• Plummis83

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Har fått en del knäppa kommentarer av min familj, fast de är som de är!

Men jag kan tycka att min mamma är lite dryg mellan varven men jag samtidigt är hon jätte glad för vår skull och gillar m2b mkt!

Men en gång när jag sa att jag ville att hennes sambo skulle filma så svarade hon: Å hur roligt är det då??
    (hon har flera gånger innan sagt att han kan spela å sjunga men jag vill inte det)
    Sen nu när vi var i mina hemtrakter över nyår så kom hon med en massa inlägg om hur det var när hennes sambos dotter gifte sig i somras å hur bra det var!

Bland annat så har hon sagt flera gånger att de hade runda bord och det var så bra å bla bla (jag har då sagt till henne flera gånger att så kommer det inte bli för det vill inte vi plus att det inte går för de har inga runda bord i lokalen)

• Plummis83

Min faster som bor i Gbg (bröllopet är i Skanör) skickade sms igår å sa att hon inte svarat ännu för hon visste inte hur hon löser ev resa för hon har ju ingen bil, men att hon kanske kunde lifta med någon?!

Hon vet att ingen annan bor i Gbg å ingen kommer åka en mega omväg via Gbg! Jätte problem att kliva på tåget?
    Till saken hör att hon åker till Luleå ibland så blev lite irriterad! De är experter på att hitta problem!

• Plummis83

Min mammas kommentar när jag frågade om hon kunde fråga hennes sambo om han kunde filma (känner ingen annan som har filmkamera å som dessutom kan ordna filmen på dvd sen) Men då missar han ju hela bröllopet!

I mina ögon är det: SO WHAT! Jag har bott här nere i Skåne i lite mer än 3 år (kommer ifrån Dalarna) och hon träffade sin gubbe första sommaren jag bodde här nere så jag har ingen speciell relation till honom!
    Men det sa jag inte utan att hon kunde ju fråga iaf...

• Plummis83

Inte i min mammas lilla värld! Men nu blev jag så trött på henne så vi ska fråga min sambos bror istället å köpa en egen kamera! Men då tänker jag tala om för mamma att hennes gubbe kommer bara ska vara en gäst å jag vill inte höra ett ljud ifrån honom under hela dagen! Det är ändå vi som bjuder på allting.

Sen är hon lite dryg med att varje gång jag ens nämner bröllopet så vill hon veta om någon mer sagt att de kommer på välkomstfesten som hon står för på fredagen! OSA är 18 maj!

Svanboet skrev 2009-03-18 08:50:55 följande:
    Jag tycker du ska upplysa din mor om att de flesta som filmar upplever lika mycket som resten av gästerna fast de har en kamera emellan sig och brudparet.Fråga kanske om ni kan låna kameran och ställ den på en lämplig plats i kyrken/lokalen. - Ni vill kanske ha lite filmat från festen också!?!
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?