Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Hahah förlåt Ida o Mille men det var en rolig beskrivning. Vi fick höra något liknande av min fästmans släktingar, de trodde att vi fått en bulle i ugnen eller något som hade så bråttom, vi är också ganska unga.

Den dummaste kommentaren jag (smyg)hört var en bekant till min fästman som sa till honom: "Va? Men va fan tänk på alla fräscha brudar du missar nu...TÄNK.. att du ALDRIG mer kommer att få göra sånt som jag gör.. hur känns det?"

...Ja du varför ska man jämföra sig med en singelkille när man är superlycklig och kär och vill gifta sig? Vissa är bara så dumma.

• Red Scarlet
    Svanboet skrev 2009-03-03 08:53:53 följande:
    Ibland är det roligt hur gam-folket reagerar.För oss har det varit idogt "Det var på tiden"-reaktioner från nästan alla i vår släkt. Vissa har inte reagerat alls, andra tycker det inte riktigt räknas för vi har ju inte satt datum än medan andra hävdar att det inte är en dag för sent och i alla fall ett steg i rätt riktning.
    Det känns som att hur man än gör blir det fel och vad vissa än säger blir det bara pannkaka. Vissa kan inte uttrycka sig på ett trevligt sätt, gamar som du säger. Haha vadå "iallafall ett steg i rätt riktning"? Har de en utstakad plan för hur du ska leva ditt liv... människor alltså..
  • Red Scarlet

Det där med att man måste gå ner i vikt för att komma i en brudklänning tycker jag verkar rätt dumt och onödigt. Däremot kan man ju ta bröllopet som en extra motivering om man väl bestämt sig för att leva sundare och bli hälsosammare.

Jag var lite klantig själv i min iver att köpa klänning fort, jag köpte klänningen i slutet av förra sommaren och efter jul hade jag lyckats gå upp runt 5kg. Så nu försöker jag 'deffa' lite till i juni så att den sitter som den SKULLE. Onödigt men vad gör man inte ;)

• Red Scarlet
    chenda86 skrev 2009-04-01 22:52:16 följande:
    Har fått mycket underbara kommentarer... Mest om att "Men gud så ung..." jag spyr på den frasen... USCH... Om man är säker så är man. That's it! Varför vänta? Enligt många är man säkert Ung och Naiv. Ja, jag är UNG, men verkligen inte Naiv. Jag vet att ja vill spendera livet med min m2b, det är jag säker på. SJÄLVKLART kan det vara så att vi om 20, 30, 40 eller till och med 50 år skiljer oss! Det vet man inte nu, men jag tror inte att en person som gifter sig när man är 35 vet det bättre än någon annan! Oj blev ett långt utlägg om åldern, men det är verkligen en kommentar som irriterar mig! Tänk om folk bara kunde släppa alla fördomar å se till individen!
    Jag håller verkligen med, så många som verkar tänka "Aja.. får väl se hur länge det där håller då.." för att vi är unga, som att det garanterat skulle hålla längre tid för att vi varit tillsammans 5-10-20år från början eller för att man är äldre.

Håller det så håller det, oavsett om man varit tillsammans kortare tid eller längre tid, om man är yngre eller äldre. Om man har skaffat barn först eller gör det efteråt. Det handlar om hur man har det med varandra och ens förväntningar på äktenskapet och förhållandet i stort. Om man vet att man kommer att behöva kämpa och att allt går upp och ner, att gnistan kan falna och sprickor kan uppstå och att man måste göra allt man kan för att kämpa sig förbi det, då tror jag att man har rätt inställning för att gifta sig - oavsett.
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?