• JosieJose

Får man ha åsikter om svensexan??

Nu är det så att min fästman är engelsk och där går man ofta på strippklubb som del av svensexan och självklart kommer ju då brudgummen bli bjuden på en privat dans..
    (Han går inte på såna ställen vanligtvis)
    Jag har väldigt svårt för just såna ställen. Inte för att jag är orolig att han ska göra något dumt men jag tycker verkligen inte om ideén att han ska sitta där och titta på någon halvnaken tjej som dansar framför honom... (jag menar ska han se en tjej naken, eller näst intill, ska det väl ändå vara mig)

Nu undrar jag vad ni tjejer tycker. Kan man som mannens blivande fru säga att man inte är bekväm med att de går på ett sånt ställe och verkligen inte vill att de gör det? (det är inte så att han verkligen vill göra det ändå, men jag vet att de som kommer anordna svensexan skulle planera in det)
    Eller är det bara att gilla läget och hålla tyst?

• Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??
  • MolsonCanadian

Haha! Förvisso, men jag syftade på det faktum att man kan vara emot strippklubbsbesök av ideologiska skäl. Jag skulle som sagt inte gifta mig med en man som vill stödja strippindustri.

Hammerman1 skrev 2009-01-14 18:49:01 följande:
    MolsonCanadian skrev 2009-01-14 18:42:50 följande:
    I relationsdebatter används "svartsjuka" och "dåligt självförtroende" på ungefär samma sätt som "kommunist" i USA på 50-talet eller "kättare" i det medeltida Europa. Beläggs du dessa epitet är du inte riktigt lika bra som de übermensch med perfekta förhållanden som ger dig benämningen. För det förstår du väl, att även om partnern i skrivande stund håller på som bäst med grannfrun i rummet bredvid, så kan du inte vara så SVARTSJUK och KONTROLLERANDE att du går och blir UPPRÖRD över detta, o du svaga människospillra!
  • GlamourKitten

Varken jag eller min fästman skulle umgås med "vänner" som skulle anordna möhippa/svensexa med strippor eftersom det är helt emot allt vi står för. Men jag har varit med om detta fenomen tidigare och jag som gäst vägrade faktiskt att delta eftersom det skulle vara en manlig strippa på möhippan.
    Tycker definitivt att man ska säga ifrån, till sin partner, och om inte det respekteras...ja vad mer kommer han/hon inte respektera i framtiden?

• kajw

Jag förstår ditt dilemma. Min sambo är inte heller svensk och har också mycket starkare "stripptraditioner" när det gäller svensexan än vad som är vanligt i Sverige. Jag tycker nog att du kan berätta för din blivande hur du känner, men kanske inte förvänta dig att planerna ändras för det. Jag känner mig inte heller bekväm i tanken att min sambo skulle gå på strippklubb, men om det blir så får jag helt enkelt bita ihop....

• jojanna

jag må vara annorlunda, men jag hoppas lite på att min m2b får gå på strippklubb på sin svensexa..

• Emmet99

Jag glömde helt bort att säga vad jag anser om själva frågan =)

Mitt motstånd till strip är mer ideologiskt än något annat. jag skulle aldrig ringa runt och be folk låta bli att göra en viss sak, vad som händer på svensexan är inte min grej. Jag litar totalt på min fästman och känner honom väldigt väl, så vet vad han går för. Hade jag varit orolig för att han skulle hitta på något dumt skulle jag inte gifta mig med honom. Skulle aldrig ringa runt till polare till honom och föreslå saker de skall eller inte skall göra med honom, de kände ju honom innan jag träffade honom och vet likväl som jag hur han är som person.

• brud080808
    Ore skrev 2009-01-14 17:53:33 följande:
    Så skulle du göra, min svägerska skulle beställt en strippa till sin killes svensexa om inte kompisarna fixat det. Alternativt hade hon strippat själv... Så alla är olika...Skulle dock inte bett dem anpassa svensexan på något särskilt sätt. Vill inte blivande maken se strippa får han säga ifrån själv. Vet han att blivande frun inte vill att han ska se strippa får han väl bedöma vad husfriden är värd.Själv skulle jag skrattat och hoppats att han haft roligt...
    Ja det var helt klart min personliga åsikt och hur jag skulle göra, men alla är som sagt olika. Jag skulle inte heller bett dem anpassa svensexan efter mina åsikter, men strippshower betackar jag mig för. Och jag tror faktiskt inte att det inte finns en kille (möjligen extrema undantag) som inte skulle uppskatta en nästintill naken, snygg brud som dansar i deras knä, jag tror att det är lite blåögt att tro något annat.
  • brud080808
    shakynose skrev 2009-01-14 17:31:52 följande:
    Min kille hade strukit MIG från listan om jag betedde mig så...Tur att alla är olika!
    Ja jag skulle nog vara beredd att ställa in bröllopet om min kille absolut ville gå på strippklubb och hans kompisar kom på den idén. Men vi är ju olika som sagt!
  • MolsonCanadian

Eller så tillhör man skaran som inte tror att män är djur utan tänkande individer med ett intellekt på åtminstone standardnivå för en människa.

brud080808 skrev 2009-01-14 20:51:09 följande:
    Ja det var helt klart min personliga åsikt och hur jag skulle göra, men alla är som sagt olika. Jag skulle inte heller bett dem anpassa svensexan efter mina åsikter, men strippshower betackar jag mig för. Och jag tror faktiskt inte att det inte finns en kille (möjligen extrema undantag) som inte skulle uppskatta en nästintill naken, snygg brud som dansar i deras knä, jag tror att det är lite blåögt att tro något annat.
  • brud080808
    Karl1970 skrev 2009-01-14 17:33:30 följande:
    Jag önskar din make Lycka till, känns lite som om han kan behöva det. Strippa på en svensexa ar og ganska ovanligt, blir de som har det sämre makar? Med största sannorlikhet inte... Är de som arrangerar strippa till en svensexa Puckon? Troligtvis inte...En Svensexa eller möhippa går ofta ut på att man gör eller ser helt idiotiska saker, jag tror nog att en strippa på en svensexa är en av de mindre farliga, pinsama saker som kan hända på en sexa..
    Så du önskar min make lycka till, han behöver det menar du, grundat på att jag ogillar strippshower? Jag är inte det minsta kontrollerande i övrigt, jag uppmuntrar ofta honom att hitta på saker med grabbarna. Det är roligt för er som tycker det är kul att er kille har en naken (nästan) brud i knät, men vad jag vill få fram är att jag tycker i princip allt är okej, utom det. Trist att du då ska klanka ner på mig som blivande fru bara för det.
  • brud080808
    Scalibregma skrev 2009-01-14 17:42:22 följande:
    Jag har bett min killes bestman om att det inte ska vara någon strippa på svensexan eftersom bara tanken äcklar mig något så otroligt och pulsen går upp i tusental. Och det är inte enbart av egoistiska skäl. Det är ett sätt att rädda även det framtida samlivet och det tjänar ju killen oxå på..
    Instämmer till fullo
Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??