• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Melis

Min mamma fick fråga om vi älskade varandra.... (jag lovar det är sant)...liksom DUH. vad tror du.....

• Saltakatten
    Munchkin skrev 2009-01-13 22:28:21 följande:
    Tja min mors första kommentar var: "jaha då var semestern förstörd då". tack för den liksom
    Fy vilken hemsk kommentar. Trist inställning...
  • stinch

Sen finns ju klassikern "Har ni inte bra som ni har det?", kommentaren som ofta kommit från hans killkompisar.
    Fast dessa killar är väl bara avundsjuka för att det inte var de själva som fångade mig...hehehehe...

• Saltakatten
    stinch skrev 2009-01-13 22:37:43 följande:
    Sen finns ju klassikern "Har ni inte bra som ni har det?", kommentaren som ofta kommit från hans killkompisar. Fast dessa killar är väl bara avundsjuka för att det inte var de själva som fångade mig...hehehehe...
    Hihi
  • Melis
    Melis skrev 2009-01-13 22:36:38 följande:
    Min mamma fick fråga om vi älskade varandra.... (jag lovar det är sant)...liksom DUH. vad tror du.....
    Jag menar att min mamma fick frågan av en vännina....så tokigt det kan bli
  • F A M E

Precis min inställning *suck* sen så klagade hon på våran tanke om ev festen där hon då inte kommer att vara bjuden. Hon ville ju också dricka och ha lite trevligt. Mamma sa jag de räcker för oss att stå i centrum på dagen, kvällen är för oss ungdomar en chans för mig och sambon att bara ha kul med våra närmaste kompisar osv. Ohh vad hon suckade då och himlade med ögonen, ska de vara så nödvändigt de då. *suck* mammor.

Loowwe skrev 2009-01-13 22:36:13 följande:
    F A M E skrev 2009-01-13 22:33:01 följande:Som om man gifter sig bara för att få pengar/presenter. Synd att några har glömt att giftemål symboliserar kärleken!
  • F A M E

Ahhaaa denna har man ju hört ett par gånger. *suck* att folk inte slutar att förvåna en.

stinch skrev 2009-01-13 22:37:43 följande:
    Sen finns ju klassikern "Har ni inte bra som ni har det?", kommentaren som ofta kommit från hans killkompisar. Fast dessa killar är väl bara avundsjuka för att det inte var de själva som fångade mig...hehehehe...
  • Munchkin

Jo min mor är inte direkt känd för att vara varken finkänslig eller taktisk....

• passionsblomman

En kvinna jag känner gifte sig mot sin fars vilja med en kristen kille-för honom var det som om hon gått med i vörsta sekten.
    På morgonen på hennes bröllopsdag när hon stod brudklädd sa han till henne:

"hellre stod jag vid din grav, än såg dig gå dit du går nu.
    Du behöver aldrig ta vägen hemom någon mer gång!"

Så, hon fick gifta sig utan att pappan kom och det tog år innan han så att säga tog sitt förnuft tillfånga.

• Comfortably numb

pappa frågade "är han den rätta, är du riktigt kär?" fast han menade väl bara väl.... svarade att det var väl klart! då sa ha "då så."

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?