Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
Nu har jag läst tråden från början till slut.
Känns så skönt att vara i gott sällskap! Hade börjat undra om det var jag som var överkänslig?
Har inte fått knäppa kommentarer om att vi ska gifta oss, men alla på min m2b sida anser sig ha rätt till åsikter om vårat bröllop.
Det senaste utspelade sig i helgen när han var hemma hos sina föräldrar. Vi har äntligen efter mycket vånda satt budget och vad för sorts bröllop vi vill ha. Resultatet är att bara våra absolut närmaste familj är bjudna, dvs. inga fastrar, mostrar, morbröder eller dylikt. När min m2b meddelade detta säger min blivande svärmor ?Ja men morbror N.N och hans fru är själklart bjudna??.ehh nä vi måste dra gränsen någonstans och om vi bjuder honom så måste vi bjuda dem andra också och då är vi plötsligen uppe i 90 gäster (vi har båda stora familjer som vi umgås med lika mycket), och vi har inte råd. Kan ju tyckas att den förklaringen borde accepteras, men icke då undrar tanten? Om morbror N.N. och hans fru kommer ändå finns det plats för dem då?? VADÅ PLATS? Dem kommer inte att bjudas! Man kan ju inte bara dyka upp till ett bröllop man inte är bjuden till (suck)?Tilläggas bör att min m2b kommer från England så det kan ju knappast klassas som ett spontant infall om dem nu dyker upp?.