• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • Linda1983
    jojanna skrev 2009-02-20 18:04:51 följande:
    tror jag kommer högt upp på prispallen.Min svärmor valde att inte delta på bröllopet. orsak. gud vet..när jag kollar min telefon några timmar senare, hade jag fått ett medelande av henne där det stod. "min avsikt var inte att förstöra er dag, men jag fick veta kl.9.50 idag att bröllopetär kl.10, så jag hann inte med."jojo... suck. vad skall man göra med dessa svärmödrar?
    oj vad knepigt!!
  • Linda1983

Alla släktingar har blivit överlyckliga, men inte min mamma hennes reaktion var: Inte ska ni väl gifta er, skulle jag aldrig göra. Men hon och pappa var gifta i 17 år innan de gick skilda vägar.
    En kompis sa: va redan, det var väl lite väl snabbt.

Vi har 2 barn ihop, det är väl större än ett bröllop...

• källerudd

Det håller jag med om...

Linda1983 skrev 2009-02-20 18:25:24 följande:
    Vi har 2 barn ihop, det är väl större än ett bröllop...
    Jag förväntar mig inget...de två jag trodde va mina närmaste vänner har fortfarande inte gratulerat till förlovningen, han friade den 28 juli förra året...
  • Linda1983

Ren och skär avundsjuka, att man inte ens kan säga grattis och bita ihop även om man blir så avundsjuk. Jag säger då det, jag önskar alla mina när och kära riktig lycka oavsett om jag själv finner den eller ej. Så kanske man bara säger för att man redan funnit den!? Men jag har svårt att tro att jag skulle vara så bitter ändå...

källerudd skrev 2009-02-20 18:36:37 följande:
    Det håller jag med om...
    Jag förväntar mig inget...de två jag trodde va mina närmaste vänner har fortfarande inte gratulerat till förlovningen, han friade den 28 juli förra året...
  • Corona

Vilken läsning! Jag måste både skratta och beklaga alla som fått dumma kommentarer. För mig är väl det "värsta" att pappas sambo inte tycker att jag borde gifta mig i en färg för att jag inte passar i vitt men det orkar jag inte ens bry mig om

Hmm... ja, och så var det förstås brorsan med fru som tjatat om att vi skulle gifta oss (har t o m skrutit med sina pengar och sagt att de kan betala bröllopet åt oss för att de "känner för att gå på fest") men som inte ens gitte säga grattis när vi berättade. Men men, det bryr vi oss heller inte om.

• 090208

Kom pa nu att jag fick nagra fragor om jag skulle konvertera innan vi gifte oss. Min man holl pa att skratta pa sig! "Men vadd ska du konvertera FRAN da??" Jag ar helt religionsbefriad och bade jag och min man tycker det ar uber-falskt och respektlost att konvertera da.

• Trudilutt

Svärmor- ja det va ju snabbt på! ( efter 6 år tillsammans och ett år som förlovade?)

Svärfar - Jag har sett att fasadbelysningen inte funkar på kyrkan, det kanske man skulle säga till de om (?) vadå byta ämne? V bor jämnte kyrkan förövrigt

• lingon82

Min svägerska tyckte att vi kunde flytta vigsel och fest från vår hemstad till en ort lite närmre henne så hon slapp köra så långt. Vad då? Som om det är halt och mörkt i juli?

• Villemoa

Men en del är ju bra fräcka, som om den dagen handlar om henne....

lingon82 skrev 2009-02-24 21:21:34 följande:
    Min svägerska tyckte att vi kunde flytta vigsel och fest från vår hemstad till en ort lite närmre henne så hon slapp köra så långt. Vad då? Som om det är halt och mörkt i juli?
  • blivande fru hollander

Min svärmor tyckte inte att lokalen vi valt var inte fin nog, och då borde vi faktist byta datum för bröllopet och gifta oss i en lokal ( Thorskogs slott)som hon valt.
    Annars kunde hon inte tänka sig att var värdinna p bröllopet!

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?