• J D

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Den här är trevlig annars: Ja, så länge ni är nöjda(glada/lyckliga med det så. Eh, ja, visst att det har gått snabbt för oss men vem skulle vi annars bry oss om när vi bestämde oss för giftermål?

Och i förrgår fick jag kommentaren: Jaha, vad ska ni göra efter bröllopet då? Visste inte vad jag skulle svara, eh, ja, jag ska väl jobba och min fästman plugga klart sin utbildning antar jag var det jag till slut sa... Och då kom följdfrågan: ska ni bo kvar i studentlägenheten då? Ja, varför skulle vi inte göra det, vad har det med giftermål att göra? Folk är kul ibland...

Min kära mor sa ngt om att det skulle bli svårt att fixa hundvakt (hon hade vid tillfället ca 9 mån på sig), jag skrattade bara och frågade om hon hade tänkt att missa sin dotters bröllop på grund av det. Hon insåg då att det lät lite knäppt, haha.

• J D

bridesilly skrev 2009-01-20 13:46:07 följande:
    Något vi ofta fick höra under vår bröllopsplanering var också-jag skulle aaaaldrig lägga massa pengar på det. Nej men alla är vi olika och prioriterar olika saker här i livet och jag skulle inte klanka på den som hellre lägger pengar på en bil eller hemmet.

Ja, det verkar vara väldigt känsligt för folk att man lägger ned tid och pengar på att planera bröllopet. Förstår verkligen inte varför alla känner så starkt för den frågan.

• J D

lolca skrev 2009-03-01 17:13:55 följande:
    Allvarligt talat, var hade man bröllopsfesten om det var 4000 gäster?

Har för mig att hennes man är från Pakistan, stämmer det 090208? Har en kompis därifrån så jag är inte så förvånad . Hans syster gifte sig i somras och jag tror att de var iaf 1000...

• J D

lolca skrev 2009-03-01 20:20:05 följande:
    J D skrev 2009-03-01 19:03:37 följande: Det är helt sjukt! Jag tycker att vi har många gäster och vi har 47! Snacka om att man har olika perspektiv. = - )

Ja, och de gör dessutom oftast maten själva (med hjälp av släkt). Men det är säkert en helt grym fest!

• J D

Jag håller med de tre senast föregående talarna .

Vi gifter oss också snabbt och är unga men ingen av oss är naiva, det kändes bara som rätt sak att göra eftersom vi planerar en framtid tillsammans. Tycker verkligen att det är fånigt när folk säger att man ska vänta tills man har varit tillsammans i ett par år eftersom man inte vet vem den andre är förrän dess. De förutsätter på ngt sätt att man inte vet ngt alls om förhållanden bara för att man gifter sig snabbt med just den här personen.

... eller för att man är under 25, vilket är helt vansinnigt med tanke på att många 30-åringar lever som 17-åringar idag när det kommer till förhållanden så det klart att det åldern inte spelar lika stor roll längre utan vad man personligen har för inställning och erfarenheter.

• J D

Juli 2010 skrev 2009-04-14 11:18:49 följande:
    Ja, vad säger man?Vi blev så chockade att vi inte visste vad vi skulle säga. Men fick fram ett "men vi kommer inte ångra oss, det här är vad vi vill".Då möttes vi av ett: "Vi får väl se."

Ja, vi får väl se, säger man då och ler stort tillbaka . Extremt irriternade kommentarer ska bara bemötas på det sättet så de känner sig nedtryckta tillbaka.

• J D

Juli 2010 skrev 2009-04-14 11:28:25 följande:
    J D - du har rätt där. Vi blev bara så chockade att vi visste verkligen inte vad vi skulle säga eller något.Nu kommer det dock bli andra toner i skällan. De har ingen anledning att försöka ta vår lycka ifrån oss!

Förstår det! Vissa människor... Nej, det är bara att köra på!

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?