• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Loowwe
    Humlan66 skrev 2009-01-30 13:28:44 följande:
    Duu nu ska ni får höra . när jag gifte mig förra gången fick vi FLYTTA fram det enhelg för hans föräldrar kunde inte komma för det va BINGOLOTTO då :-s och vi vårat dumma nöt GÖR DET skulle då ALDRIG hända idag kan jag säga
    Oj... som att bingolotto skulle vara viktigare! Hallå????? Urk vad jag kan storkna på dessa urdumma kommentarer!
  • Frukenob

Ett ex till min M2B (som jag ALDRIG har träffa och min M2B inte har sett på 7år) Ringde helt plötsligt upp och sa: Så hon är med barn då?
    Jag blev så jävla arg. Precis som hon känner honom efter 7år, på 7år förändras folk.
    Varför ringer man ett ex efter 7år?

• Svanboet

Sotis! - det finns ingen annan anledning

Frukenob skrev 2009-02-12 12:49:19 följande:
    Ett ex till min M2B (som jag ALDRIG har träffa och min M2B inte har sett på 7år) Ringde helt plötsligt upp och sa: Så hon är med barn då?Jag blev så jävla arg. Precis som hon känner honom efter 7år, på 7år förändras folk. Varför ringer man ett ex efter 7år?
  • passionsblomman

He he! Jag tänker genast"Nä jag är inte bitter"

Hon vill väl att det skulle vara enda orsaken för honom att verkligen gå och GIFTA sig, fattar la du! Det är ju spiken i kistan för alla föreställningar om att han bytt ner sig! Sorry, men jag börjar skratta lite...

Stackars henne om hon haft ngt hopp kvar så länge...

Frukenob skrev 2009-02-12 12:49:19 följande:
    Ett ex till min M2B (som jag ALDRIG har träffa och min M2B inte har sett på 7år) Ringde helt plötsligt upp och sa: Så hon är med barn då?Jag blev så jävla arg. Precis som hon känner honom efter 7år, på 7år förändras folk. Varför ringer man ett ex efter 7år?
  • BelleA

Jag är lite missnöjd för vi var tvungna att byta datum från den 12 september (det var datumet vi blev ihop, fast i december) till den 5 september. Orsaken var att den 12e inte passade för min killes bror som bor i USA.

Saken är dock att min killes syster skulle ha gift sig den 6:e, förra året, men ställde in bröllopet två månader innan, när inbjudningar redan var ute osv. De gjorde istället slut.

Så när vi blev tvungna att byta till den 5e så kollade vi först att det var okej med systern. Hon sa att det var grönt.

Men sen har 4 personer i min killes familj sagt "Var det inte då Karin skulle gifta sig?" när vi berättat om vårt bröllop.

Så nu känns det som att vi fått ta över hennes datum... Men folk kommer väl inte tänka på det sen, vi får ju bara se till att göra det till vår dag... (Fast den 12e är EGENTLIGEN vår dag...)

• bongen80

"ni måste ju inte gifta er bara för att ni fått barn tillsammans" ....nej men att vi VILL gifta oss för att vi älskar varandra kanske inte räknas????

• Trudilutt

Jag kanske återkommer på lördag, när vi har berättat för våra föräldrar... har en känsla av att det kommer en groda från någon

Men jag har lärt mig att se charmen i denna människa i vilket fall...

Hon är liiiiite bitter för att hon aldrig fick bli fru, och har redan kommenterat vid förlovningen -"att nästa grejj behöver ni inte ha så bråttom med!"

Om bråttom var efter 6 år, undra när vi ska vänta med bröllop, och för att inte tala om barn i hennes tidsperspektiv?

Återkommer förmodligen efter lördag!

Trevlig måndag på er alla!

• chokladflingan

Ja ni hastar verkligen fram genom livet ;) ... Lycka till!

Trudilutt skrev 2009-02-16 08:16:17 följande:
    Jag kanske återkommer på lördag, när vi har berättat för våra föräldrar... har en känsla av att det kommer en groda från någon Men jag har lärt mig att se charmen i denna människa i vilket fall...Hon är liiiiite bitter för att hon aldrig fick bli fru, och har redan kommenterat vid förlovningen -"att nästa grejj behöver ni inte ha så bråttom med!"Om bråttom var efter 6 år, undra när vi ska vänta med bröllop, och för att inte tala om barn i hennes tidsperspektiv?Återkommer förmodligen efter lördag!Trevlig måndag på er alla!
  • dfk

Har inte läst hela tråden, men de senaste sidorna.
    Tänk vad många kompisar och familj som reagerar negativt, på något så fint som att gifta sig! Varför är det så?
    Jag fick också någon kommentar innan vårt giftermål, som jag reagerade över.
    Man stressar väl inte fram något när man varit ett par i nästan 12 år och har två barn tillsammans.....
    Hur ska man ta emot såna gliringar?
    Eller att någon säger "jag tänker verkligen inte gå och köpa någon ny klänning, ni får inte ta illa upp, men jag kanske väljer den svarta finklänningen jag redan har, vill inte slösa pengar på en dag.
    Det sistnämda vart jag kanske inte så ledsen för, lite klumpigt sagt men jag kan också förstå att alla har sina ekonomier att ta hänsyn till. Nej jag kunde inte kräva att alla skulle köpa nya klänningar och inte heller bli sur för det. Men ibland kan man kanske välja sina ord, att slösa pengar på en dag- var ju vårt bröllop!

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?