• Svanboet

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Vanliga reaktioner:
    "Men det var ju ändå på tiden!" - M2b's mormor
    "Det var ju inte oväntat med husköp och allt" - Pappa
    "Har ni en riktig förlovning eller en sån där låtsas som innebär att ni kanske gifter er någon gång?" - Kollega (manlig)
    "När kom ni på det?" - Kompis
    "Ja, det är ju bäst att hålla det inom släkten" - Mormors nya karl

• Svanboet

Vilken tur jag har att både jag och min m2b verkar accepterade i bådas familjer. Jag hade nog gråtit och sprungit hem om min svärmor hade sagt så elaka saker på bröllopsdagen och allt!

• Svanboet

Klänningen går ju att sälja men vad gör man med catering, handpenning på lokalen och spritnotan! Det är det ingen som tänker på minsann. Nej, sådana frågor och tankar bör man hålla för sig själv ommna inte allvarligt tror att det finns risk att man blir lämnad vid altaret.

Anciii skrev 2009-01-14 14:57:10 följande:
    Just ja kom på en till:- Men vad ska du göra med klänningen om det inte blir något bröllop..Kul att de tror på att det ska bli ett bröllop
  • Svanboet

soffi73: Du tror inte det kan vara som så att svärmor känner sig utelämnad från sin sons liv? Jag vet ju inget om relationen dem emellan men det låter som om hon tycker att hon inte fått följa er och sett eran kärlek på nära håll. Men hon har kanske tagit avstånd också, vad vet jag.

• Svanboet

Asså ett ensambarn

Jag tror att du har rätt, helt klart. Ingen duger åt honom oavsett så jag skulle nog itne fästa för stor vikt på vad hon säger men det är ju inte kul när folk motarbetar ett bröllop.

• Svanboet

Även en brgelig vigsel kan vara stor och pampig. Men kanske inte har tillgång till en stor kyrkorgel men cermonin kan utformas till det man vill och kan då liknade en kyrklig vigsel.

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-15 11:54:10 följande:

alla kristna är dock inte såna...det är tyvärr dessa få som gör att alla tror kristna är lite ja..knäppa?men gifter man sig borgerligt är väl själva vigseln inte så stor?eller?:S men visst kan man ha en pampig fest!
  • Svanboet

Hon var nog för upprörd över sitt. Det har en tendens att hända. Dessutom tror jag att vi blivande brudar har en benägenhet att ta åt oss lite mycket för vi tycker ju alla att det borde vara något som bästisen i alla fall ska uppmärksamma.

• Svanboet

Akta nu tjejer så att inte diskussionen spårar ur!

• Svanboet

Åh andra sdian finns det dem som ger underbara kommentarer...

Asså, ni har förlovat er. Det är ju i alla fall ett steg i rätt riktning, vi som hade hoppats på en inbjudan i posten. - nära vänner som är gifta sedan ett par år tillbaka

• Svanboet

Definitivt planera alla andrasa bröllop, de som inte har gift sig än vill säga.

bridesilly skrev 2009-01-16 13:00:29 följande:
    Sen fick jag ofta kommentaren- vad ska du göra sen då när du är gift? hmm tja leva mitt liv ihop med min nyblivna man kanske, vad annars? hoppa av ett tåg för att jag inte har bröllop att planera
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?