• skål

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Min m2b:s bror är alltid lika bra på att fälla komentarer och han sparade inte på dem när vi berättade om våra planer.
    Jag citerar:
    ja,folk väljer ju vad de vill slänga pengar på
    Men det ska bli gott med fest! Det blir väl gratis sprit då eller?
    Sen säger han ofta till min m2b att : tänk vad skönt det var när du bodde själv va, hahaha!
    De ville inte ens se förlovningsringarna.
    Men alla andra i fam. är glada!!!!!
    Sedan den dagen har han eller hans familj visat noll intresse över vårt bröllop.

• skål

Vill tillägga en kommentar som jag nyss fick höra om. ( läs gärna först mitt tidigare inlägg så ni förstår)
    Min bästa kompis man frågade min m2b:s bror ang svensexan. Han ville helt enkelt erbjuda sin hjälp och visa sitt intresse. Till svar fick han: Bra, då kan ju du hålla i det.
    Jag blir sååå ledsen. Varför gör man såhär???????

• skål

Nu gråter jag snart. Tack för att denna tråden finns. Kände att jag ville kolla upp det där med svensexan. Frågade hans bror om han kommer att ta tag i det. Till lade oxå att det ju är hans uppgift som bror. Sa det på ett lite skämtsamt sätt med glimten i ögat.
    TJI!!! fick jag. Som svar blev det:
    Hur många år är det kvar till ni gifter er?
    Behöver han en svensexa?
    Sen var det typ hej då!

• skål

Inte nog med att min blivandes bror verkar njuta av att visa sitt ointresse inför vårt bröllop, nu har även jag och min blivande börjat bråka över detta. Förstår verligen inte varför folk beter sig så och verkligen inte heller när det handlar om ens bror. Hur har ni hanterat alla "dumma" kommentarer?
    Själv står jag nu helt handfallen. Brodern vet att han "kommer åt" mig och jag vet inte hur jag ska hantera det. Han förstör allt för oss nu....

• skål

tack för dina ord... jag vet att vi gör bäst i att strunta i honom. Men jag undrar verkligen hur en människa kan bete sig så. Avundsjuka?????

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?