Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Visst är det underligt att folk inte har vett att säga "grattis, vad kul"... om det sen tänker nåt annat så kan de ju göra det tyst, man behöver ju inte såra de man tycker om!

När vi berättade det för mina svärföräldrar( min m2b sa det och var jätteglad när han berättade) så blev det alldeles tyst..
    sen kläcker svämor ur sig_"ja, ni gör ju som ni vill, det är ju ert beslut!"
    Inte ett ljud till om bröllop eller grattis eller nånting!
    Vi gick hem rätt snabbt sen och snacka om att det känns som man inte duger! M2b var jätteledsen och även jag.
    Han gick dit en vecka senare och stllde dem mot väggen och frågade vad fan de menade...
    -ja, men vad händer när ni skiljer er, då får ju inte Saga(vår dotter) hela hemmanet när du dör om Eva och hennes särkullbarn ska lösas ut!
    Ehhh.... hemmanet är enskild egendom redan nu sa m2b ( han har fått det av en farbror)
    -Jaha, men då ser jag fram emot bröllopet säger svärmor, varpå svärfar kläcker ur sig
    -"ja, hade jag varit ungidag hade jag aldrig gift mig!Det är ju bara onödigt! (I somras firade de 50 årig bröllopsdag... bussigt sagt av honom)

Dessutom så är det väl inte deras sak hur vi väljer att göra med det juridiska, karln är ju vuxen och kan fatta egna beslut.
    Jag förstår om de är rädd om honom men då kan man ju fråga lite försiktigt...

Håller också med Fiaojohnny, nog är det större att skaffa barn..
    De binder ju en till varandra resten av livet vare sig man vill eller inte

• Fjällbruttan

Humorn i det hela är att vi SKA ha äktenskapsförord,
    för att det blir mindre trassel med särkullbarn osv...
    Desstuom har jag mer i värde än min m2b, fast det vet inte svärföräldrarna om... och det har de inte med att göra!
    Vi är vuxna... minst sagt och kan sköta oss själva

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?