Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

En kvinna jag känner gifte sig mot sin fars vilja med en kristen kille-för honom var det som om hon gått med i vörsta sekten.
    På morgonen på hennes bröllopsdag när hon stod brudklädd sa han till henne:

"hellre stod jag vid din grav, än såg dig gå dit du går nu.
    Du behöver aldrig ta vägen hemom någon mer gång!"

Så, hon fick gifta sig utan att pappan kom och det tog år innan han så att säga tog sitt förnuft tillfånga.

• passionsblomman

-Skicka bajs till hans brevlåda!

Comfortably numb skrev 2009-01-14 21:55:04 följande:

min far hade pratat med min farbror för nån månad sen och tagit upp att han var lite orolig över att jag är lite mullig (är inte fet, men mullig e man väl) då hade min farbror svarat "menar du den feta kossan?" jättekul att höra 1,5 månad innan bröllopet när man försöker peppa sig själv...
  • passionsblomman

ja, det är väl mer balanserat och vuxet än min uppmaning...

Comfortably numb skrev 2009-01-14 23:13:04 följande:

vi har jättelitet hemligt bröllop... ett tag tänkte jag skriva under "den feta kossan" på hans tack-kort... men då skulle han få veta att pappa berättat för mig och bli sur på honom, onödigt! så han får inget istället...
  • passionsblomman

Bara som info så HAR det varit så att borgerlig vigsel var ngt som avklarades på ett par minuter i rådhuset, och så var det hela klart, medan man traditionellt pratat om kyrkbröllop som det "stora pampiga" sättet att gifta sig.
    Dessutom har det varit vanligt att de som valt borgerligt gjort det lite som en markering att det inte "ska vara så märkvärdigt" lika väl som att man inte velat gifta sig inför Gud.

Det skrevs en STOR artikel i en av dagstidningarna bara häromsistens om jur mycket som hänt vad gäller bröllop och dess innehåll de senaste åren. man talade mkt om att det blivit större och större bröllop, men att det nu också svänt mot att ha mindre ceremonier, med ett fåtal närvarande, både i kyrkorna och borgerliga vigslar. Gemensamt för alla typerna av bröllop är att man idag som brudpar vill utforma dagen till något unikt och personligt, och lägger stor möda på att "inte göra som alla andra" på ett helt annat sätt än för bara ngra år sedan.

• passionsblomman

Lilla bruden:är du med på dagtid idag! vad kul!
    (fast nu ska jag dra till stan strax, så vi ses senare)

lillabruden skrev 2009-01-16 14:20:46 följande:
    Min älskade satte henne på plats iallafall Måste bara säga att hon för övrigt är överlycklig över vårt bröllop/äktenskap. Men orden är lite klumpiga ibland!
  • passionsblomman
    Januari2009 skrev 2009-01-17 22:20:34 följande:
    Vilken härlig tråd! Jag berättade för en 7-årig tjej att jag ska gifta mej, hon trodde mej inte alls till en början och svarade sedan:-Man måste vara gammal för att gifta sej!Åh vad jag blev glad åt att höra det (är 30+).
  • passionsblomman

Jenny står brud 090801 skrev 2009-01-19 21:10:30 följande:
    En jobbarkompis frågaden mig om vi är väldigt religösa eftersom (enligt henne) vi skulle gifta oss så unga. Jag kommer att vara 24 år och min blivande man 27 årnär vi gifter oss, det tycker inte jag är sååå himla ungt...
  • passionsblomman
    aikidoaasa skrev 2009-01-19 22:19:00 följande:
    ** Näe... nu för tiden är det onödigt att gifta sig... när man kan få ett ligg gratis... (En fd killpolare som sa detta när vi kom in på ämnet äktenskap under en fest. Inte en enda tjej på den festen ville prata med honom efter det.)*
    Slipad kille! Det där kan visa sig bli en dyr kommentar...
  • passionsblomman
    Dumma dumma människor!
    stl48 skrev 2009-01-20 09:00:37 följande:
    Jag fick på omvägar höra denna kommentaren angående vårt bröllop:- Jaha, ska hon banta nu då?Jag vet att jag inte är modellsmal men det är väl upp till mig?
  • passionsblomman

Eh..."BINGO", snacka om att ha sina egna nummer!!!
    Humlan66 skrev 2009-01-30 13:28:44 följande:
    Duu nu ska ni får höra . när jag gifte mig förra gången fick vi FLYTTA fram det enhelg för hans föräldrar kunde inte komma för det va BINGOLOTTO då :-s och vi vårat dumma nöt GÖR DET skulle då ALDRIG hända idag kan jag säga
  • passionsblomman

He he! Jag tänker genast"Nä jag är inte bitter"

Hon vill väl att det skulle vara enda orsaken för honom att verkligen gå och GIFTA sig, fattar la du! Det är ju spiken i kistan för alla föreställningar om att han bytt ner sig! Sorry, men jag börjar skratta lite...

Stackars henne om hon haft ngt hopp kvar så länge...

Frukenob skrev 2009-02-12 12:49:19 följande:
    Ett ex till min M2B (som jag ALDRIG har träffa och min M2B inte har sett på 7år) Ringde helt plötsligt upp och sa: Så hon är med barn då?Jag blev så jävla arg. Precis som hon känner honom efter 7år, på 7år förändras folk. Varför ringer man ett ex efter 7år?
  • passionsblomman

Bland det bästa du nånsin skrivit kompis!!!

090208 skrev 2009-03-03 19:46:56 följande:
    Varfor maste man banta infor brollopet??? Fattar jag inte. Forstar dock att man vill vara fin. Men trana kan man val gora alltid for halsans skull? Jag menar, om man inte tycker man ar fin i storlek x, varfor har man inte gatt ner innan? Om man inte trivs som man ar?Och nu tar ju folk for givet att man ska ga ner i vikt. Larvigt. Man kan vara jattefin anda.
  • passionsblomman

Tack själv! Det är för mycket komplex runt hur vi ser ut! allt som motverkar det är bra!

090208 skrev 2009-03-04 17:32:40 följande:
    passionsblomman & Soon and very soon: Tack!
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?