• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Comfortably numb

min far hade pratat med min farbror för nån månad sen och tagit upp att han var lite orolig över att jag är lite mullig (är inte fet, men mullig e man väl) då hade min farbror svarat "menar du den feta kossan?" jättekul att höra 1,5 månad innan bröllopet när man försöker peppa sig själv...

• passionsblomman

-Skicka bajs till hans brevlåda!

Comfortably numb skrev 2009-01-14 21:55:04 följande:

min far hade pratat med min farbror för nån månad sen och tagit upp att han var lite orolig över att jag är lite mullig (är inte fet, men mullig e man väl) då hade min farbror svarat "menar du den feta kossan?" jättekul att höra 1,5 månad innan bröllopet när man försöker peppa sig själv...
  • Comfortably numb

vi har jättelitet hemligt bröllop... ett tag tänkte jag skriva under "den feta kossan" på hans tack-kort... men då skulle han få veta att pappa berättat för mig och bli sur på honom, onödigt! så han får inget istället...

passionsblomman skrev 2009-01-14 21:56:59 följande:
    -Skicka bajs till hans brevlåda! Comfortably numb skrev 2009-01-14 21:55:04 följande:
  • passionsblomman

ja, det är väl mer balanserat och vuxet än min uppmaning...

Comfortably numb skrev 2009-01-14 23:13:04 följande:

vi har jättelitet hemligt bröllop... ett tag tänkte jag skriva under "den feta kossan" på hans tack-kort... men då skulle han få veta att pappa berättat för mig och bli sur på honom, onödigt! så han får inget istället...
  • annakristina

Fick denna kommentar av en bekant när jag berättade att jag skulle gifta mig:

"Jag tyckte väl att du blivit lite rund"

Jag är inte gravid.

• Plummis83

Har fått en del knäppa kommentarer av min familj, fast de är som de är!

Men jag kan tycka att min mamma är lite dryg mellan varven men jag samtidigt är hon jätte glad för vår skull och gillar m2b mkt!

Men en gång när jag sa att jag ville att hennes sambo skulle filma så svarade hon: Å hur roligt är det då??
    (hon har flera gånger innan sagt att han kan spela å sjunga men jag vill inte det)
    Sen nu när vi var i mina hemtrakter över nyår så kom hon med en massa inlägg om hur det var när hennes sambos dotter gifte sig i somras å hur bra det var!

Bland annat så har hon sagt flera gånger att de hade runda bord och det var så bra å bla bla (jag har då sagt till henne flera gånger att så kommer det inte bli för det vill inte vi plus att det inte går för de har inga runda bord i lokalen)

• Lady o Lufsen

"120 gäster...då blir det ju enklast med papp-tallrikar!!!"

...som om det var min svärmor som skulle ha tvingats diska porslinet?

• augustidröm

ha ha trodde hon ni skulle ha kräftskiva?
    Lady o Lufsen skrev 2009-01-15 08:24:23 följande:

"120 gäster...då blir det ju enklast med papp-tallrikar!!!"...som om det var min svärmor som skulle ha tvingats diska porslinet?
  • soffi73

Alltsa den här traden är ja bara för rolig Vilka kommentarer en del folk gör alltsa.

För mig var det sa att min mamma över en längre tid hade lagt in lite kommentarer med jämna mellanrum till min kille om att" det är väl pa tiden att ni gifter er", sa för henne o min pappa var det inget problem när det väl hände utan mer en reaktion som " det var ju pa tiden".

Med svärmor var det lite annorlunda...hon och jag har aldrig gillat varandra ända...hennes reaktoin var mer ett suckande " jaha , jag väntade nästan pa att det skulle häda", men hon visade ingen som helst glädje och gratulerade inte ens en gang vilket vi bada blev väldigt ledsna för. När vi sen akte för att hälsa pa henne och kolla pa festlokal och kyrka i omradet där hon bor och där min kille växt upp, sa fullkomligt ratade hon festlokalen vi bada föll pladask för. Hon bara pratade skit om stället och om hur daligt hon tyckte det var där,att maten var jättedalig etc ( fast vi vet andra vänner som ocksa firat där och varit jättenöjda)och att skulle vi boka det stället sa skulle hon ta minsann ta med sig sin egen smörgas för hon tänkte minsann INTE äta nan mat pa det stället. Till saken hör att hon nämligen fick matförgiftning där en gang....för 10 ar sen!!!!!(Hon är lite av en drama queen ocksa sa man vet aldrig vad man ska tro när hon berättar nat...).Men det gjorde oss bada jätteledsna att hon hackade ner sa pa nat som vi bada tyckte sa mkt om.
    När jag sen efter besöket tog upp en diskussion med henne och sa att vi inte kände att hon var glad för varan skull, sa menade hon pa att hon trodde att hennes son nu skulle gifta sig bara för att han " blivit kär i tanken pa att gifta sig" och för att " alla kompisarna nu gifter sig". Jaha tyckte jag, " sa du tror du inte det har nat att göra da med att vi älskar varandra och vill tillbringa resten av vara liv tillsammans?". Hon: " Ja, inte vet jag, det har han inte berättat för mig i alla fall".

• Svanboet

soffi73: Du tror inte det kan vara som så att svärmor känner sig utelämnad från sin sons liv? Jag vet ju inget om relationen dem emellan men det låter som om hon tycker att hon inte fått följa er och sett eran kärlek på nära håll. Men hon har kanske tagit avstånd också, vad vet jag.

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?