Jag har varken problem med att han snackar med några tjejer på krogen eller att han går ut med sina polare till vanliga barer. Men strippklubb är inte ok med mig och jag tycker inte att jag ska behöva anses som kontrollerade för det.
Min sambo reser otroligt mycket med jobbet (ca 4 månader av året) och träffar många söta tjejer på sina resor. Man måste ha ett stabilt förhållande med mycket tillit för att det ska fungera bra (tillsammans i nästan 10 år) men jag tycker fortfarande inte att det är ok med strippklubb. Tycker nog att det är ok att han vet vad jag tycker om strippklubb och därför avstår från att gå på dessa. Jag har inte förbjudit honom men han vet att jag skulle bli besviken (och det får jag fakstiskt bli) och tycker inte att det är speciellt intressant att gå ändå, så han tycker nog inte att han missar så mycket. Om ni tycker det är kontrollerande så fine, men jag tycker att det handlar om respekt för sin partner och att han ändå inte är intresserad av att gå.
Tycker också att om man respekterar tjejerna som dansar är det en helt annan sak. Är man ok med att sin egen dotter, syrra eller fru skulle strippa så tycker jag också att det är ok att man tittar på det. Allt annat är dubbelmoral och betyder att man nedvärderar tjejen/killen som strippar och inte anser att det är bra/värdigt. Det jag har svårt för är att man inte ser dessa dansare som människor med ett värde utan bara en kropp som ska tillfredsställa. Men som jag sa så är det faktiskt skillnad om man ser på dessa strippor med respekt och som likvärdiga, då har jag faktiskt inte lika mycket emot strippandet.
Vill nu skrev 2009-01-15 21:48:07 följande:
Fast jag upplever det som att det ofta är samma människor som hellre skulle låta bli att gifta sig, sän att låta sambon ha en strippa på svennsexan, somdessutom förbjuder dem att umgås med sina ex! Och tycker det är jobbigt att han umgås med tjejkompisar på tu man hand... Och som tycker att det alltid är nån tjej på krogen som han kanske råkade titta lite för myket på... Eller att nån tjej stötte på honom, och han sa inte direkt att han har tjej... osv osv. Säger inte att ALLA är så, men tycker att ofta verkar det faktiskt bottna i dålig självkänsla, och att man inte har full tillit till sin man! Det är dessutom ofta (märk OFTA inet alltid) dessa tjejer som frågar "är hon snyggare än mig"...Sen finns det så klart de som av principsak är emot allt i porr/strippindustrin, och det har man all rätt att vara, men jag tror att det flesta hittar sin motvilja i att en främmande (ofta snygg tjej) ska dansa framför den blivnade mannen, som en sorts förspel. (som faktisk inte går längre...)Själv tycker jag att det är skillnad på en fräsch strippa, som kanske gör det bara för att hon tycker det är kul, eller en sjaskig nedknarkad variant, som bor på gatan, och måste göra det för att överleva, typ... Det som är synd är väl att strippbranchen inte är lika jämlik... Lite nyfiken, skulle det vara mer ok, om det fanns lika många manliga strippor som kvinnliga? Får lite den känslan, när man pratar om kvinnlig objektifiering...