chenda86 skrev 2009-04-01 22:52:16 följande:
Har fått mycket underbara kommentarer... Mest om att "Men gud så ung..." jag spyr på den frasen... USCH... Om man är säker så är man. That's it! Varför vänta? Enligt många är man säkert Ung och Naiv. Ja, jag är UNG, men verkligen inte Naiv. Jag vet att ja vill spendera livet med min m2b, det är jag säker på. SJÄLVKLART kan det vara så att vi om 20, 30, 40 eller till och med 50 år skiljer oss! Det vet man inte nu, men jag tror inte att en person som gifter sig när man är 35 vet det bättre än någon annan! Oj blev ett långt utlägg om åldern, men det är verkligen en kommentar som irriterar mig! Tänk om folk bara kunde släppa alla fördomar å se till individen!
Jag håller verkligen med, så många som verkar tänka "Aja.. får väl se hur länge det där håller då.." för att vi är unga, som att det garanterat skulle hålla längre tid för att vi varit tillsammans 5-10-20år från början eller för att man är äldre.
Håller det så håller det, oavsett om man varit tillsammans kortare tid eller längre tid, om man är yngre eller äldre. Om man har skaffat barn först eller gör det efteråt. Det handlar om hur man har det med varandra och ens förväntningar på äktenskapet och förhållandet i stort. Om man vet att man kommer att behöva kämpa och att allt går upp och ner, att gnistan kan falna och sprickor kan uppstå och att man måste göra allt man kan för att kämpa sig förbi det, då tror jag att man har rätt inställning för att gifta sig - oavsett.