Fast jag upplever det som att det ofta är samma människor som hellre skulle låta bli att gifta sig, sän att låta sambon ha en strippa på svennsexan, somdessutom förbjuder dem att umgås med sina ex! Och tycker det är jobbigt att han umgås med tjejkompisar på tu man hand... Och som tycker att det alltid är nån tjej på krogen som han kanske råkade titta lite för myket på... Eller att nån tjej stötte på honom, och han sa inte direkt att han har tjej... osv osv. Säger inte att ALLA är så, men tycker att ofta verkar det faktiskt bottna i dålig självkänsla, och att man inte har full tillit till sin man!
Det är dessutom ofta (märk OFTA inet alltid) dessa tjejer som frågar "är hon snyggare än mig"...
Sen finns det så klart de som av principsak är emot allt i porr/strippindustrin, och det har man all rätt att vara, men jag tror att det flesta hittar sin motvilja i att en främmande (ofta snygg tjej) ska dansa framför den blivnade mannen, som en sorts förspel. (som faktisk inte går längre...)
Själv tycker jag att det är skillnad på en fräsch strippa, som kanske gör det bara för att hon tycker det är kul, eller en sjaskig nedknarkad variant, som bor på gatan, och måste göra det för att överleva, typ...
Det som är synd är väl att strippbranchen inte är lika jämlik... Lite nyfiken, skulle det vara mer ok, om det fanns lika många manliga strippor som kvinnliga? Får lite den känslan, när man pratar om kvinnlig objektifiering...
Pugsley skrev 2009-01-15 18:48:34 följande:
*Suck*När ska folk förstå att ogillande av porrindustrin inte alltid handlar om svartsjuka eller oro för otrohet?! Är det det enda motargumentet som finns? Verkar som att alla som "tillåter" sin partner att gå på strippklubb aldrig skulle falla sig in att förbjuda sin karl något. Man kan ju fråga sig vilken typ av partner dom har i så fall som inte bryr sig om om sin partner mår dåligt över något och försöker respektera den känslan? Att vissa mår dåligt över någonting som andra ser som en bagatell handlar om att vi alla har olika personligheter och uppfostran. Och vi som inte gillar porrindustrin kan (oftast) respektera och acceptera att ett par där både tycker detta är ok har rätt att göra vad dom vill. Vad jag inte förstår är varför inte ni kan ge oss samma respekt och acceptera att vi inte tycker detta är ett ok och något som vi borde kunna kompromissa med vår partner? Ska jag tycka att någon är kontrollerande bara för att dom inte tycker det är kul när ens partner umgås på tu man hand med sitt ex? Detta kanske är ett känsligt ämne för vissa medans det är helt ok med andra. Men är detta inte något man måste diskutera och komma på en lösning med sin respektive? Hade min blivande man helt sonika struntat i mina känslor och inte brytt sig om vad jag tycker om deras umgänge och inte tyckt att jag har någon som helst rätt att yttra mig om det, så hade nog jag letat mig om efter en ny man!Med detta säger jag inte att han inte får träffa ett ex men det är definitivt något man pratar med sin partner om innan och respekterar dennes känslor och tankar kring saken! Så tycker iaf jag att ett förhållande ska fungera, och det har ingeting med kontroll att göra enbart respekt och förståelse.