Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
Hej hej tjejer!
Saggezza: Jag funderar på om det inte kan vara så att en del av era "vänner" känner på nåt vis att ni blir så "vuxna" för att ni gifter er? Om dom själva känner sig "på efterkälken" eller kanske att dom på ett omedvetet plan associerar äktenskap med att vara "vuxen och tråkigt ordentlig"? Som att ni helt plötsligt skulle förvandlas till nån ur från deras föräldrars generation? Ofta tycker man ju att ens föräldrar är "mer vuxna" än man själv, helt naturligt eftersom man är barn till sina föräldrar men för vissa verkar det som om äktenskap är = lika "vuxen" som ens föräldrar och deras generation = lika "tråkig" och liksom "främmande" eller bara inte "ung" och flexibel som man själv ser sig i motsats till föräldragenerationen.... Nu blev det flummigt här
Men hoppas att du förstår? Jag menar liksom att för vissa är äktenskap en symbol för vuxenhet, nåt som ens föräldrar skulle göra.... Och för vissa är det ju bara ve och fasa att "vara som sina föräldrar".... Dom flesta går ju i tonåren eller som ung vuxen igenom en fas där man bara "avskyr" att höra att man är lik sin mamma tex, men det "växer bort" när man blir "vuxen"
När man är vuxen så ler man mest när nån säger att man är lik sina föräldrar till sättet eller utseende, detta trots att det kanske handlar om mindre roliga egenskaper som man kanske har gemensamt med sina föräldrar....
Idag blir jag bara glad när nån säger att jag är "så lik" min mamma till utseendet eller att jag är lika envis som pappa