• JosieJose

Får man ha åsikter om svensexan??

Nu är det så att min fästman är engelsk och där går man ofta på strippklubb som del av svensexan och självklart kommer ju då brudgummen bli bjuden på en privat dans..
    (Han går inte på såna ställen vanligtvis)
    Jag har väldigt svårt för just såna ställen. Inte för att jag är orolig att han ska göra något dumt men jag tycker verkligen inte om ideén att han ska sitta där och titta på någon halvnaken tjej som dansar framför honom... (jag menar ska han se en tjej naken, eller näst intill, ska det väl ändå vara mig)

Nu undrar jag vad ni tjejer tycker. Kan man som mannens blivande fru säga att man inte är bekväm med att de går på ett sånt ställe och verkligen inte vill att de gör det? (det är inte så att han verkligen vill göra det ändå, men jag vet att de som kommer anordna svensexan skulle planera in det)
    Eller är det bara att gilla läget och hålla tyst?

• Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??
  • AnneiLund

I övrigt så är väl det ganska ovanligt med strippor nu förtiden på svensexor...eller?
    Jag och min man var bjudna på 6 bröllop under 2008 och han var med på alla svensexorna och det var ingen strippa så långt ögat kunde se....
    Men det beror kanske lite på hur männiksorna är och med vem man umgås med antar jag, och deras uppfattning om vad som är kul.

• JosieJose

Vad glad jag är att jag faktist skrev om det här. Det är så bra att få andras åsikter om något..

Han vet redan hur jag känner i den här frågan så vi får se vad som händer.
    Jag får nog fundera lite på hur jag ska göra.

Tack alla ni för era svar och råd...

• JosieJose

Det där med sista natten i frihet är ju lite dumt också. Det hade han natten innan han träffade mig!!!

• JosieJose

Jag tror att det är vanligare i england än i sverige med sånt på svensexan.. (Men självklart inte på varje)
    Sen är det ju också så som det nämndes tidigare att det beror på vilka människor man umgås med och många av våra vänner skulle mycket väl tycka att det är rätt grej att göra på en svensexa..

• JosieJose

Bor ni i england eller sverige? Hur gjorde du med din möhippa? blev du kidnappad som i sverige eller planerade du din egen (el iaf var med i planeringen i stora drag)

TEB08 skrev 2009-01-14 12:28:32 följande:
    Ar det sa vanligt med stripp klubb pa svensexan? Min make ar ocksa engelsman och min erfarenhet bland vanner och kollegor ar att de flesta aker bort over en helg (ingen hemlig kidnappning mao). Vem vet vad de sysslar med nar de ar borta - festar, ja, men det later inte som strippklubb ar nagot de nara mig skulle besoka...
  • Emmet99

urk. Det jag verkligen INTE fattar är "kompisar" till både brud och brudgum som hittar på grejer som bara är pinsamma och eller obehagliga och gör personen till åtlöje. Vad är det för vänskap att betala pengar för att utsätta sin kompis för skit? Som väl är så är både mina och brudgummens polare sådana att de bara skulle göra sånt vi verkligen tycker är kul (vilket de har sagt också) och det är jag enormt tacksam för.

Min m2b hade dock varit på någon svensexa för en del år sedan innan han träffade mig där något pucko hade kommit på idén att de skulle gå på stripklubb. Vilket ledde till att ALLA i hela svensexesällskapet blev enormt illa till mods av skabbigheten och de tyckte det var helt fruktansvärt och det sabbade hela kvällen. Känns skönt att veta att ingen uppskattade det och därför inte skulla komma på den iden.

Men som sagt. Jisses, skulle man hålla i en möhippa skulle man väl göra allt för att tjejen skulle ha en riktigt jäkla kul dag och ett minne för livet

• TEB08

Vi bor i England och jag skippade faktiskt mophippan helt. De flesta av mina vanner ar sa utspridda och manga kanner inte varandra, sa det blev inte av. Varken angrar eller saknar mohippan.

Skulle jag har gjort nagot, sa hade jag troligen ordnat ett spa besok med de narmsta i bade Sverige och London (eller nagot liknande).

• MolsonCanadian

Så klart att du kan säga det!?
    Skulle inte ens gifta mig med en man som ville stödja den industrin.

• Chocladmonstret

Sen kanske vi inte skall ta för givet att våra killar talar sanning om vad som händer på svensexorna, när killarna kommer hem och berättar att IIIINgen gillade strippbiten så kanske man skall ta det med en liiten nypa salt..

Jag säger absolut inte att era och min kille ljuger, men man har nog rätt i att vara lite kritisk till det de säger..

• Hammerman

T RO skrev 2009-01-14 12:40:24 följande:

Visst risken är att man får MOTSATT effekt, men hur moget är det egentligen? Det rimmar ganska illa med presuntionen att kompisarna har "common sense". Killar med common sense gör INTE tvärtemot instruktioner.
    ... killar och "common sense"?

För att uttrycka det så här: om du ser någon lägga en acetylentub i en majbrasa för att sedan slå på den med ett brännbollsträ för att roa sig, vilket kön föreställer du dig då att den personen har?
Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??