• JosieJose

Får man ha åsikter om svensexan??

Nu är det så att min fästman är engelsk och där går man ofta på strippklubb som del av svensexan och självklart kommer ju då brudgummen bli bjuden på en privat dans..
    (Han går inte på såna ställen vanligtvis)
    Jag har väldigt svårt för just såna ställen. Inte för att jag är orolig att han ska göra något dumt men jag tycker verkligen inte om ideén att han ska sitta där och titta på någon halvnaken tjej som dansar framför honom... (jag menar ska han se en tjej naken, eller näst intill, ska det väl ändå vara mig)

Nu undrar jag vad ni tjejer tycker. Kan man som mannens blivande fru säga att man inte är bekväm med att de går på ett sånt ställe och verkligen inte vill att de gör det? (det är inte så att han verkligen vill göra det ändå, men jag vet att de som kommer anordna svensexan skulle planera in det)
    Eller är det bara att gilla läget och hålla tyst?

• Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??
  • JosieJose

Åh vad skönt att det inte bara är jag! Trodde nästan att jag kanske är för känslig.
    Jag får ta och prata med de som anordnar svensexan. För om fästmannen säger till dem kan det ju bli lite motsatt effekt.

Jag tror faktiskt inte att han skulle bry sig så mycket om jag hade en manlig strippa på min möhippa.. Men det skulle jag, det vill jag verkligen inte ha.. Jag skulle bara känna mig obekväm!!

• JosieJose

Jag förstår verkligen era synpunkter. Men det ändrar ändå inte att jag skulle må jätte dåligt om de faktiskt gjorde något sådant.
    Jag har svårt att förklara varför jag känner så, kanske bara är pryd men jag har till och med svårt för att han läser vissa tidningar, (tex nuts) och den är ju inte så farlig egentligen men ändå så mår jag dåligt om han köper och läser sånt..

Och jag vet att han inte vill ha en strippa el liknande på svensexan men som jag skrev tidigare så skulle hans kompisar inte bry sig så mycket om det och fixa nåt sånt ändå.

• JosieJose

Jo det låter vettigt..

Tack snälla för era åsikter!!

• JosieJose

Vad glad jag är att jag faktist skrev om det här. Det är så bra att få andras åsikter om något..

Han vet redan hur jag känner i den här frågan så vi får se vad som händer.
    Jag får nog fundera lite på hur jag ska göra.

Tack alla ni för era svar och råd...

• JosieJose

Det där med sista natten i frihet är ju lite dumt också. Det hade han natten innan han träffade mig!!!

• JosieJose

Jag tror att det är vanligare i england än i sverige med sånt på svensexan.. (Men självklart inte på varje)
    Sen är det ju också så som det nämndes tidigare att det beror på vilka människor man umgås med och många av våra vänner skulle mycket väl tycka att det är rätt grej att göra på en svensexa..

• JosieJose

Bor ni i england eller sverige? Hur gjorde du med din möhippa? blev du kidnappad som i sverige eller planerade du din egen (el iaf var med i planeringen i stora drag)

TEB08 skrev 2009-01-14 12:28:32 följande:
    Ar det sa vanligt med stripp klubb pa svensexan? Min make ar ocksa engelsman och min erfarenhet bland vanner och kollegor ar att de flesta aker bort over en helg (ingen hemlig kidnappning mao). Vem vet vad de sysslar med nar de ar borta - festar, ja, men det later inte som strippklubb ar nagot de nara mig skulle besoka...
  • JosieJose

Det är lite så jag känner, som du skriver..

Ska ni gifta er i England? Blir det ett hel engelskt bröllop eller tar några inslag från svenka bröllop?

soffi73 skrev 2009-01-15 10:50:09 följande:
    Josiejose...jag vet precis vad du menar, min kille är ocksa engelsman och i England är svensexorna tydligen lite annorlunda än i Sverige...min kille ska till Budapest pa sin " stag do 2 som det heter.Jag förstar vad du menar med att du känner dig obekväm. Jag har ocksa yttrat till min kille att det finns vissa saker som jag inte gar med pa helt enkelt, för mig handlar det om att hans kompisar maste respektera mig ocksa. Förra aret när en av hans kompisar hade svensexa pa Mallorca sa satte de pa honom en Borat kostym, ni vet den där gröna fula stringbadräkten. för mig var det att överskrida gränsen och jag har sagt till min kille att nat sant accepterar jag inte. Hur skulle han känna det om jag sprang omkring pa stranden i nat sant liksom. Men alla är vi olika i vad vi accepterar och inte. För mig handlar det inte om att jag inte litar pa min kille eller att jag har daligt självförtroende eller att man är svartsjuk eller nat - utan helt enkelt att det finns vissa saker som jag haller för rätt och fel att göra i ett förhallande. Prata med din kille och förklara vad du känner!
  • JosieJose

Vi kommer nog lägga till att just vem som vill kan hålla tal. (vi kommer ha kanske en tredjedel svenskar där och några kommer vilja hålla tal så då vill jag gärna ge chansen till samtliga gäster) och sen kanske lite olika roliga saker typ när man klingar i glasen så måste paret pussas/kyssas. Och om bruden lämnar bordet kan alla tjejer passa på att springa och pussa brudgummen och tvärtom självklart.. :)
    Jag vill gärna att det händer lite saker under middagen, har inget emot lite spex..
    Men det beror ju lite på vad man själv tycker och hur man vill att middagen ser ut. För mig känns det som att lite små roliga saker får upp stämningen och samtidigt håller ihop alla som en enda stor grupp..

soffi73 skrev 2009-01-15 12:05:59 följande:
    JosieJose...ja vi gifter oss i England i Augusti i ar.Som det är planerat nu sa blir det faktiskt helt engelskt bröllop, det kommer inte vara manga svenskar pa bröllopet ända sa det kändes inte sa viktigt för mig att ha nat svenskt inslag, men har du nat bra tips eller ide sa säg gärna till
  • JosieJose

Det är verkligen intressant att se vad ni alla tycker och tänker och höra era åsikter!
    Jag tycker dock att det är tråkigt att vissa verkar anta direkt att man är kontrollerande, svartsjuk och osäker bara för att man har en stark åsikt emot tex strippklubbar. Och att man kanske har en dålig relation.
    Jag är verkligen inte något av ovanstående. Vi har en väldigt bra relation, har varit ihop länge och känner varandra väl. Jag har aldrig förbjudit någonting, uppmuntrar honom ofta att gå ut med sina kompisar utan att jag måste följa med (vilket han ofta vill att jag gör eftersom han tycker att det är roligare då)
    Vi har båda flyttat runt i världen för varandras skull så att vi har kunnat göra vad vi har velat. (m jobb ocu studier)Och även bott isär längre tider på grund av jobb, (det gör vi just nu, 8 månader) så vi båda litar ju helt på varandra..
    Jag har inte skrivit att jag skulle förbjuda honom från att gå på strippklubb, enbart att jag kanske skulle prata med honom och berätta hur jag känner, el vännerna, vilket jag ju har insett att jag inte kan göra, prata med vännerna alltså!

Men som sagt, jag uppskattar verkligen alla svar och åsikter! Det finns många olika åsikter och jag är ju i alla fall inte ensam om att känna som jag gör.. (då är det inte bara jag som är känslig och konstig) :)

Tack för era inlägg!!

Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??