Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
jag fick kommentaren "har du tänkt på att du aldrig kommer att få ligga med någon annan någonsin"
...
jag fick kommentaren "har du tänkt på att du aldrig kommer att få ligga med någon annan någonsin"
...
Jag kan tänka mig att folk jämför med hur de hade det själva när de var 23 år. Min sambos bror har förlovat sig med sin tjej som är 23 år (han är 26) och de har bara varit tillsammans i 7 månader och bor inte ihop. Min första tanke när jag hörde det var inte "åh vad roligt", utan "hjälp!". Jag har funderat på varför, och jag tror att det är så att jag tänker på det förhållande jag hade när jag var 23, och vilket fruktansvärt misstag det hade varit om vi hade beslutat oss att gifta oss efter 7 månader (då vi fortfarande var nykära). Nu när jag har träffat "den rätta" och jämfört med vad jag hade då så känns det som om jag vet bättre.
Nu har ju ni varit tillsammans i 6 år och vet nog om vad som är rätt och inte rätt. Men jag kan tänka mig att många inte "hittade rätt" i tidigare förhållanden och därför tror att ni inte heller har gjort det...
Nu sa jag ju givetvis inget annat än "gud vad roligt" till min sambos bror eftersom de givetvis känner att det är rätt, och bara för att jag har dåliga erfarenheter ifrån tidigare förhållanden behöver det ju inte gå ut över dem.... men jag kan tänka mig att det är så folk funderar.
hm, förstår fortfarande inte... hade ni inte tänkt bjuda dem och han frågade om de fick komma ändå?