• JosieJose

Får man ha åsikter om svensexan??

Nu är det så att min fästman är engelsk och där går man ofta på strippklubb som del av svensexan och självklart kommer ju då brudgummen bli bjuden på en privat dans..
    (Han går inte på såna ställen vanligtvis)
    Jag har väldigt svårt för just såna ställen. Inte för att jag är orolig att han ska göra något dumt men jag tycker verkligen inte om ideén att han ska sitta där och titta på någon halvnaken tjej som dansar framför honom... (jag menar ska han se en tjej naken, eller näst intill, ska det väl ändå vara mig)

Nu undrar jag vad ni tjejer tycker. Kan man som mannens blivande fru säga att man inte är bekväm med att de går på ett sånt ställe och verkligen inte vill att de gör det? (det är inte så att han verkligen vill göra det ändå, men jag vet att de som kommer anordna svensexan skulle planera in det)
    Eller är det bara att gilla läget och hålla tyst?

• Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??
  • f1bride

Jag kan ju tänka mig hur det skulle vara på en möhippa.. Jag tar då för givet att jag ska kunna säga att jag INTe vill sälja kyssar, strippa för nån eller för den delen se en strippa - utan att få höra "lägg dig inte i, det här sköter vi". Det handlar ju om Respekt! Vare sig man bor i Sverige eller England

• Vill nu

Jo, absolut! Det jag menade var att, från mannen som utsätts för det, har ju inte lagt några värderingar i det, genom att han (oftast) inte valt situationen själv.

MolsonCanadian skrev 2009-01-15 10:34:40 följande:
    Hur menar du?Finns det inte några som helst värderingar i strippindustrin?Vill nu skrev 2009-01-15 09:43:47 följande:
  • MolsonCanadian

Å andra sidan så blir det en värdering från hans sida om han stannar kvar i situationen.

Vill nu skrev 2009-01-15 13:49:10 följande:

Jo, absolut! Det jag menade var att, från mannen som utsätts för det, har ju inte lagt några värderingar i det, genom att han (oftast) inte valt situationen själv.
  • sandraochmichael

Jag personligen vill inte ens riskera att det blir strippor så vi tänker bryta traditioner och göra en svenmö alltså sammköra svensexa och möhippa.. eftersom vi bägge två tycker det blir bättre och då behöver det ej finnas någrå dolda dumma tankar på bröllopsdagen..

• Silla69

Ungefär som jag skrev innan..Håller med dig helt.

Precis om om dom e otrogna för att dom tittar med en massa killar på en tjej som dansar runt och försöker vara sexig..

Hon ska nog mer oroa sig för att han ska bli kär i kassörskan på ICA.

Nej ussh för sådana som ska bestämma vad andra ska hitta på.

Sen e det ju så här att vet han vänner om att HAN inte tycker om det hade dom nog inte tagit honom ditt, men antagligen så vill han för annars hade hon inte varit s¨å orolig.

Vill nu skrev 2009-01-15 09:43:47 följande:

Jag tycker så här - självklart får du ha åsikter, men dessa håller du för dig själv! Din m2bs kompisar har nog koll på vad han vill och inte vill göra, och i ärlighetens namn, det är inte upp till varken dig eller din m2b att planera svensexan! Det är något hans kompisar ska fixa, och man får helt enkelt lite på att de har så pass omdöme att inte utsätta honom för något han är obekväm i.jag skulle, som tidigare skrivits, skämmas ihjäl om min sambo ringde runt och dikterade villkor för min möhippa! Tycker inte heller att det är så farligt med strippor på svensexor/möhippor. Är ju inte direkt som att det är något som ligger några som helst värderingar i, och om det påverkar framtida samliv som någon nämde tidigare i tråden, så tror jag att man gifter sig med fel karl...Men men, alla får tycka som de vill, och bara du kan veta hur det uppfattas i ditt umgänge, om du kommer med riktlinjer.Min sambos vänner skulle asgarva och kalla honom för toffel...
  • Pugsley

*Suck*

När ska folk förstå att ogillande av porrindustrin inte alltid handlar om svartsjuka eller oro för otrohet?! Är det det enda motargumentet som finns? Verkar som att alla som "tillåter" sin partner att gå på strippklubb aldrig skulle falla sig in att förbjuda sin karl något. Man kan ju fråga sig vilken typ av partner dom har i så fall som inte bryr sig om om sin partner mår dåligt över något och försöker respektera den känslan?

Att vissa mår dåligt över någonting som andra ser som en bagatell handlar om att vi alla har olika personligheter och uppfostran. Och vi som inte gillar porrindustrin kan (oftast) respektera och acceptera att ett par där både tycker detta är ok har rätt att göra vad dom vill. Vad jag inte förstår är varför inte ni kan ge oss samma respekt och acceptera att vi inte tycker detta är ett ok och något som vi borde kunna kompromissa med vår partner? Ska jag tycka att någon är kontrollerande bara för att dom inte tycker det är kul när ens partner umgås på tu man hand med sitt ex? Detta kanske är ett känsligt ämne för vissa medans det är helt ok med andra. Men är detta inte något man måste diskutera och komma på en lösning med sin respektive? Hade min blivande man helt sonika struntat i mina känslor och inte brytt sig om vad jag tycker om deras umgänge och inte tyckt att jag har någon som helst rätt att yttra mig om det, så hade nog jag letat mig om efter en ny man!
    Med detta säger jag inte att han inte får träffa ett ex men det är definitivt något man pratar med sin partner om innan och respekterar dennes känslor och tankar kring saken! Så tycker iaf jag att ett förhållande ska fungera, och det har ingeting med kontroll att göra enbart respekt och förståelse.

