• Villemoa

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Vilken jävla kommentar!! På bröllopsdagen och allt...men en del har ju inte mycket innanför pannbenet heller.

passionsblomman skrev 2009-01-13 22:55:21 följande:
    En kvinna jag känner gifte sig mot sin fars vilja med en kristen kille-för honom var det som om hon gått med i vörsta sekten.På morgonen på hennes bröllopsdag när hon stod brudklädd sa han till henne:"hellre stod jag vid din grav, än såg dig gå dit du går nu.Du behöver aldrig ta vägen hemom någon mer gång!"Så, hon fick gifta sig utan att pappan kom och det tog år innan han så att säga tog sitt förnuft tillfånga.
  • Villemoa

Bra svarat! Vad sa han då?

Saggezza skrev 2009-01-28 22:27:59 följande:
    Fick frågan av en killkompis "Vilken skumpa ska ni ha?" Svarade varpå han säger "nej den kan ni inte ha, drack den på nyår och den smakar för sött för mig..." Mitt svar? "Jobbigt för dig, ska se till att du har en karaff vatten till ditt förfogande iaf..."
  • Villemoa

Åhå ja, han är en sån där bitterf***a
    Sen är det också märkligt att många människor har kommentarer om saker och ting som egentligen inte rör dem.

Saggezza skrev 2009-01-29 14:23:56 följande:
    Han grymtade litegrann men sen dess har han kommit med fler kommentarer... han är snäll men han har en väldigt butter inställning till världen i allmänhet och giftermål i synnerhet...
  • Villemoa

Jaa, du, vad säger man...personligen skulle inte jag vädja om att få bli bjuden till ett bröllop. Man vill ju bli inbjuden och inte bjuda in sig själv!

Saggezza skrev 2009-01-29 19:43:51 följande:

Yes han är en sån Ja vissa människor klämmer ur sig de konstigaste kommentarerna och bjuder gärna in sig själva också på bröllopet. Hur säger man egentligen nej till någon som står med rådjursögon och frågar om inte de också får komma på bröllopet?!
  • Villemoa

Men en del är ju bra fräcka, som om den dagen handlar om henne....

lingon82 skrev 2009-02-24 21:21:34 följande:
    Min svägerska tyckte att vi kunde flytta vigsel och fest från vår hemstad till en ort lite närmre henne så hon slapp köra så långt. Vad då? Som om det är halt och mörkt i juli?
  • Villemoa

Men va f*n...vart får folk allt ifrån?!? Ni talade väl om att det var ER fest och inte HENNES!!!

blivande fru hollander skrev 2009-02-24 22:14:16 följande:

Min svärmor tyckte inte att lokalen vi valt var inte fin nog, och då borde vi faktist byta datum för bröllopet och gifta oss i en lokal ( Thorskogs slott)som hon valt. Annars kunde hon inte tänka sig att var värdinna p bröllopet!
  • Villemoa

Inte säkert. Det finns ju dem som aldrig gift sig men har barn och håller ihop ändå.

Svanboet skrev 2009-03-03 17:51:19 följande:
    Detta har jag också funderat över för jag hade då ingen tanke på att skaffa barn innan jag gift mig. Inte för att man "inte ska" utan för att är man så pass säker på att man vill leva ihop att man gifter sig lär det väl vara större chans för barnet att få växa upp med båda sina föräldrar.
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?