Inlägg från: Hoffsennanen Tottoplex |Visa alla inlägg
  • Hoffsennanen Tottoplex

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

alla kristna är dock inte såna...det är tyvärr dessa få som gör att alla tror kristna är lite ja..knäppa?
    men gifter man sig borgerligt är väl själva vigseln inte så stor?eller?:S
    men visst kan man ha en pampig fest!

maj2010 skrev 2009-01-14 11:22:57 följande:
    Ja, den dialogen har jag också fått föra, med kompisar som är kristna. Ofta med tillägget: men då får du väl inte ha en riktig brudklänning?Vi gör som vi vill!
  • Hoffsennanen Tottoplex

oh...allt det här gör en ju bara nervös...ska man verkligen våga berätta det den dagen de väl händer...?:S

• Hoffsennanen Tottoplex

aha!
    har aldrig varit inne på att ha en så vet ej så mycket om den:) å kyrkorgel..usch.
    .haha!:)

Svanboet skrev 2009-01-15 12:58:49 följande:
    Även en brgelig vigsel kan vara stor och pampig. Men kanske inte har tillgång till en stor kyrkorgel men cermonin kan utformas till det man vill och kan då liknade en kyrklig vigsel.Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-15 11:54:10 följande:
  • Hoffsennanen Tottoplex

förlåt mig men, när sa jag att det inte var lika allvarligt att a en borgelig som en kyrklig vigsel?

Peggy sue skrev 2009-01-15 13:18:39 följande:

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-15 11:54:10 följande:Varför skulle inte vigseln vara lika stor om man väljer borgeligt? Det är ju fortfarande en cermoni och man lovar att leva med varandra osv.Då är det väl mindre allvarligt med den stora majoriteten av "söndags kristna" som egentligen inte e ett dugg religösa men vill gifta sig i kyrkan och tvingas stå och höra på massa påhitt och nonsens om en religon man itne tror på.
  • Hoffsennanen Tottoplex

lung bruden!
    jag menade absolut inte att det inte var en stor allvarlig grej att gifta sig!verkligen inte:) spelar väl ingen roll vart du gifter dig lika allvarligt och seriöst och vackert för det:)p endast
    jag menade mer att ofta är det så att de som vill ha jätte litet bröllop med typ endast familj så är väl en borgelig vigsel ganska vanligt?
    och ett tips, börja inte säga vad du anser om de kristna vigslarna. för de handlar om sunt förnuft och vett att inte uttala sig om det. respekt.
    lycka till med dit bröllop!:)

Peggy sue skrev 2009-01-15 13:41:40 följande:

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-01-15 13:21:40 följande:"men gifter man sig borgerligt är väl själva vigseln inte så stor?eller?:S "Det uppfattade jag det som att du menade att det inte var en lika stor grej i ens liv = inte lika allvarligt.Om du menar bokstavligt så har jag svårt att förstå dig då en vigsel inte kan ha en stor volym eftersom det är en händelse och inget ting.
  • Hoffsennanen Tottoplex

haha..vad stavfel de blev..katten låg på datorn...

• Hoffsennanen Tottoplex

haha..jag sa aldrig att det är fel med borgelig
    kan vi inte bara släppa detta för denna tråden är kul:D
    helt sjuk vilka kommentarer folk kan komma på när folk berättar om deras planer osv inför bröllop:)
    hopps jag har mer tur:)

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?