• Twixiee

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

hujjedamejj skrev 2009-01-13 23:21:41 följande:
    Inte nånting.. Än så länge.. Har nyss berättat att vi ska gifta oss.Men svärmor ratade förslaget om kallskuret och potatissallad på bröllopsfesten. "Vi måste ju äta något varmt"
    Hos mig är det tvärtom - Vi funderar på att servera fläskfilé och potatisgratäng men har fått höra att det är bättre med kallskuret och potatissallad
  • Twixiee

Min m2b sa till sin pappa: "I sommar så ska hon gifta sig..*pekar på mig*"
    Pappan: "Jaha.. Se där.."
    Efter några minuter så säger min m2b: "Ja, alltså hon ska gifta sig med mig.."
    Pappan: "Jaha, varför då?"

Till saken hör det väl att han har varit gift två gånger tidigare, och det har inte fungerat. Vi berättade detta för han i mellandagarna och han har fortfarande inte sagt något speciellt om bröllopet, inte ens ett grattis.. Men men..

• Twixiee

Jag tycker att det känns lite surt att min (så kallade) bästa kompis inte har sagt ett enda ord om att jag ska gifta mig.
    Samma kväll som jag berättade detta för henne fick hon veta att killen hon dejtar, även dejtar en annan tjej.. Detta är det enda hon pratar om.. "Jag, Jag, Jag.." hela tiden
    Det var på juldagen jag berättade, och sen dess inte ett ord..

Ja ja, hon har kanske glömt bort att jag sa något..

• Twixiee
    Svanboet skrev 2009-01-15 13:06:54 följande:
    Hon var nog för upprörd över sitt. Det har en tendens att hända. Dessutom tror jag att vi blivande brudar har en benägenhet att ta åt oss lite mycket för vi tycker ju alla att det borde vara något som bästisen i alla fall ska uppmärksamma.
    Det hade hon inte hunnit bli, jag berättade på dagen och det med killen hände senare på kvällen.. Jag förväntade mig inte att hon skulle hoppa upp och ned i soffan av glädje/besvikelse, men någonting hade hon väl kunna sagt "Jaha?, Ehm.., Varför? Grattis!, Okej..?!"
    Hon bara gick iväg..
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?