• Saggezza

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

lisen85 skrev 2009-01-14 01:25:24 följande:
    mina föräldrar gör ju ingen hemlighet av vad de tycker om min man i allmänhet och hans yrkesval i synnerhet. men min syster är värst, "hur kan du gifta dig med statens lejda mördare" min blivande man är officer.

Hahaha förlåt men det var nog den roligaste invändningen jag hört hittills! Menar din syster på allvar att Sverige som är såååååå "neutralt" skulle behöva använda sig av sina sk lejda mördare?? Jag tror isf att det är värre att gifta sig men en slaktare eller något sådant {#lang_emotions_wink}

• Saggezza

LB5 skrev 2009-01-14 08:07:07 följande:
    jag fick kommentaren "har du tänkt på att du aldrig kommer att få ligga med någon annan någonsin"...

Den är en klassiker... Som om bara tänka den tanken hos vissa kommer förvisa dem till ett liv liknande Samantha i Sex and the City.... (Inte för att hennes liv är illa på något sätt men att gifta sig är nog bland de saker hon inte tänker på dock )

• Saggezza

Vi förlovade oss för 4 år sedan och då var svärfar väldigt glad, i september förra året berättade vi att vi skulel gifta oss i sommar, kommentar: "Jaha" sedan började han fråga om sin kameras funktioner....

• Saggezza

Lovecats skrev 2009-01-21 12:46:02 följande:
    "Ni får flytta ert bröllop till en annan lokal, för vi kan inte lämna våra barn till någon barnvakt."Vi varken vill, eller kan ta emot barn på vårt bröllop och tvingar ingen att komma ifall de inte kan respektera det.

Jo men som det skulle hända.... Alla har vi vårt val att göra och i det här fallet så kanske de artigt skulle ha tackat nej till inbjudan istället...

• Saggezza

Fick frågan av en killkompis "Vilken skumpa ska ni ha?" Svarade varpå han säger "nej den kan ni inte ha, drack den på nyår och den smakar för sött för mig..."

Mitt svar? "Jobbigt för dig, ska se till att du har en karaff vatten till ditt förfogande iaf..." {#lang_emotions_wink}

• Saggezza

Villemoa skrev 2009-01-28 23:24:13 följande:
    Bra svarat! Vad sa han då?

Han grymtade litegrann men sen dess har han kommit med fler kommentarer... han är snäll men han har en väldigt butter inställning till världen i allmänhet och giftermål i synnerhet...

• Saggezza

Villemoa skrev 2009-01-29 19:33:33 följande:
    Åhå ja, han är en sån där bitterf***a Sen är det också märkligt att många människor har kommentarer om saker och ting som egentligen inte rör dem.

Yes han är en sån Ja vissa människor klämmer ur sig de konstigaste kommentarerna och bjuder gärna in sig själva också på bröllopet. Hur säger man egentligen nej till någon som står med rådjursögon och frågar om inte de också får komma på bröllopet?!

• Saggezza

Mummel skrev 2009-02-16 18:07:20 följande:
    Vi har valt att gifta oss borgeligt med en liten (30 personer) skara människor närvarande. En kollega (som själv gift sig med pompa och ståt, massor av gäster och grädd-bakelse-prinsess-klänning och hela baletten)säger: Men, kommer ni inte ångra er sedan att ni inte ordnar ett stort bröllop? Vad svarar man då liksom? "Ångrar inte du att du inte ordnade ett litet bröllop?"

Jag tycker att det var ett alldeles utmärkt svar att ge tillbaka till henne...!

• Saggezza

Soon and very soon skrev 2009-02-25 12:53:31 följande:
    m2b s bror undrade om vi inte ville att de skulle komma... jo svarar mannen - men varför står det mörk kostym då , jag äger ingen undrar brodern....m2b svarar att mörka finbyxor går bra , emn det hade han inte heller s nu kommer de nog inte, ska jag skratta eller gråta???

Man slutas aldrig att förvånas... Bor han någonstans där en Dressmann inte existerar överhuvudtaget??

