn! Så att gifta oss är inte ens lika stort val, utan bara en bekräftelse på att det är vi. Förstår inte hur vissa tänker...

• Lady78

Vilken kul tråd! Ja det finns verkligen folk till allt. :) När vi berättade vilken kyrka vi har valt, den ligger jättenära där sambons föräldrar bor och vi valde den för att min sambo vuxit upp där, så sa svärmor "jaså den duger åt dig".

• augustidröm

hi hi så bra tråd!!

igår kom min kära svärmor med en kommentar...vi berättade i oktober att vi ska gifta oss i aug...och nu vid jul berättade vi att vi bokat lokal och båten vi ska gifta oss på.
    vi har också två barn en på 3år och en liten på 4 månader. och har varit tillsammans i åtta år i år...
    och igår berättade min m2b att vi ska åka och kolla på klänningar imorgon.
    och hon säger då, -jaha så det är bestämt att ni ska gifta er nu... var hon har varit de senaste månaderna kan man ju undra!

• sarreb

Min mammas första kommentar:
    - ska ni bjuda x (min halvsyster).
    - ja det har vi tänkt
    - då får jag se om jag kommer. Jag kommer nog inte.

• Lady o Lufsen

...i förnekelsens land ,kanske hon har varit...det är visst rea att åka "dit" nu

augustidröm skrev 2009-01-19 12:56:42 följande:
    hi hi så bra tråd!!igår kom min kära svärmor med en kommentar...vi berättade i oktober att vi ska gifta oss i aug...och nu vid jul berättade vi att vi bokat lokal och båten vi ska gifta oss på.vi har också två barn en på 3år och en liten på 4 månader. och har varit tillsammans i åtta år i år...och igår berättade min m2b att vi ska åka och kolla på klänningar imorgon. och hon säger då, -jaha så det är bestämt att ni ska gifta er nu... var hon har varit de senaste månaderna kan man ju undra!
  • Lady o Lufsen

"Ja, det vet du väl att jag inte är kräsen, den får vällan duga" skulle du ha svarat

Lady78 skrev 2009-01-19 12:52:20 följande:
    Vilken kul tråd! Ja det finns verkligen folk till allt. :) När vi berättade vilken kyrka vi har valt, den ligger jättenära där sambons föräldrar bor och vi valde den för att min sambo vuxit upp där, så sa svärmor "jaså den duger åt dig".
  • wildbride08

Haha låter precis som min svärmor..Vilken bitter *****!Kör över henne bara ..Tut tut!

augustidröm skrev 2009-01-19 12:56:42 följande:
    hi hi så bra tråd!!igår kom min kära svärmor med en kommentar...vi berättade i oktober att vi ska gifta oss i aug...och nu vid jul berättade vi att vi bokat lokal och båten vi ska gifta oss på.vi har också två barn en på 3år och en liten på 4 månader. och har varit tillsammans i åtta år i år...och igår berättade min m2b att vi ska åka och kolla på klänningar imorgon. och hon säger då, -jaha så det är bestämt att ni ska gifta er nu... var hon har varit de senaste månaderna kan man ju undra!
  • augustidröm

ja alltså min svärmor och jag kommer oftast väldigt bra överens men ibland kan man undra ifall hon bor på sammaplanet som vi...
    och det är ju inte större att gifta sig än att få barn ihop...det är ju verkligen för livet,ett giftemål går ju liksom att avsluta....
    Men jag tror det är lite, mammas lillepojke ska gifta sig med stora stygga vargen, och för alltid vara förlorad, syndromet
    inte för att jag varken är varg eller stygg

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?