• Svanboet

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Stackars alla som inte blir accepterade av sina svärmödrar! Jag har inga problem alls med min svärmor... det enda jag kan tänka mig kommer på tapeten är att vi väljer att lägga bröllopet där vi bor och inte där vi växte upp och att vi nog kommer välja en borgelig vigsel och inte kyrkan. Men med tanke på hur de har fungerat hitills kommer de nog bara säga: Men... har ni nu tänkt till ordentligt? Jahaja, då är det väl så då.

• Svanboet

Jag har också stött på frågande ögon rörande folk som vill ha små bröllop och som mer eller mindre gör det i smyg. Det verkar liksom som om folk förväntar sig att alla delar deras uppfattning om vad pengar och tid ska användas till, vare det är små eller stora bröllop, bilen eller hemmet. Nej det vore bätter om folk kunde glädjas med varandra men det heter ju att skadeglädje är den enda sanna glädjen...

• Svanboet

Sotis! - det finns ingen annan anledning

Frukenob skrev 2009-02-12 12:49:19 följande:
    Ett ex till min M2B (som jag ALDRIG har träffa och min M2B inte har sett på 7år) Ringde helt plötsligt upp och sa: Så hon är med barn då?Jag blev så jävla arg. Precis som hon känner honom efter 7år, på 7år förändras folk. Varför ringer man ett ex efter 7år?
  • Svanboet

Folk är från vettet! Har de storhetsvansinne nog att tro att alla är emot dem kan ju stolarna lika gärna vara tomma då de inte förtjänar att delta på festen.

• Svanboet

Haha! Ursäkta men vilket årtionde kommer han från?

Eran skrev 2009-02-16 14:37:43 följande:
    När jag gifte mig första gången sa min morbror som är väldigt troende att de säkert berodde på att vi ville ha sex. Men grejen är den att vi bodde ihop i 7 år innan vi gifte oss. Att jag nu planerar att gifta om mig kommer säkert att frambringa fler "roliga" kommentarer.
  • Svanboet

Tihi - vänligen upplys din syster om att det är bra för då nöter ni inte på varandra så mycket.

T0612 skrev 2009-02-16 15:26:12 följande:
    igår sa min syster:-Eftersom du inte oroar dej för att gifta dig så måste jag ju göra det åt dig...detta grundades på att min m2b ska jobba varje helg framtill mars(ja mars nu 2009) och menade att vi inte skulle hålla pga att han kommer jobba för mycket ???
  • Svanboet

Jag tror att detta beteende är ganksa vanligt men inte dess mindre sorgligt.

MrsTwingly skrev 2009-02-16 15:51:55 följande:
    min svärmor sa avmätt då vi berättade om att vi hade förlovat oss: "jaha..jaa...där ser man..." och så fortsatte hon att städa.Sen så trodde hela min makes arbetsplats att enda ansldningen till att vi gifte oss var för att jag var med barn, vilket de även skrev i sitt telegram "nu blir det väl barn om 9månader". Sen var det en massa kommentarer då vi bad om hjälp om att de inte orkade, det var för krångligt, var bäst om vi gjorde det själva osv. Sen var det även en kommentar om att vi inte borde servera alkohol på festen för en nära släkting stod inte ens ut med att vara i 'samma rum med folk som dricker'ja..typ en massa sånna kommenterer fick vi rätt mkt av. Förutom att svärmor sa att alla förslag som vi hade inte var bra och hur hennes var mkt bättre.
  • Svanboet

Gud vad jag vet vad du menar!
    10 år tillsammans och ett nyköpt hus, jag skulle få berätta för mina vänner att vi förlovat oss så sa de bara... vi trodde det skulle komma en bröllopsinbjudan på posten. Men det är ju i alla fall ett steg i rätt riktning.

JillW skrev 2009-02-16 16:03:01 följande:
    Eftersom vi varit ihop i fem år, har hus, förlovade oss sommaren 2007 och nu ska gifta oss så får vi många spydiga om att jaha, och sen kommer barnen för ni är tydligen helt efter boken och gör allt i "rätt ordning".
  • Svanboet

Anmäl för trakaserier!
    Så får man inte hålla på, oavsett om man menar väl.

lillalyckan skrev 2009-02-18 17:41:05 följande:
    På vårt jobb finns det en vadslagningspool om när jag blir med barn... För annars kan man ju inte gifta sig... Eller? dårar...
  • Svanboet

Jag tror att deflesta möts av glada miner och jag tror att många inte riktigt menar så illa som det låter.

lolca skrev 2009-02-19 08:47:53 följande:
    Vad är det med alla människor?! Varför kan inte alla bara vara glada och tycka att det ska bli roligt att man gifter sig?Jag har nästan bara mött bra reaktioner och glada miner. Förutom från min svärmor då. Men där hade jag inte väntat mig några glada miner. Suck
Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?