• Saggezza

Soon and very soon skrev 2009-02-25 14:40:46 följande:
    eller hur, tänkte oxå att dressman byxor el dyl funkar behöver ju inte vara "fancy" men liiite kanske man kan bjuda till.(lät jag som en "psyko" BT brud nu..???????)

Men alltså går han byxlös annars eller? Ni begär ju inte att han ska gå och köpa en hel ny frack!! Det hade dock gjort dig till en bridzilla {#lang_emotions_tongue_out} 

• Saggezza

Jag undrar varför vissa vänner hela tiden utbrister "men ni är så unga, förstör inte er liv med att binda er..." Vi är alltså 24 år och fyller 25 de två nästföljande månaderna efter bröllopet, unga?! Nja vi är ju inte 16 längre... Vi har då också varit ett par i 6 ½ år. Allt är ju relativt för människor vad som förstör ens liv... 

• Saggezza
    Pearldrop skrev 2009-03-17 13:27:34 följande:
    Jag förstår inte hur ett bröllop skulle kunna förstöra ens liv!
    Precis min åsikt... Jag tror att de har en något snevriden syn på livet om de tycker att ett äktenskap förstör livet...
  • Saggezza

Jag tror att det dels handlar om avundsjuka och dels att de helt enkelt inte vet bättre både vad gäller hyfs men också i kunskap. Äktenskapet för mig och min sambo betyder trygghet vi vill börja planera en familj och vill helt enkelt vara gifta innan. Vi vill ha det juridiska som kommer med. Jag tror inte att de har sådana tankegångar.

• Saggezza

LB5: Våra vänner är jämngamla med oss så det är inte så att de är äldre eller yngre.

yessa76: Förstår precis vad du menar. Alltså jag lägger inte ner så mycket tid på att älta det här. Jag vet ju att jag och min sambo hör ihop och att det här är rätt för oss. De vänner som lämnat dessa kommentarer efter sig har nog mer problem med att deras ålder höjs för varje år än att vi ska gifta oss. Jag reflekterade bara över det eftersom fick senast hör det i lördags. Ska påminna dem bara då det är deras tur

• Saggezza
    yessa76 skrev 2009-03-17 16:56:31 följande:
    Oavsett om ens vänenr är "rädda för att växa upp" så kan man ju tycka att dom borde ha fått tillräckligt med uppfostran för att gratulera och hålla inne med egna negativa åsikter eller erfarenheter av äktenskap!
    Det var precis det här jag syftade på i mitt inlägg nr 368
  • Saggezza
    FiaoJonny skrev 2009-03-19 09:59:31 följande:
    Det lustiga som jag tycker är att folk ibland kan ha sådana stora invändningar kring ett bröllop, men att skaffa barn - det är det inget snack om. Jag har flera i bekantskapen som är i samma ålder (23-24) och har barn och det är inte för ungt eller så. Men att gifta sig - herregud! Ett barn har du ansvar för hela livet och det är för min del ett betydligt större steg än att gifta sig. Missförstå mig dock rätt nu, jag menar inte att man bara ska gå och gifta sig, för skiter det sig så är det bara att skilja sig... Inte så. Men jag tycker ändå att skaffa barn är betydligt större.
    Precis det jag brukar tänka! Jag tycker det är många i 23-24 årsåldern som får barn just nu men när vi säger att vi ska gifta oss då blir det världens grej... Alltså visst det är en stor grej att gifta sig men precis som du säger så är det inte speciellt svårt att skilja sig (ibland lite för lätt enligt min åsikt...) men ett barn kommer ju att vara där för evigt!! I minst 18 år framöver bär de huvudansvaret! Hur kan det ses som en mindre händelse i livet än att gifta sig?? En kompis från gymnasiet berättade att hon är gravid, vad jag förstår så har de varit ett par i drygt ett år, frågade om de skulle gifta sig eftersom hon var så glad för min skull... svaret?! "Nej men herregud nu ska vi inte ha så bråttom..." Ehm... okej så DET var ett steg för mycket... {#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?