• T0612

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Kanske inte så dumma kommentarer men min lillasyster sa att jag är för ung (23 år när vi gifter oss).. och min storasyster sa att "kul att få vara med att planera ett bröllop ialla fall då jag nog aldig kommer få något" (hon är 25 år)

• T0612

igår sa min syster:

-Eftersom du inte oroar dej för att gifta dig så måste jag ju göra det åt dig...

detta grundades på att min m2b ska jobba varje helg framtill mars(ja mars nu 2009) och menade att vi inte skulle hålla pga att han kommer jobba för mycket ???

• T0612

[citat]
    Nu är det ett tag sen vi förlovade oss och vi gjorde ju klart från början att vi skulle ta tid på oss innan det blev bröllop men folk har börjat pika redan nu."Då kanske t.o.m. vi hinner före"Vad är det för sätt?!
    [/citat]

som om det vore en tävling.. ur löjligt.. har en kompis som har vart förlovad i snart två år och nu har hennes lilla syster förlovat sig efter 1 år med sin kille och min kompis kommentar på det var att "nu måste vi börja planera för hon ska inte få gifta sig innan mig"

• T0612
    MilosMamma skrev 2009-03-17 17:29:27 följande:
    Fast att man förlovar sej betyder ju inte direkt giftemål inom 1 år, iaf inte i min familj, jag o Min M2b förlovade oss efter 7 månader, efter 9 månader vart jag med barn, vi har nu varit tillsammans i 3 år och gifter oss i augusti.Vi är tydligen lite "för vuxna" för våra vänner då vi nu bor i en stor villa med, vi har 2 hundar och sen lillkillen då.Alla i våran (min m2bs iallafall) är bara på datingstadiet o dom är ändå 24.Mina vänner är det en hel del som har barn, kul är det =) Men dom där få som inte har det lägger snygga inlindade pikar då och då. Men what the heck, vi är nöjda och glada med våran familj och det betyder ju inte att vi lämnar dom i sticket o virkar varje helg, visst finns det tid för vännerna nu med, bara det att det kräver lite mer planering.Angående dumma kommentarer så har det vart endel här med, spev från S v ä r mo d e r n , inget direkt till bröllopet, inte ens ett grattis så att säga, det var värre när vi nyss träffats o när vi flyttade o när jag var med barn, typ "Jag hoppas han sparkar revbenen av dej, för det gjorde M2b på mej så jag fick en spricka".Jaja...
    Ursäkta?"Jag hoppas han sparkar revbenen av dej"??? det va nog det värsta jag hört.. och det var inte på skämt?
  • T0612

Fy vad tråkigt! Ångertid? Vad sa ni när de sa så?

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?