• Emmet99
    Pugsley skrev 2009-01-15 18:48:34 följande:
    *Suck*När ska folk förstå att ogillande av porrindustrin inte alltid handlar om svartsjuka eller oro för otrohet?! Är det det enda motargumentet som finns? Verkar som att alla som "tillåter" sin partner att gå på strippklubb aldrig skulle falla sig in att förbjuda sin karl något. Man kan ju fråga sig vilken typ av partner dom har i så fall som inte bryr sig om om sin partner mår dåligt över något och försöker respektera den känslan? Att vissa mår dåligt över någonting som andra ser som en bagatell handlar om att vi alla har olika personligheter och uppfostran. Och vi som inte gillar porrindustrin kan (oftast) respektera och acceptera att ett par där både tycker detta är ok har rätt att göra vad dom vill. Vad jag inte förstår är varför inte ni kan ge oss samma respekt och acceptera att vi inte tycker detta är ett ok och något som vi borde kunna kompromissa med vår partner? Ska jag tycka att någon är kontrollerande bara för att dom inte tycker det är kul när ens partner umgås på tu man hand med sitt ex? Detta kanske är ett känsligt ämne för vissa medans det är helt ok med andra. Men är detta inte något man måste diskutera och komma på en lösning med sin respektive? Hade min blivande man helt sonika struntat i mina känslor och inte brytt sig om vad jag tycker om deras umgänge och inte tyckt att jag har någon som helst rätt att yttra mig om det, så hade nog jag letat mig om efter en ny man!Med detta säger jag inte att han inte får träffa ett ex men det är definitivt något man pratar med sin partner om innan och respekterar dennes känslor och tankar kring saken! Så tycker iaf jag att ett förhållande ska fungera, och det har ingeting med kontroll att göra enbart respekt och förståelse.
    Jag tror definitivt att man blir mer respekterad och mer hänsyn tagen till ifall man talar om hur man känner eller något får en att känna än om man går omkring och förbjuder saker hit och dit. De är en sak att säga "jag blir ledsen när du gör såhär" än "du får inte göra såhär, jag förbjuder dig". Det är klart man inte vill göra något som sårar en man älskar, men om min kille kom och skulle börja bestämma över mig skulle jag bli helt vansinnig. Däremot skulle jag ALDRIG göra något jag visste sårade honom.

De ajg tycker mest synd om vad gäller strip är varken ev obekväma (eller icke) karlar eller flickvänner, tycker mest synd om tjejerna som står och förnedrar sig framför skrålande fulla grabbar. Så jävla äckligt
  • shakynose

Jo jag tycker tamejtusan att man är överdrivet kontrollerande om man har en massa åsikter om vad ens man gör med sina kompisar! Varför ska man som fästmö sätta upp en massa regler? Klarar inte killen av det själv? Varför är det den blivande frun som ska vara hans skydd för grupptrycket? Om jag nu har en massa principer mot porrindustrin så gör jag bättre i att hitta en man med samma värderingar än att försöka förändra en man som kanske innerst inne tycker annorlunda! Och nej, alla killar blir inte glada och kåta av att en främmande flicka dansar naken framför dem! Precis som alla tjejer inte blir upprörda och illamående av porr.

Det är inte min plikt som kvinna att kontrollera min mans penis. Det ska han klara av på egen hand! Annars kan det vara för min del.

Jag tror INTE att man gör vare sig själv eller sin blivande en tjänst om man ska diktera villkoren för hans umgänge med vännerna. Det hoppas jag att han kan göra själv...

• shakynose
    Emmet99 skrev 2009-01-15 19:00:01 följande:
    Jag tror definitivt att man blir mer respekterad och mer hänsyn tagen till ifall man talar om hur man känner eller något får en att känna än om man går omkring och förbjuder saker hit och dit. De är en sak att säga "jag blir ledsen när du gör såhär" än "du får inte göra såhär, jag förbjuder dig". Det är klart man inte vill göra något som sårar en man älskar, men om min kille kom och skulle börja bestämma över mig skulle jag bli helt vansinnig. Däremot skulle jag ALDRIG göra något jag visste sårade honom.De ajg tycker mest synd om vad gäller strip är varken ev obekväma (eller icke) karlar eller flickvänner, tycker mest synd om tjejerna som står och förnedrar sig framför skrålande fulla grabbar. Så jävla äckligt
    Applåder!
  • 090208

For att det ar lite av en klassiker va...

Det finns faktiskt stilfull stripp. Inte porrigt snusk pa nan skabbig pub.
    Manga strippor ar fina och helt otroliga dansare, en san forestallning hade jag absolut hurrat for. Strippor behover inte alls vara skabbiga socialbidrags-luder (sorry...).

jojanna skrev 2009-01-14 19:01:59 följande:
    jag må vara annorlunda, men jag hoppas lite på att min m2b får gå på strippklubb på sin svensexa..
Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??