Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
Jag fick en hel del knäppa kommentarer när jag berättade att vi skulle gifta oss.
* "Jaha, jag ska alltså sy din brudklänning och klä dig? Du vet att jag är gift och kan inte var hederstärna utan ska tituleras Maitrin of honor (eller hur 17 det nu skrivs)". Detta sagt av en väninna som trodde att hon var självskriven till dessa roller.
* "Du, jag tål inte liljekonvaljer och ska ha en bröstbukett då jag ska vara med i bröllopsföljet. Sagt av samma väninna när jag var och beställde brudbuketten (hon körde mig)". Jag informerade henne om att hon inte skulle vara med i bröllopsföljet eftersom jag och min man enats om att bara hans barn skulle delta.
* "Du har inte råd med den där klänningen! Här är de billiga klänningarna som passar din ekonomi". Sagt av en försäljare i en bröllopsbutik.
* "Den där klänningen kan du inte ha.. du är för fet för den". Sagt av en annan försäljare.
* "Men snälla.. Du fattar väl att du måste ha nya underkläder och inte sånt där gammalt skit under en brudklänning". Ytterligare en försäljare när jag var och provade brudklänningar.
* "Måste du välja HENNE till toastmadame? Hon är ju helgalen!" Sagt av min faster.. och med facit i hand måste jag ge henne rätt *suck*
* "Min dotter kommer att bli perfekt som brudnäbb" Sagt av samma väninna som trodde att hon skulle få vara mer delaktig i bröllopet och detta efter att vi informerat henne om att bara min mans barn skulle delta.
* "Men, nog är väl min dotter bjuden" Sagt av en annan väninnan. Ehhh.. nej, vi har valt att bara bjuda in min mans barn och våra brorsbarn, inga andra.. och det hade vi gått ut med tidigt.
* "Vet inte om vi kommer.. det är ju så besvärligt att ta båten och dom går ju så tokigt" Sagt av min ena svåger. Detta trots att vi lämnat turlistor, hotellinfo och priser till alla och hade planerat in vigseln så att den passade med färjorna.
* "Men va f*n ska ni ha en sådan där Hollywood tårta" Sagt av samma dumma väninna som längst upp när hon insåg att jag skulle ha en våningstårta och inte en princesstårta.
Dock är det ingen som frågat om jag är gravid *S*