• soffi73

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Alltsa den här traden är ja bara för rolig Vilka kommentarer en del folk gör alltsa.

För mig var det sa att min mamma över en längre tid hade lagt in lite kommentarer med jämna mellanrum till min kille om att" det är väl pa tiden att ni gifter er", sa för henne o min pappa var det inget problem när det väl hände utan mer en reaktion som " det var ju pa tiden".

Med svärmor var det lite annorlunda...hon och jag har aldrig gillat varandra ända...hennes reaktoin var mer ett suckande " jaha , jag väntade nästan pa att det skulle häda", men hon visade ingen som helst glädje och gratulerade inte ens en gang vilket vi bada blev väldigt ledsna för. När vi sen akte för att hälsa pa henne och kolla pa festlokal och kyrka i omradet där hon bor och där min kille växt upp, sa fullkomligt ratade hon festlokalen vi bada föll pladask för. Hon bara pratade skit om stället och om hur daligt hon tyckte det var där,att maten var jättedalig etc ( fast vi vet andra vänner som ocksa firat där och varit jättenöjda)och att skulle vi boka det stället sa skulle hon ta minsann ta med sig sin egen smörgas för hon tänkte minsann INTE äta nan mat pa det stället. Till saken hör att hon nämligen fick matförgiftning där en gang....för 10 ar sen!!!!!(Hon är lite av en drama queen ocksa sa man vet aldrig vad man ska tro när hon berättar nat...).Men det gjorde oss bada jätteledsna att hon hackade ner sa pa nat som vi bada tyckte sa mkt om.
    När jag sen efter besöket tog upp en diskussion med henne och sa att vi inte kände att hon var glad för varan skull, sa menade hon pa att hon trodde att hennes son nu skulle gifta sig bara för att han " blivit kär i tanken pa att gifta sig" och för att " alla kompisarna nu gifter sig". Jaha tyckte jag, " sa du tror du inte det har nat att göra da med att vi älskar varandra och vill tillbringa resten av vara liv tillsammans?". Hon: " Ja, inte vet jag, det har han inte berättat för mig i alla fall".

• soffi73

Svanboet: naja, det tror jag nog inte att hon känner sig "utelämnad", kanske känner hon bara att jag tar hennes enda son ifran henne...han är nämligen lite " mammas pojke" sa att säga. Hon har bara mer eller mindre bestämt sig fran början att hon helt enkelt inte VILL gilla mig ens en gang...hon har o andra sidan aldrig gillat nagon av min killes ex - jag har o andra sidan alltid kommit jättebra överens med alla mina Ex svärmödrar , sa för mig säger det mer om min nuvarande svärmor än om mig tycker jag.

• soffi73

den härligaste kommentaren vi fick var fran min killes dotter fran ett tidigare förhallande( hon är 9 ar): " aaaaah, betyder det att jag snart kan fa en lillasyster eller lillebror da?" .hon har tjatat i flera ar om att hon vill ha ett syskon och vi har alltid sagt att vi vill gifta oss först, sen kommer bebis, sa hon tog väl det som klartecknet sa att säga att nu far hon snart det där efterlängtade syskonet

• soffi73

Esonda...ha ha, jag käner sa väl igen det fran min egen mamma. Hon var pa min kille ett bra tag och sa exakt samma saker. När han sa att " jo da det kommer allt ske men vi maste ju spara lite pengar och sen maste det ju vara rätt tillfälle och sa och sen sa vill vi nog ha ett ar mellan förlovningen och själva bröllopet". Hennes teori var da " nej men det behövs inte, ni kan gifta er dagen efter!!!!!!!" snacka om att vara depserat efter att fa barnbarn alltsa!!!

• soffi73

Tinkerbell - jag känner igen det till 100% Min m2b är ocksa engländare och hans mamma har fran första början haft asikter om vilka vi ska bjuda.Skickat oss email med paminnelse tom: " och glöm nu inte bjuda x y z ocksa...." Vi har sagt att vi bara vill ha vänner pa vart bröllop och sen den närmsta familjen - alltsa inga gamla " long lost" släktingar som man inte sett pa ar och dar och inte ens har kontakt med. Men hans mamma har skickat oss en hel lista med namn pa folk som vi
    "maste" bjuda för HON var bjuden pa deras barns bröllop, eller släktingar som är dom enda släktingarna HON har kontakt med men som inte haft kontakt med min m2B pa 20 ar och som vi tvivlar pa kommer fortsätta nan kontakt efter bröllopet.Vi har haft stora diskussioner om det hela och vi har nu löst det genom att vi later henne betala för dom gästerna som HON vill ha där och jag har inte ett dugg daligt samvete för det. Det är VART bröllop och inte nan jäkla tillställning för henne att sitta och ha nat party med sina vänner, vill hon absolut ha dom där sa far hon betala för dom ocksa. Vi betalar nog som det är för alltihop och vill inte ha personer där som vi inte ens känner.Det spelar ingen roll om det är släktingar eller nan av hans mammas närmsta vänner...VI känner dom inte!
    Jag har andra vänner som ocksa gift sig med engländare och alla säger samma sak att i England är seden annorlunda, föräldrarna har i stort sett alltid med sig " sina" vänner för att de blivt bjudna pa deras barns bröllop etc.
    Jag o andra sidan tycker det är helt knäppt!

• soffi73

Nej hon sa inget om datumet, vi var inte heller fixerat pa ett visst datum utan bara det blev under sommaren var huvudsaken för oss. Men däremot var kommentaren när vi talade om var vi skulle ha festen: " va? och aldrig i livet att jag äter maten pa det där stället. Jag hade matförgiftning där en gang ( för 10 AR SEN ja!!!). Ska ni ha det där sa tar jag i alla fall med mig mina egna smörgasar! ( hon sa verkligen sa!).Jaha tänkte jag, gör det du!!

TinkerBelle skrev 2009-03-01 11:13:06 följande:
    soffi73: Du har rätt vi sitter i samma båt! Min m2b systers bröllop hade mer än 190 gäster! Många av dem visste hon själv inte vilka dem var - sorgligt...Kan hålla med om att låta blivande svärmor betala för "hennes" gäster är en bra lösning. Tyvärr inte ett alternativ för oss då det förra bröllopet gjort att m2b föräldrar är skuldsatta över öronen. Det är så illa att min m2b har gått in och tagit ett lån för henne för ca ett år sedan för att hålla fogden borta. Detta är också ett av skälen till varför hon inte riktigt förstår varför vi är så oroade över att skuldsätta oss för resten av livet...(nu tog jag i, men ändå).Måste också fråga har din blivande svärmor tjata om datum oxå? eller visste ni redan från dag ett när ni förlovat er när ni ville gifta er?
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?