• Loowwe

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Undrar vilka dumma konstiga kommentarer ni har fått? Min dummaste kommentar var från en arbetskamrat som direkt sa när jag berättade att vi skulle gifta oss sa hon att jag eller min sambo har nog inte råd att gifta oss???? Ehhm... vad tusan har hon med vår ekonomi att göra?

Eller min sambos kompis som sa lite skämtsamt att giftemål är ett närmare steg mot skilsmässa!!!! Grrrr.... för dessa urkorkade kommentarer från folk!

Dela gärna med dig så vi kan få morra tillsammans mot dessa människor...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 20:04
    Vad kul att den här tråden blev så populär & uppskattad!! Inte visste jag att det fanns så många korkade kommentarer, man skulle lätt kunna skriva en hel bok om dessa repliker!!!

• Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
  • J D

Jag håller med de tre senast föregående talarna .

Vi gifter oss också snabbt och är unga men ingen av oss är naiva, det kändes bara som rätt sak att göra eftersom vi planerar en framtid tillsammans. Tycker verkligen att det är fånigt när folk säger att man ska vänta tills man har varit tillsammans i ett par år eftersom man inte vet vem den andre är förrän dess. De förutsätter på ngt sätt att man inte vet ngt alls om förhållanden bara för att man gifter sig snabbt med just den här personen.

... eller för att man är under 25, vilket är helt vansinnigt med tanke på att många 30-åringar lever som 17-åringar idag när det kommer till förhållanden så det klart att det åldern inte spelar lika stor roll längre utan vad man personligen har för inställning och erfarenheter.

• Floff

Håller med er!

En annan sak jag har börjat störa mig lite på är att folk i min omgivning ska kommentera hur otroligt snabbt vi gifter oss efter att vi förlovat oss. Min M2B friade den 26/2 och vi gifter oss 6/6 i år. ALLA ska verkligen kommentera "Oj, det var snabba puckar!" eller "Ojsan, vilket shotgun-wedding!" eller "Men gud, hinner ni verkligen planera allt då?".

ALLA blivande brudar vill faktiskt inte ha ett superpampigt bröllop och planera det i 358 år innan man gör slag i saken - acceptera det!

• bongen80

Jag var inte mogen att gifta mig i den yngre 20-årsåldern. Eller rättare sagt den sambon jag hade då var ingen jag kände att jag ville leva resten av livet med. Men jag skulle aldrig döma ut någon annan. Alla är olika. Jag fick barn tidigt (nyss fyllda 18) det har aldrig varit några problem att ta hand om dem på bästa sätt. Nu är jag i en trygg relation o jag kan inte tänka mig att leva med någon annan. Men folk har varit väldigt pigga på att döma ut relationen, tex ville vi gifta oss redan efter 1 år, men blev då bojkottade av våran vänskapskrets, fick höra att flera av dem inte tänkte komma till vigseln, eftersom DE tyckte det var för tidigt. Vad vi har för känslor för varann spelade ingen roll. Nu är vi inne på vårt 5:e år och äntligen får vi bli man o hustru. Kan tillägga att tvivlarna INTE är bjudna, de förekommer inte i vårt umgänge längre.

Stå på er! Ingen kan garantera någonting oavsett man är 18 eller 45

• Aleta

Men fy! Hur kunde de?
    Bra att ni har sorterat bort dem ur umgängeskresten!

bongen80 skrev 2009-04-02 08:36:28 följande:
    Jag var inte mogen att gifta mig i den yngre 20-årsåldern. Eller rättare sagt den sambon jag hade då var ingen jag kände att jag ville leva resten av livet med. Men jag skulle aldrig döma ut någon annan. Alla är olika. Jag fick barn tidigt (nyss fyllda 18) det har aldrig varit några problem att ta hand om dem på bästa sätt. Nu är jag i en trygg relation o jag kan inte tänka mig att leva med någon annan. Men folk har varit väldigt pigga på att döma ut relationen, tex ville vi gifta oss redan efter 1 år, men blev då bojkottade av våran vänskapskrets, fick höra att flera av dem inte tänkte komma till vigseln, eftersom DE tyckte det var för tidigt. Vad vi har för känslor för varann spelade ingen roll. Nu är vi inne på vårt 5:e år och äntligen får vi bli man o hustru. Kan tillägga att tvivlarna INTE är bjudna, de förekommer inte i vårt umgänge längre. Stå på er! Ingen kan garantera någonting oavsett man är 18 eller 45
  • chenda86

Nu har vi tittat på festlokalen och vi fick ett UNDERBART bemötande! Inga kommentarer där inte (klart dom vill ju att man bokar) men hon var så underbart trevligt, och lyssnade verkligen på våra frågor och var inte alls nedvärderande! Så underbart!

