• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Neki
    090208 skrev 2009-01-16 15:19:10 följande:
    Vill tacka TS för att ha startat en underbart rolig trad!
    Håller med, man kan bara förundras över hur dumma kommentarer folk kan fälla...! Själv har jag blivit (peppar, peppar) blivit besparad sådana, men innan vi berättade att vi skulle gifta oss (genom att vi skickade ut inbjudningskorten) var det en del av min m2b:s singel-killkompisar som hela tiden ställde indirekta och klumpiga frågor om när det var dags.. Visst, visst. Kul att de undrar men jag kan säga att till slut upplevde vi båda det hela mer som tjat. Vi har varit ihop i precis tre år så det är ju inte precis så att de har fått vänta en herrans massa år på att vi skulle komma till skott... till skillnad från hur de själva har det med kärleken (hum hum hum)...
  • J D

Den här är trevlig annars: Ja, så länge ni är nöjda(glada/lyckliga med det så. Eh, ja, visst att det har gått snabbt för oss men vem skulle vi annars bry oss om när vi bestämde oss för giftermål?

Och i förrgår fick jag kommentaren: Jaha, vad ska ni göra efter bröllopet då? Visste inte vad jag skulle svara, eh, ja, jag ska väl jobba och min fästman plugga klart sin utbildning antar jag var det jag till slut sa... Och då kom följdfrågan: ska ni bo kvar i studentlägenheten då? Ja, varför skulle vi inte göra det, vad har det med giftermål att göra? Folk är kul ibland...

Min kära mor sa ngt om att det skulle bli svårt att fixa hundvakt (hon hade vid tillfället ca 9 mån på sig), jag skrattade bara och frågade om hon hade tänkt att missa sin dotters bröllop på grund av det. Hon insåg då att det lät lite knäppt, haha.

• rosesarered

Vi är inte gifta ännu men i samband med att vi förlovade oss fick jag en kommentar av min gifta klasskompis:

Jag: vi ska förlova oss i helgen
    Klasskompisen: varför?? du behöver inte.

• bride 2be

jag har en svärmor eller blivande som kan utrycka sig lite klupit i mellan varven. Min blivandes föräldrar är skilda vilket nog är orsaken till hennes kommentarer men i alla fall. Så berättade jag för henne om planerna och hon blev förvånad och glad tror jag i alla fall men tror inte hon tog det på så stort allvar just då. Sen har hon hella tiden försökt få oss att välja ett litet bröllop som de hade (vid barndop)och kan inte förstå att vi väljer ett stort bröllop (100 pers). Hon är i alla fall nyfiken och vill veta men ojar sig sen över hur stort/dyrt det blir vi betalar det mesta har inte bet dem om nått mina föräldrar hjälper till för att de vill men det var de som sa det inte vi.

Varje gång bröllopt kommer upp säger "svärmor" att ja ni kan ju inte vara säkta på att det ska hålla för alltid!!

vill då bara säga att men hallå där tror inte du det kommer hålla mellan oss? Bara för att ditt äktenskap sprck så betyder inte det att vi kommer råka ut för det om vi nu råkr motivera nått med att man gifer sig ju bara en gång.....

• lillabruden

ja, man får ju anstränga sig ibland

passionsblomman skrev 2009-01-16 14:56:02 följande:
    Lilla bruden:är du med på dagtid idag! vad kul!(fast nu ska jag dra till stan strax, så vi ses senare)
  • Esonda

När det pratas om att vi ska gifta oss så brukar det bli en timmes diskussioner om det. det brukar oftast börja såhär:

Svärmor: När ska ni gifta er då? Det är ju dax snart och jag vill ha barnbarn.

Gubben: Vi gifter oss när vi har råd med det.

Svärmor: Ja men så dyrt behöver det inte vara, det räcker ju med ett litet bröllop.

Gubben: Ska jag gifta mig så ska det gå till ordentligt, det kommer kosta runt en 150 000 kr och vi vill spara ihop till det och just nu passar det inte.

Svärmor: (svär på grekiska) Är ni inte riktigt kloka, så mycket pengar!

Gubben: Ja, bröllopsresan ingår.

osv...

Personligen har jag drömt om ett stort fint bröllop och alla mina släktingar kommer vara där förutom barnen, vi är runt 60 st. Plus att vi ska på bröllopsresa efteråt och 150 000 är max avgiften. så hon får vänta tills det har ryckt upp sig med jobb och så :P

• soffi73

Esonda...ha ha, jag käner sa väl igen det fran min egen mamma. Hon var pa min kille ett bra tag och sa exakt samma saker. När han sa att " jo da det kommer allt ske men vi maste ju spara lite pengar och sen maste det ju vara rätt tillfälle och sa och sen sa vill vi nog ha ett ar mellan förlovningen och själva bröllopet". Hennes teori var da " nej men det behövs inte, ni kan gifta er dagen efter!!!!!!!" snacka om att vara depserat efter att fa barnbarn alltsa!!!

• Esonda

Soffi73: Ja verkligen, visst jag hade mer än gärna gift mig imorgon men sen å andra sidan så ska det vara våran största stund i vårat liv och då ska det planeras. Jag längtar jätte mycket. Det gör jag verkligen. Men det passar inte våran ekonomi nu. Det har vissa lite svårt att förstå. :P

• Nynaeve

När jag läser den här tråden inser jag vilken tur jag har haft! En del har sagt att "Jaha, ska ni gifta er?" lite förvånat sådär när vi pratat om bröllopet. En del tycker ju att man kan vänta med bröllop flera år efter förlovningen, och hade nog förväntat sig att vi skulle göra så. Svärmor förstod inte det till en början, men nu gör hon det.

Annars har min mamma fått för sig att man inte kan ha en tjusig klänning eller slöja om man inte gifter sig i kyrkan.

• Lennarts Fru

ett samtal mellan min man och min mans halvbror
    - ska ni ha fest med alkohol efteråt?
    - nej
    - varför inte?
    - för att de kommer finnas mcyket barn där och för att vi inte vill ha alkohol fest, vi vill bjuda på fika och sådant för att sedan ta in helt nyktra på hotell och mysa och där dricka lite champanje. vi vill minnas dagen som våran inte som en fest som vi fick städa stjortan av oss för efteråt.
    - VA! ska ni inte ens ha fest så kommer då inte jag. man går ju på bröllop för alkoholen.

korkat va?

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?