• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Twixiee
    Svanboet skrev 2009-01-15 13:06:54 följande:
    Hon var nog för upprörd över sitt. Det har en tendens att hända. Dessutom tror jag att vi blivande brudar har en benägenhet att ta åt oss lite mycket för vi tycker ju alla att det borde vara något som bästisen i alla fall ska uppmärksamma.
    Det hade hon inte hunnit bli, jag berättade på dagen och det med killen hände senare på kvällen.. Jag förväntade mig inte att hon skulle hoppa upp och ned i soffan av glädje/besvikelse, men någonting hade hon väl kunna sagt "Jaha?, Ehm.., Varför? Grattis!, Okej..?!"
    Hon bara gick iväg..
  • Peggy sue

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-15 11:54:10 följande:

alla kristna är dock inte såna...det är tyvärr dessa få som gör att alla tror kristna är lite ja..knäppa?men gifter man sig borgerligt är väl själva vigseln inte så stor?eller?:S men visst kan man ha en pampig fest!
    Varför skulle inte vigseln vara lika stor om man väljer borgeligt? Det är ju fortfarande en cermoni och man lovar att leva med varandra osv.
    Då är det väl mindre allvarligt med den stora majoriteten av "söndags kristna" som egentligen inte e ett dugg religösa men vill gifta sig i kyrkan och tvingas stå och höra på massa påhitt och nonsens om en religon man itne tror på.
  • Hoffsennanen Tottoplex

förlåt mig men, när sa jag att det inte var lika allvarligt att a en borgelig som en kyrklig vigsel?

Peggy sue skrev 2009-01-15 13:18:39 följande:

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-15 11:54:10 följande:Varför skulle inte vigseln vara lika stor om man väljer borgeligt? Det är ju fortfarande en cermoni och man lovar att leva med varandra osv.Då är det väl mindre allvarligt med den stora majoriteten av "söndags kristna" som egentligen inte e ett dugg religösa men vill gifta sig i kyrkan och tvingas stå och höra på massa påhitt och nonsens om en religon man itne tror på.
  • Esonda

Men guud vilken skön komentar.. Det är ju så gulligt och roligt att ett barn säger så :)

soffi73 skrev 2009-01-15 12:12:16 följande:
    den härligaste kommentaren vi fick var fran min killes dotter fran ett tidigare förhallande( hon är 9 ar): " aaaaah, betyder det att jag snart kan fa en lillasyster eller lillebror da?" .hon har tjatat i flera ar om att hon vill ha ett syskon och vi har alltid sagt att vi vill gifta oss först, sen kommer bebis, sa hon tog väl det som klartecknet sa att säga att nu far hon snart det där efterlängtade syskonet
  • ario

påhitt och nonsens? tycker du ska tänka innan du uttalar dig,

Peggy sue skrev 2009-01-15 13:18:39 följande:

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-15 11:54:10 följande:
    Varför skulle inte vigseln vara lika stor om man väljer borgeligt? Det är ju fortfarande en cermoni och man lovar att leva med varandra osv.Då är det väl mindre allvarligt med den stora majoriteten av "söndags kristna" som egentligen inte e ett dugg religösa men vill gifta sig i kyrkan och tvingas stå och höra på massa påhitt och nonsens om en religon man itne tror på.
  • Svanboet

Akta nu tjejer så att inte diskussionen spårar ur!

• Peggy sue
    ario skrev 2009-01-15 13:26:06 följande:
    påhitt och nonsens? tycker du ska tänka innan du uttalar dig,Peggy sue skrev 2009-01-15 13:18:39 följande:
    Det är påhitt och nonsens för folk som inte tror.
  • Peggy sue

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-15 13:21:40 följande:

förlåt mig men, när sa jag att det inte var lika allvarligt att a en borgelig som en kyrklig vigsel?Peggy sue skrev 2009-01-15 13:18:39 följande:
    "men gifter man sig borgerligt är väl själva vigseln inte så stor?eller?:S "

Det uppfattade jag det som att du menade att det inte var en lika stor grej i ens liv = inte lika allvarligt.

Om du menar bokstavligt så har jag svårt att förstå dig då en vigsel inte kan ha en stor volym eftersom det är en händelse och inget ting.
  • Hoffsennanen Tottoplex

lung bruden!
    jag menade absolut inte att det inte var en stor allvarlig grej att gifta sig!verkligen inte:) spelar väl ingen roll vart du gifter dig lika allvarligt och seriöst och vackert för det:)p endast
    jag menade mer att ofta är det så att de som vill ha jätte litet bröllop med typ endast familj så är väl en borgelig vigsel ganska vanligt?
    och ett tips, börja inte säga vad du anser om de kristna vigslarna. för de handlar om sunt förnuft och vett att inte uttala sig om det. respekt.
    lycka till med dit bröllop!:)

Peggy sue skrev 2009-01-15 13:41:40 följande:

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-15 13:21:40 följande:"men gifter man sig borgerligt är väl själva vigseln inte så stor?eller?:S "Det uppfattade jag det som att du menade att det inte var en lika stor grej i ens liv = inte lika allvarligt.Om du menar bokstavligt så har jag svårt att förstå dig då en vigsel inte kan ha en stor volym eftersom det är en händelse och inget ting.
  • ario

även om man själv inte tror på det ska man inte kalla det för påhitt och nonsens. fel ordval!

Peggy sue skrev 2009-01-15 13:40:11 följande:

Det är påhitt och nonsens för folk som inte tror.
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?