Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
Jag känner igen situationen. Både efter vi köpte hus och berättade om bröllopet att "NÄMEN, Herregud vad ni bilder er! (till huset)" och "Oj, vad vuxet, det är vi inte redo för" Nähe. Men två barn är INTE att binda sig? Nog för att det kan kräva mindre planering (tyvärr i vissa fall) att göra barn än att både planera bröllop och köpa hus. Men ändå? Barn är väl ändå en större grej? Större ansvar framför allt! Helt galet..
Svanboet skrev 2009-03-19 11:02:04 följande:
kan det må hända ha att göra med hur "lätt2 det är att skaffa barn i förhållande till hur "lätt " man ordnar ett bröllop? Jag vet också att det är många som tycker det är konstigt att jag och min blivande inte har skaffat barn redan (för att inte tala om att gift oss). Jag är inte redo för att ta hand om ett eget barn än och jag tror itne vår livssituation riktigt tillåter det. Vi har trots allt valt varandra för livet och ska nu proklamera det inför alla våra vänner och hela släkten - det är stort nog för oss men inte större än ett barn, det är det ingen av oss som anser.