• JosieJose

Får man ha åsikter om svensexan??

Nu är det så att min fästman är engelsk och där går man ofta på strippklubb som del av svensexan och självklart kommer ju då brudgummen bli bjuden på en privat dans..
    (Han går inte på såna ställen vanligtvis)
    Jag har väldigt svårt för just såna ställen. Inte för att jag är orolig att han ska göra något dumt men jag tycker verkligen inte om ideén att han ska sitta där och titta på någon halvnaken tjej som dansar framför honom... (jag menar ska han se en tjej naken, eller näst intill, ska det väl ändå vara mig)

Nu undrar jag vad ni tjejer tycker. Kan man som mannens blivande fru säga att man inte är bekväm med att de går på ett sånt ställe och verkligen inte vill att de gör det? (det är inte så att han verkligen vill göra det ändå, men jag vet att de som kommer anordna svensexan skulle planera in det)
    Eller är det bara att gilla läget och hålla tyst?

• Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??
  • Emmet99
    Hammerman1 skrev 2009-01-14 14:55:22 följande:
    T RO skrev 2009-01-14 12:40:24 följande:... killar och "common sense"? För att uttrycka det så här: om du ser någon lägga en acetylentub i en majbrasa för att sedan slå på den med ett brännbollsträ för att roa sig, vilket kön föreställer du dig då att den personen har?
    HAHAHAHAHA
  • AllyZ

Jag tycker du kan klara av det. Det ar ju hans vanner som planerar det och tar ivag honom, det ar ju som sagt vanligt och inget att haka upp sig pa. Mer hans killkompisar som vill fa en anledning att ga dit tror jag:) men jag vet, man far lite dalig kansla i magen..

Jag ska ha min mohippa i min kompis pappas hus i Spanien i sommar. Min kille kommer nog heller inte vara superglad over att jag drar ivag en vecka med 10 tjejkompisar och festar och dricker drinkar natterna langa men det far han ju acceptera och sager inget om:)

• shakynose

Jag skulle aldrig lägga mig i deras planer! So what om de slänger iväg sina pengar på strippklubb eller fallskärmshoppning? Det är deras pengar och deras tid och jag gör inte anspråk på någotdera.
    Där går gränsen för hur kontrollerande man bör vara i min värld.
    Men kan kan ju för allas skull hoppas att de gör något roligare (jag tycker inte heller att strippklubb är särskilt spännande, jag gör det bättre själv ) men precis som någon sa: Det skulle vara sjukt pinsamt om han ringde runt till mina polare och gnällde över att han känner sig obekväm med det ena eller det andra.

• Silla69

Jag tycker så här, hans vänner hade nog vetat om han hade haft emot sådant o inte gjort det då.
    Så det handlar liksom om att du kan inte säga ifrån till hans vänner vad du tycker e okej eller inte.

Men hade hans vänner vetat att han verkligen inte vill gå på något sådant så hade dom inte tagit ditt honom.

Så det e nog bara att gilla läget...

Min blivandes vänner vet att min blivande tycker sådant e trams o hade aldrig tagit ditt honom, medans jag kan tyckka, va fasiken klart du ska ditt.

Lycka till.

• brud080808

Jag skulle faktiskt inte gå med på att min blivande fick en strippshow/gick på strippklubb, aldrig. Nu kan man väl inte förbjuda någon att göra något, men nej, där går min gräns. Jag skulle inte låta honom gå och jag skulle förmodligen stryka de puckon (ursäkta) som kom idén ur gästlistan.

• shakynose
    brud080808 skrev 2009-01-14 17:24:10 följande:
    Jag skulle faktiskt inte gå med på att min blivande fick en strippshow/gick på strippklubb, aldrig. Nu kan man väl inte förbjuda någon att göra något, men nej, där går min gräns. Jag skulle inte låta honom gå och jag skulle förmodligen stryka de puckon (ursäkta) som kom idén ur gästlistan.
    Min kille hade strukit MIG från listan om jag betedde mig så...
    Tur att alla är olika!
  • Karl1970

Jag önskar din make Lycka till, känns lite som om han kan behöva det.
    Strippa på en svensexa ar og ganska ovanligt, blir de som har det sämre makar? Med största sannorlikhet inte... Är de som arrangerar strippa till en svensexa Puckon? Troligtvis inte...

En Svensexa eller möhippa går ofta ut på att man gör eller ser helt idiotiska saker, jag tror nog att en strippa på en svensexa är en av de mindre farliga, pinsama saker som kan hända på en sexa..

brud080808 skrev 2009-01-14 17:24:10 följande:
  • 090208

Vill inte lata stoddig, men...
    Svartsjuka flickvanner/fruar tycker jag bara ar patetiska. Ja, hata mig inte, vet att det later lite hart men hur kan jag annars uttrycka mig... Sa lange det inte hander vid andra tillfallen sa hade det varit lugnt for min del.

A andra sidan ar jag lite feminist och gillar inte sant... Tyvarr blir ju tjej-stripp bara porrigt, medans det bara blir kul nar vi kollar nakna man. Inte bra...

• Scalibregma

Jag har bett min killes bestman om att det inte ska vara någon strippa på svensexan eftersom bara tanken äcklar mig något så otroligt och pulsen går upp i tusental. Och det är inte enbart av egoistiska skäl. Det är ett sätt att rädda även det framtida samlivet och det tjänar ju killen oxå på..

• 090208

Jo, jag ar med dig dar. Och kommentaren var jakligt kul!
    shakynose skrev 2009-01-14 17:31:52 följande:
    Min kille hade strukit MIG från listan om jag betedde mig så...Tur att alla är olika!
Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??