• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Villemoa

Men va f*n...vart får folk allt ifrån?!? Ni talade väl om att det var ER fest och inte HENNES!!!

blivande fru hollander skrev 2009-02-24 22:14:16 följande:

Min svärmor tyckte inte att lokalen vi valt var inte fin nog, och då borde vi faktist byta datum för bröllopet och gifta oss i en lokal ( Thorskogs slott)som hon valt. Annars kunde hon inte tänka sig att var värdinna p bröllopet!
  • totte38

"Den där klänningen kan du inte ha.. du är för fet för den". Sagt av en annan försäljare.*

Allvarligt!!? Jag hade nitat den som sagt något om att man skulle vara för fet för en klänning! Lätt!

• Theresee

Kommentaren "Varför det? Ni har ju snart inget kvar att längta till!" var nog det dummaste vi fick höra. Man kan undra vad hon menade med det. Att livet tar slut när man gifter sig, eller? Är inte husköp något att längta till? Är inte barn något att längta till? Framtida resor? Vårt LIV tillsammans? Enligt mig var bröllopet bara början, vi har ju det bästa kvar!

"Jaha, är du gravid?" fick jag också höra från flera håll. Som att man måste ha en anledning att gifta sig. Vi gifte oss för att vi älskar varandra, räcker inte det?

• MilaPila

Har hört många konstiga kommentarer, och folk beter sig mycket märkligt stundom. Min far vill helst inte berätta för folk att vi ska gifta oss nästa sommar. "Det är lång tid kvar, mycket kan hinna hända innan dess" "Jag berättar strax innan ni ska gifta er, mycket kan ju hända. Det är ju så lång tid kvar". Sedan är vårt bröllop inte ett dugg intressant för honom. Vanligt manligt beteende? Njae, han blev igår otroligt exhalterad och lycklig över att kronprinsessan skulle gifta sig. Det var tydligen "det bästa som hänt på länge"??! Att min m2b friade till mig var inte alls lika intressant. Voi voi...

• MissTiny

Det är kul att läsa vilka dumma kommentarer folk faktiskt kommer med.. Har själv varit med om följande:

-Jaha, ska ni gifta er? Är det verkligen nödvändigt?
    (Tillägg: Sagt av en ingift släkting)

-Varför inte vänta till er 10 årsdag?
    (Tillägg: Vi kommer gifta oss på vår 8 årsdag)

-Jaha, så ni blir ett par i alla fall?
    (Tillägg: Vi har varit tillsammans snart 8 år varav sambos och förlovade i snart 6 år - är vi inte redan ett par då!?)

Sen är det ju de där vanliga kommentarerna:

-Åhhh, ska ni ha barn!?!!
    Nej, vi kanske bara vill gifta oss för att vi älskar varandra!!

Men sen ska ju tilläggas att alla i närmaste familjen blev jätte glada och har stöttat oss till 100%, så dessa kommentarer kommer inte från dem!

• Soon and very soon

m2b s bror undrade om vi inte ville att de skulle komma... jo svarar mannen - men varför står det mörk kostym då , jag äger ingen undrar brodern....
    m2b svarar att mörka finbyxor går bra , emn det hade han inte heller s nu kommer de nog inte, ska jag skratta eller gråta???

• Saggezza

Soon and very soon skrev 2009-02-25 12:53:31 följande:
    m2b s bror undrade om vi inte ville att de skulle komma... jo svarar mannen - men varför står det mörk kostym då , jag äger ingen undrar brodern....m2b svarar att mörka finbyxor går bra , emn det hade han inte heller s nu kommer de nog inte, ska jag skratta eller gråta???

Man slutas aldrig att förvånas... Bor han någonstans där en Dressmann inte existerar överhuvudtaget??

• Corona

Han fyller inte år innan vigseln? Så kan ni ge honom ett par mörka finbyxor (låter som att det vore en välbehövlig pik!) i present?

• Soon and very soon

eller hur, tänkte oxå att dressman byxor el dyl funkar behöver ju inte vara "fancy" men liiite kanske man kan bjuda till.(lät jag som en "psyko" BT brud nu..???????)

• Saggezza

Soon and very soon skrev 2009-02-25 14:40:46 följande:
    eller hur, tänkte oxå att dressman byxor el dyl funkar behöver ju inte vara "fancy" men liiite kanske man kan bjuda till.(lät jag som en "psyko" BT brud nu..???????)

Men alltså går han byxlös annars eller? Ni begär ju inte att han ska gå och köpa en hel ny frack!! Det hade dock gjort dig till en bridzilla {#lang_emotions_tongue_out} 

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?