Fick bara massa trevliga kommentarer! :)

• sarahkka76
    bongen80 skrev 2009-04-02 08:36:28 följande:
    Jag var inte mogen att gifta mig i den yngre 20-årsåldern. Eller rättare sagt den sambon jag hade då var ingen jag kände att jag ville leva resten av livet med. Men jag skulle aldrig döma ut någon annan. Alla är olika. Jag fick barn tidigt (nyss fyllda 18) det har aldrig varit några problem att ta hand om dem på bästa sätt. Nu är jag i en trygg relation o jag kan inte tänka mig att leva med någon annan. Men folk har varit väldigt pigga på att döma ut relationen, tex ville vi gifta oss redan efter 1 år, men blev då bojkottade av våran vänskapskrets, fick höra att flera av dem inte tänkte komma till vigseln, eftersom DE tyckte det var för tidigt. Vad vi har för känslor för varann spelade ingen roll. Nu är vi inne på vårt 5:e år och äntligen får vi bli man o hustru. Kan tillägga att tvivlarna INTE är bjudna, de förekommer inte i vårt umgänge längre. Stå på er! Ingen kan garantera någonting oavsett man är 18 eller 45
    Bra gjort! Även om man nu skulle ha sina tvivel huruvida förhållande kommer att hålla länge eller inte, önskar man inte det bästa för de som är nära? Det förstår inte jag. Och dessutom bojkotta en och dömer ut situationen. Nä, du gjorde rätt!
  • Tummen ur

Vi ska berätta för våra föräldrar nu till helgen att vi ska gifta oss 25 juli.
    Vi har varit tillsammans i 10 år nu till sommaren och har 2 barn tillsammans.
    Tror nog ändå att vi kommer att få en del kommentarer.

Men hoppas naturligtvis på endast possitiva kommentarer.

• Plummis83

Inte i min mammas lilla värld! Men nu blev jag så trött på henne så vi ska fråga min sambos bror istället å köpa en egen kamera! Men då tänker jag tala om för mamma att hennes gubbe kommer bara ska vara en gäst å jag vill inte höra ett ljud ifrån honom under hela dagen! Det är ändå vi som bjuder på allting.

Sen är hon lite dryg med att varje gång jag ens nämner bröllopet så vill hon veta om någon mer sagt att de kommer på välkomstfesten som hon står för på fredagen! OSA är 18 maj!

Svanboet skrev 2009-03-18 08:50:55 följande:
    Jag tycker du ska upplysa din mor om att de flesta som filmar upplever lika mycket som resten av gästerna fast de har en kamera emellan sig och brudparet.Fråga kanske om ni kan låna kameran och ställ den på en lämplig plats i kyrken/lokalen. - Ni vill kanske ha lite filmat från festen också!?!
  • Juli 2010

Fick tipset att kika in här.
    Förstår inte hur folk kan komma med rent ut sagt idiotiska kommentarer, samtidigt som det känns skönt att man inte är ensam om det.

Känns lite svårt att handskas med dem ibland.

Här är några av de kommentarer vi fick höra av FAMIJ när de fick veta att vi ska gifta oss:

"Men varför går ni ut med det här så tidigt? Då får vi glömma det här nu och påminnas om det nästa år istället?"

"Redan? Varför så bråttom? Lugna ner er!"

"Med så långt fram har ni gått om ånger-tid på er. Varför berätta nu? Ska ni skicka ut kort också när ni ställt in allt? Har ni tänkt på det?"

"Vi får väl se hur det blir med den här saken."

De enda som bara varit glada och nu är förväntansfulla är våra vänner. Tack och lov för dem i alla fall..

• T0612

Fy vad tråkigt! Ångertid? Vad sa ni när de sa så?

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?