Alltsa den här traden är ja bara för rolig Vilka kommentarer en del folk gör alltsa.
För mig var det sa att min mamma över en längre tid hade lagt in lite kommentarer med jämna mellanrum till min kille om att" det är väl pa tiden att ni gifter er", sa för henne o min pappa var det inget problem när det väl hände utan mer en reaktion som " det var ju pa tiden".
Med svärmor var det lite annorlunda...hon och jag har aldrig gillat varandra ända...hennes reaktoin var mer ett suckande " jaha , jag väntade nästan pa att det skulle häda", men hon visade ingen som helst glädje och gratulerade inte ens en gang vilket vi bada blev väldigt ledsna för. När vi sen akte för att hälsa pa henne och kolla pa festlokal och kyrka i omradet där hon bor och där min kille växt upp, sa fullkomligt ratade hon festlokalen vi bada föll pladask för. Hon bara pratade skit om stället och om hur daligt hon tyckte det var där,att maten var jättedalig etc ( fast vi vet andra vänner som ocksa firat där och varit jättenöjda)och att skulle vi boka det stället sa skulle hon ta minsann ta med sig sin egen smörgas för hon tänkte minsann INTE äta nan mat pa det stället. Till saken hör att hon nämligen fick matförgiftning där en gang....för 10 ar sen!!!!!(Hon är lite av en drama queen ocksa sa man vet aldrig vad man ska tro när hon berättar nat...).Men det gjorde oss bada jätteledsna att hon hackade ner sa pa nat som vi bada tyckte sa mkt om.
När jag sen efter besöket tog upp en diskussion med henne och sa att vi inte kände att hon var glad för varan skull, sa menade hon pa att hon trodde att hennes son nu skulle gifta sig bara för att han " blivit kär i tanken pa att gifta sig" och för att " alla kompisarna nu gifter sig". Jaha tyckte jag, " sa du tror du inte det har nat att göra da med att vi älskar varandra och vill tillbringa resten av vara liv tillsammans?". Hon: " Ja, inte vet jag, det har han inte berättat för mig i alla fall".