• Scalibregma

Får man ha åsikter om svensexan??

Jag har bett min killes bestman om att det inte ska vara någon strippa på svensexan eftersom bara tanken äcklar mig något så otroligt och pulsen går upp i tusental. Och det är inte enbart av egoistiska skäl. Det är ett sätt att rädda även det framtida samlivet och det tjänar ju killen oxå på..

• Scalibregma

Pugsley:

smart inlägg! genomtänkt och riktigt..

• Scalibregma

Eftersom så många här drar slutsatsen att de tjejer som inte tycker att det är OK att killen kollar på strippor är kontrollerande, inte litar på sina killar, har dålig självkänsla, är egoistiska osv osv, kan man då även dra slutsatsen att de tjejer som inte lägger sig i svensexan inte kommunicerar med sin kille? Inte bryr sig om att killens svensexa blir över hans förväntan eftersom han inte trodde att killkompisarna visste om vad han tänkt? Killen har aldrig nämnt för er tex när det är svensexor på film hur han skulle vilja ha det? Eller sagt i förbifarten att "det där hade jag velat pröva någon gång"?? Han muttrar aldrig att "hoppas att inte min svensexa blir så"?? På vilket sätt är man då egoistisk och kontrollerande om man nämner för den som anordnar svensexan vad killen sagt, allt för att optimera hans svensexa så att han tycker att det är det roligaste han någonsin gjort?

Och Shakynose, visst kan man anse sig tror vad som är bäst för förhållandet just vid specifika omständigheter. Nästa gång kanske det skiftar, och killen säger att han inte vill att jag ska göra en speciell sak, för att HAN inte mår bra av det. Och då vet HAN vad som är bäst för förhållandet eftersom det då är något som han mår dåligt av. När det rör sig om en handling där den ena parten i ett förhållande berörs negativt, så är detta viktigt!

Och om min kille hade ringt runt till mina kompisar för att berätta för dem vad de kan göra, så hade jag varit TACKSAM, för när det gäller möhippor och svensexor, så pratar man inte med de som anordnar dem om hur man vill ha det. Man bara hoppas att de vet. Och hade inte han velat att jag skulle göra en viss sak på min möhippa så hade det varit mer än OK för mig att han sa det till anordnaren, så att hon förstår HANS känslor. Och då även förhindra att det blir en tråkig stämning bara för att jag väljer att inte genomföra momentet på möhippan.

Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??