• JosieJose

Får man ha åsikter om svensexan??

Nu är det så att min fästman är engelsk och där går man ofta på strippklubb som del av svensexan och självklart kommer ju då brudgummen bli bjuden på en privat dans..
    (Han går inte på såna ställen vanligtvis)
    Jag har väldigt svårt för just såna ställen. Inte för att jag är orolig att han ska göra något dumt men jag tycker verkligen inte om ideén att han ska sitta där och titta på någon halvnaken tjej som dansar framför honom... (jag menar ska han se en tjej naken, eller näst intill, ska det väl ändå vara mig)

Nu undrar jag vad ni tjejer tycker. Kan man som mannens blivande fru säga att man inte är bekväm med att de går på ett sånt ställe och verkligen inte vill att de gör det? (det är inte så att han verkligen vill göra det ändå, men jag vet att de som kommer anordna svensexan skulle planera in det)
    Eller är det bara att gilla läget och hålla tyst?

• Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??
  • DanKat
    brud080808 skrev 2009-01-14 20:51:09 följande:
    Och jag tror faktiskt inte att det inte finns en kille (möjligen extrema undantag) som inte skulle uppskatta en nästintill naken, snygg brud som dansar i deras knä, jag tror att det är lite blåögt att tro något annat.
    Det är klart det finns dom som inte skulle uppskatta det (och jag tror inte att dom undantagen är särskilt extrema heller), inte om det är FEL brud som gör det Lika mycket som att jag skulle absolut total-ogilla om någon nästintill naken snygg kille skulle göra det framför mig. Såvida det inte skulle vara min m2b som gjorde det då förstås Kalla mig blåögd om ni vill men jag tror faktiskt inte det är så extremt att killar tycker så Inte i mina bekantskapskretsar iaf.
  • brud080808
    MolsonCanadian skrev 2009-01-14 20:54:13 följande:
    Eller så tillhör man skaran som inte tror att män är djur utan tänkande individer med ett intellekt på åtminstone standardnivå för en människa.
    Haha ja det är sant Men tror du verkligen att din blivande karl skulle säga, nej klä inte av dig kvinna, sluta dansa, jag blir rakt irriterad?
  • brud080808
    DanKat skrev 2009-01-14 20:57:36 följande:
    Det är klart det finns dom som inte skulle uppskatta det (och jag tror inte att dom undantagen är särskilt extrema heller), inte om det är FEL brud som gör det Lika mycket som att jag skulle absolut total-ogilla om någon nästintill naken snygg kille skulle göra det framför mig. Såvida det inte skulle vara min m2b som gjorde det då förstås Kalla mig blåögd om ni vill men jag tror faktiskt inte det är så extremt att killar tycker så Inte i mina bekantskapskretsar iaf.
    Ja jag kan ju ha fel där, men situationen är helt enkelt så pass obekväm att det inte skulle varit okej för mig. Som någon annan tidigare nämnde, om inte ens åsikt respekteras då, varför skulle den göra det sen?
  • DanKat
    brud080808 skrev 2009-01-14 20:59:21 följande:
    Ja jag kan ju ha fel där, men situationen är helt enkelt så pass obekväm att det inte skulle varit okej för mig. Som någon annan tidigare nämnde, om inte ens åsikt respekteras då, varför skulle den göra det sen?
    Oj, vet inte om jag råkade missuppfatta ditt förra inlägg, läste det igen och det var så många "inte" att jag tappade bort mig Jag skulle hur som helst inte alls tyckt att det vore okej jag heller!
  • kajw

Fast det är ju inte ens partner som planerar svensexan, så han kan ju knappast hjälpa om hans vänner inte har bättre omdöme än så....

• MolsonCanadian

Japp. Såvida kvinnan inte är jag. Att stödja en sådan industri är inte hans grej. Men så är han inte ett djur heller.

brud080808 skrev 2009-01-14 20:57:49 följande:
    Haha ja det är sant Men tror du verkligen att din blivande karl skulle säga, nej klä inte av dig kvinna, sluta dansa, jag blir rakt irriterad?
  • DanKat
    kajw skrev 2009-01-14 21:37:01 följande:
    Fast det är ju inte ens partner som planerar svensexan, så han kan ju knappast hjälpa om hans vänner inte har bättre omdöme än så....
    Fast han kan vägra ställa upp Jag skulle aldrig tolerera att ha med en manlig strippa på min möhippa, jag hade gått därifrån hur mycket pengar och ansträngningar mina vänner än hade lagt ner. För en möhippa/svensexa ska vara KUL, uppskattar inte bruden/brudgummen det som hittas på så har vännerna inte lyckats med uppgiften.
  • MulleNuh

Nu har jag inte läst vad som skrivit här. MEN jag hade blilvit fly förbannad.
    Kompisar som gör en sån sak har NOLL fantasi..

Men jag hade inte ringt runt och sagt åt dom, utan jag hade förväntat mig att min m2b inte gick med på det. Han är karl nog att resa sig och gå därifrån.

• Emmet99
    MolsonCanadian skrev 2009-01-14 21:38:58 följande:
    Japp. Såvida kvinnan inte är jag. Att stödja en sådan industri är inte hans grej. Men så är han inte ett djur heller.
    säger samma sak här.
  • EmMa09

För mig spelar det absolut ingen roll! Blir det en strippa så blir det, jag lägger inga värderingar i det. Jag vet ändå att det är mig min M2B älskar, och jag själv hade tyckt det vore lite kul med en manlig strippa för mig!
    Fast nu tror inte jag att min M2B får en strippshow till svensexa, hans vänner har mer fantasi än så!

Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??