• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • lecaroline

Min är lite tvärt om. Mamma påpekade innan han friade att : -Är det inte dags att gifta sig snart, min dotter vill inte ha barn innan äktenskapet. Hon är lite rolig. Till saken hör att vi då hade varit tilsammans i över 6 år och hon längtade efter barnbarn och bröllop. Nu är det snart 8 år och vi ska gifta oss innan barnen kommer : )

• maj2010

Japp, den har jag också hört. Av min pappa...

stinch skrev 2009-01-13 22:31:21 följande:
    Jag fick frågan "Är du gravid?" tre gånger på en vecka. Inte så dumt kanske men det sved lite, kan man inte få gifta sig av kärlek liksom?
  • snaily

Vill nu skrev 2009-01-14 08:23:11 följande:

Den dummaste kommentaren fick vi av svärmor... Hon vände sig till min sambo när hon snäsigt sa "Det var väl du som aldrig skulle gifta dig?".
    Min svärmor sa något liknande till min man, och frågade honom om han verkligen var säker på att han ville gifta sig med mig. Det värsta var att denna konversationen ägde rum under vår fördrink innan bröllopsmiddagen, alltså drygt en timme EFTER att vi faktiskt gift oss!

(Bakgrunden till detta tror jag är att hon är lite bitter över att hon själv är skild, och att min man en gång för hundra år sen inte ville förlova sig med sin dåvarande flickvän... när de var 16 år...)
  • maj2010
    Cherryblossom skrev 2009-01-13 23:34:23 följande:
    Varianter på följande dialog har utspelat sig ett par gånger:- Vilken kyrka ska ni gifta er i?- Vi ska inte gifta oss i en kyrka, vi gifter oss borgeligt.- ... aha, ni... ja, alla vill ju inte ha det stort och pampigt.- Eh... jo, vi ska ha en ganska stor tillställning. Vi ser inget behov av att blanda in gud i vår relation eftersom vi inte är troende bara... På detta får man då oftast följande reaktionAlt. 1: ja... eh, det är klart, men hur gör ni då? (som om detta är en företeelse lika exotisk som om jag förklarat att vi ska bestiga Kebnekaise iklädda tomtedräkt)Alt. 2. Men man måste ju inte tro på gud för att gifta sig i kyrkan. (nej, precis, men jag förstår faktiskt inte varför man skulle vilja det).
    Ja, den dialogen har jag också fått föra, med kompisar som är kristna. Ofta med tillägget: men då får du väl inte ha en riktig brudklänning?
    Vi gör som vi vill!
  • Twixiee

Min m2b sa till sin pappa: "I sommar så ska hon gifta sig..*pekar på mig*"
    Pappan: "Jaha.. Se där.."
    Efter några minuter så säger min m2b: "Ja, alltså hon ska gifta sig med mig.."
    Pappan: "Jaha, varför då?"

Till saken hör det väl att han har varit gift två gånger tidigare, och det har inte fungerat. Vi berättade detta för han i mellandagarna och han har fortfarande inte sagt något speciellt om bröllopet, inte ens ett grattis.. Men men..

• Saggezza

Vi förlovade oss för 4 år sedan och då var svärfar väldigt glad, i september förra året berättade vi att vi skulel gifta oss i sommar, kommentar: "Jaha" sedan började han fråga om sin kameras funktioner....

• Bröllloppan

Men åh så roligt! är du gravid?

Kan man inte bara få vara lite småtjock i fre!

• Heloise

haha precis

Bröllloppan skrev 2009-01-14 12:06:17 följande:
    Men åh så roligt! är du gravid?Kan man inte bara få vara lite småtjock i fre!
  • lillabruden

vissa har av någon anledning skrattat åt att jag ska gifta mig! ingen aning om varför....kanske ren dumhet bara

Men som någon nämnde innan, har även jag fått kommentarer om att jag varit på tok för tidigt ute, men när jag lyssnade på dem gick jag miste om fotograf bland annat!!! Nä, jag lyssnar på BTs råd!

Fick en kommentar också från en gäst 'blir det gratis sprit' Jo denna person har fått sig en varning om drickandet på bröllopsfesten!

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?