• JosieJose

Får man ha åsikter om svensexan??

Nu är det så att min fästman är engelsk och där går man ofta på strippklubb som del av svensexan och självklart kommer ju då brudgummen bli bjuden på en privat dans..
    (Han går inte på såna ställen vanligtvis)
    Jag har väldigt svårt för just såna ställen. Inte för att jag är orolig att han ska göra något dumt men jag tycker verkligen inte om ideén att han ska sitta där och titta på någon halvnaken tjej som dansar framför honom... (jag menar ska han se en tjej naken, eller näst intill, ska det väl ändå vara mig)

Nu undrar jag vad ni tjejer tycker. Kan man som mannens blivande fru säga att man inte är bekväm med att de går på ett sånt ställe och verkligen inte vill att de gör det? (det är inte så att han verkligen vill göra det ändå, men jag vet att de som kommer anordna svensexan skulle planera in det)
    Eller är det bara att gilla läget och hålla tyst?

• Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??
  • T RO

Gud, ja. Jag hade sagt ifrån. Jag är FRUKANSVÄRT känslig för sånt. Skulle bli heligt förbannad ens om han bara sålde kyssar på stan i fullt dagsljus och med kläderna på.

Om något sådant händer är alla svensexedeltagera o-inbjudna på bröllopet, och vetesjuttom om bröllopet skulle bli av faktiskt.

Retorisk fråga: Skulle din M2b gilla om du dansade erotiskt för någon på din hippa / alternativt blev dansad för av en musklig snygging?

Nej, FY för sånt skit.

(ja, jag blir arg, hoppas det märks )

• JosieJose

Åh vad skönt att det inte bara är jag! Trodde nästan att jag kanske är för känslig.
    Jag får ta och prata med de som anordnar svensexan. För om fästmannen säger till dem kan det ju bli lite motsatt effekt.

Jag tror faktiskt inte att han skulle bry sig så mycket om jag hade en manlig strippa på min möhippa.. Men det skulle jag, det vill jag verkligen inte ha.. Jag skulle bara känna mig obekväm!!

• Tooticki

Risken finns att det får motsatt effekt...

• Chocladmonstret

Jag har haft denna diskusionen vid sakert 4 tillfällen med olika Killgäng och deras reaktion har alltid vart den samma, GE INGA INSTRUKTIONER.. De är vuxna och har med stor sannorlikhet common sense. Även fast du tror att du vet vad din kille vill ha sa har hans killkompisar mycket större koll på hur han vill att sin Sexa skall se ut. Det är hans dag, inte din...

Den respons jag har fått är att nästan ingen VILL ha en strippa eller liknande, men att få order ifrån bruden att det ABSOLUT inte får förekomma skapar bara irritation ifran de som faktiskt lägger ner mycket tid och pengar för att ge din kille en fantastisk sexa..

• AnneiLund

Här kommer en annan åsikt

Jag hade INTE uppskattat om min blivande man ringde runt till mina kompisar och sa "vad ni än gör så får ni INTE låta Anne ha en manlig strippa på möhippan". Jag hade skämts som bara den.
    Men vi är alla olika.
    Jag tycker att man får fråga sig själv VARFÖR man skulle ha svårt för det! Felet kanske ligger hos en själv...har man svårt med tillit? Och varför i så fall?
    Jag hade ingen strippa själv p´å min möhippa, men min väninna hade en på sin och hon grät av skratt. Det hela var oerhört harmlöst och väldigt mycket HON.

Men för att svara på din fråga så tycker jag ite att man ska lägga sig i svensexan, precis lika lite som han ska lägga sig i din möhippa. Slappna av, känn tillit, det är ju NI som älskar varandra och gifter er.

Lycka till

• AnneiLund

Håller med till 100 %

Chocladmonstret skrev 2009-01-14 11:48:11 följande:
    Jag har haft denna diskusionen vid sakert 4 tillfällen med olika Killgäng och deras reaktion har alltid vart den samma, GE INGA INSTRUKTIONER.. De är vuxna och har med stor sannorlikhet common sense. Även fast du tror att du vet vad din kille vill ha sa har hans killkompisar mycket större koll på hur han vill att sin Sexa skall se ut. Det är hans dag, inte din...Den respons jag har fått är att nästan ingen VILL ha en strippa eller liknande, men att få order ifrån bruden att det ABSOLUT inte får förekomma skapar bara irritation ifran de som faktiskt lägger ner mycket tid och pengar för att ge din kille en fantastisk sexa..
  • JosieJose

Jag förstår verkligen era synpunkter. Men det ändrar ändå inte att jag skulle må jätte dåligt om de faktiskt gjorde något sådant.
    Jag har svårt att förklara varför jag känner så, kanske bara är pryd men jag har till och med svårt för att han läser vissa tidningar, (tex nuts) och den är ju inte så farlig egentligen men ändå så mår jag dåligt om han köper och läser sånt..

Och jag vet att han inte vill ha en strippa el liknande på svensexan men som jag skrev tidigare så skulle hans kompisar inte bry sig så mycket om det och fixa nåt sånt ändå.

• Tooticki
    JosieJose skrev 2009-01-14 11:55:58 följande:
    Jag förstår verkligen era synpunkter. Men det ändrar ändå inte att jag skulle må jätte dåligt om de faktiskt gjorde något sådant. Jag har svårt att förklara varför jag känner så, kanske bara är pryd men jag har till och med svårt för att han läser vissa tidningar, (tex nuts) och den är ju inte så farlig egentligen men ändå så mår jag dåligt om han köper och läser sånt..Och jag vet att han inte vill ha en strippa el liknande på svensexan men som jag skrev tidigare så skulle hans kompisar inte bry sig så mycket om det och fixa nåt sånt ändå.
    Just därför tror jag inte att de kommer lyssna på dig heller, eller snarare se det som ännu roligare om du satte dig emot det.
  • AnneiLund

Då tycker jag att i såfall om NÅGON ska säga något, så är det i så fall HAN som ska tala om för sina kompisar....Gör vad ni vill, men snälla, ingen strippa, jag skulle inte uppskatta det, baa pengar i sjön typ..... Men INTE du....du skulle bara framstå som kontrollerande, osäker och svartsjuk, inga vackra drag direkt.
    Men din blivande kan ju prata medsina kompisar.
    Jag pratade med mina vänner och sa....gör vad ni vill, men snälla, jag vill verkligen inte klä ut mig och sälja kyssar på stan....och då blev det inte så heller.

JosieJose skrev 2009-01-14 11:55:58 följande:
    Jag förstår verkligen era synpunkter. Men det ändrar ändå inte att jag skulle må jätte dåligt om de faktiskt gjorde något sådant. Jag har svårt att förklara varför jag känner så, kanske bara är pryd men jag har till och med svårt för att han läser vissa tidningar, (tex nuts) och den är ju inte så farlig egentligen men ändå så mår jag dåligt om han köper och läser sånt..Och jag vet att han inte vill ha en strippa el liknande på svensexan men som jag skrev tidigare så skulle hans kompisar inte bry sig så mycket om det och fixa nåt sånt ändå.
  • JosieJose

Jo det låter vettigt..

Tack snälla för era åsikter!!

Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??