Inlägg från: augustidröm |Visa alla inlägg
  • augustidröm

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Ja visst har man fått en del dumma kommentarer..
    tycker mest att folk kommenterar att man bokar lokal 8 månader innan och båtar med mera....nu när de är drygt sju månader kvar och man börjar fundera på maten håller folk på att storkna nästan...

• augustidröm

ha ha trodde hon ni skulle ha kräftskiva?
    Lady o Lufsen skrev 2009-01-15 08:24:23 följande:

"120 gäster...då blir det ju enklast med papp-tallrikar!!!"...som om det var min svärmor som skulle ha tvingats diska porslinet?
  • augustidröm

hi hi så bra tråd!!

igår kom min kära svärmor med en kommentar...vi berättade i oktober att vi ska gifta oss i aug...och nu vid jul berättade vi att vi bokat lokal och båten vi ska gifta oss på.
    vi har också två barn en på 3år och en liten på 4 månader. och har varit tillsammans i åtta år i år...
    och igår berättade min m2b att vi ska åka och kolla på klänningar imorgon.
    och hon säger då, -jaha så det är bestämt att ni ska gifta er nu... var hon har varit de senaste månaderna kan man ju undra!

• augustidröm

ja alltså min svärmor och jag kommer oftast väldigt bra överens men ibland kan man undra ifall hon bor på sammaplanet som vi...
    och det är ju inte större att gifta sig än att få barn ihop...det är ju verkligen för livet,ett giftemål går ju liksom att avsluta....
    Men jag tror det är lite, mammas lillepojke ska gifta sig med stora stygga vargen, och för alltid vara förlorad, syndromet
    inte för att jag varken är varg eller stygg

• augustidröm

självklart!!! nu när jag gifter mig hoppasjag ju verkligen att det är för livet...
    men har man skaffat barn ihop måste man ändå ha kontakt med varandra resten av livet (finns undantag) är man gifta så kan man skiljas och aldig mer träffas eller ha med varandra att göra.
    det jag menar är att hon borde ju inte bli chockad över att vi då ska giftaoss....borde falla ganska narturligt.
    men inte alltid de tänker så dock...
    På rosa moln skrev 2009-01-19 15:14:35 följande:

Även fast det förstås är ett större beslut att skaffa barn så är det enormt stort steg för mig att gifta mig, det kommer jag inte att göra om jag inte är säker (så säker som man nu kan vara på någonting) att det är för livet. Självklart går det att avsluta, men även barn kan växa upp med föräldrar på två ställen och ha en underbar uppväxt.
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?