• MolsonCanadian

Får man ha åsikter om svensexan??

Så klart att du kan säga det!?
    Skulle inte ens gifta mig med en man som ville stödja den industrin.

• MolsonCanadian

Ja, det är märkligt hur "svartsjuka" blir det främsta skälet till att man motsätter sig strippklubbsbesök.

Pugsley skrev 2009-01-14 18:27:29 följande:
    Ja, alla är vi ju olika. Jag kan definitivt hålla med JosieJosie i denna fråga och jag tycker det är synd att det ständigt skall dras en paralell med svartsjuka och strippklubbar. I många fall är det faktiskt själva industrin och kvinnosynen som gör att både killar och tjejer inte gillar strippklubbar och inte frågan om ens make/fru skall vara otrogen. Jag antar att det är lättare att kalla dom svartsjuka eller osäkra än att att se att ett strippklubbs besök kanske handlar om jämställdhet och hur kvinnor objektifieras i samhället. Är varken osäker eller har dåligt självförtroende men tycker ändå inte att strippor hör till för att fira vår kärlek. Jag tycker att alla skall få göra det val dom vill och är både ok med strippklubbar "so go for it". Men man kan ju fråga sig om svensexor/möhippor är till för att skapa osämja och bråk mellan två blivande eller om det är ett underbart tillfälle att få ha en kul heldag med sina vänner? Personligen föredrar jag det senare. Äktenskap handlar i allra högsta grad om respekt och kompromiss vilket oftast betyder att man kommer fram till lösningar tillsammans som funkar för båda. Om något som oro inför en svensexa eller möhippa inte ens uppmärksammas av sin partner så kanske man har mer att jobba på än bara "svartsjuka"?Alla gör som dom vill men jag tycker inte om att man ska se detta som en patetisk sida hos en person. Alla har vi brister och fel och man ska inte kasta sten när man sitter i glashus. Du/jag kanske har en annan sida som andra tycker är patetiska som inte handlar om svartsjuka men istället kort temperament, alltid vill ha sin vilja igenom, osv. BT tycker verkligen att du ska förklara hur dåligt du mår över det här för din M2B. Kanske kan ni komma fram till en lösning som funkar för båda. Han kanske inte vet hur du känner och kanske inte har några problem som helst att prata med sina kompisar!
  • MolsonCanadian

Haha! Förvisso, men jag syftade på det faktum att man kan vara emot strippklubbsbesök av ideologiska skäl. Jag skulle som sagt inte gifta mig med en man som vill stödja strippindustri.

Hammerman1 skrev 2009-01-14 18:49:01 följande:
    MolsonCanadian skrev 2009-01-14 18:42:50 följande:
    I relationsdebatter används "svartsjuka" och "dåligt självförtroende" på ungefär samma sätt som "kommunist" i USA på 50-talet eller "kättare" i det medeltida Europa. Beläggs du dessa epitet är du inte riktigt lika bra som de übermensch med perfekta förhållanden som ger dig benämningen. För det förstår du väl, att även om partnern i skrivande stund håller på som bäst med grannfrun i rummet bredvid, så kan du inte vara så SVARTSJUK och KONTROLLERANDE att du går och blir UPPRÖRD över detta, o du svaga människospillra!
  • MolsonCanadian

Eller så tillhör man skaran som inte tror att män är djur utan tänkande individer med ett intellekt på åtminstone standardnivå för en människa.

brud080808 skrev 2009-01-14 20:51:09 följande:
    Ja det var helt klart min personliga åsikt och hur jag skulle göra, men alla är som sagt olika. Jag skulle inte heller bett dem anpassa svensexan efter mina åsikter, men strippshower betackar jag mig för. Och jag tror faktiskt inte att det inte finns en kille (möjligen extrema undantag) som inte skulle uppskatta en nästintill naken, snygg brud som dansar i deras knä, jag tror att det är lite blåögt att tro något annat.
  • MolsonCanadian

Japp. Såvida kvinnan inte är jag. Att stödja en sådan industri är inte hans grej. Men så är han inte ett djur heller.

brud080808 skrev 2009-01-14 20:57:49 följande:
    Haha ja det är sant Men tror du verkligen att din blivande karl skulle säga, nej klä inte av dig kvinna, sluta dansa, jag blir rakt irriterad?
  • MolsonCanadian

Fast om han älskar dig eller inte kanske inte är frågan utan om man tycker att det är okej eller inte att stödja den industrin.

EmMa09 skrev 2009-01-14 22:07:56 följande:
    För mig spelar det absolut ingen roll! Blir det en strippa så blir det, jag lägger inga värderingar i det. Jag vet ändå att det är mig min M2B älskar, och jag själv hade tyckt det vore lite kul med en manlig strippa för mig! Fast nu tror inte jag att min M2B får en strippshow till svensexa, hans vänner har mer fantasi än så!
  • MolsonCanadian

Nej, somliga har ju inte det. Alternativt har de inte riktigt tänkt igenom saken. Men det är märkligt att det närmast per automatik anses handla om "svartsjuka".

EmMa09 skrev 2009-01-14 22:17:42 följande:
    iofs, jag har visserligen inget emot det!
  • MolsonCanadian

Åh? Känner du Jonas?

Emmet99 skrev 2009-01-14 21:58:19 följande:
    säger samma sak här.
  • MolsonCanadian

Hur menar du?
    Finns det inte några som helst värderingar i strippindustrin?

Vill nu skrev 2009-01-15 09:43:47 följande:

Jag tycker så här - självklart får du ha åsikter, men dessa håller du för dig själv! Din m2bs kompisar har nog koll på vad han vill och inte vill göra, och i ärlighetens namn, det är inte upp till varken dig eller din m2b att planera svensexan! Det är något hans kompisar ska fixa, och man får helt enkelt lite på att de har så pass omdöme att inte utsätta honom för något han är obekväm i.jag skulle, som tidigare skrivits, skämmas ihjäl om min sambo ringde runt och dikterade villkor för min möhippa! Tycker inte heller att det är så farligt med strippor på svensexor/möhippor. Är ju inte direkt som att det är något som ligger några som helst värderingar i, och om det påverkar framtida samliv som någon nämde tidigare i tråden, så tror jag att man gifter sig med fel karl...Men men, alla får tycka som de vill, och bara du kan veta hur det uppfattas i ditt umgänge, om du kommer med riktlinjer.Min sambos vänner skulle asgarva och kalla honom för toffel...
  • MolsonCanadian

Det är ganska spännande att studera sådana "självklarheter" inom sociologin. Människor går med på ganska vidriga saker med hänvisning till gruppen. Även sådant som kanske du och jag hävdar att vi aaaldrig skulle göra.

MulleNuh skrev 2009-01-15 11:25:24 följande:
    jooo..Men samtidigt så måste ju mannen vara karl nog att våga säga nej också!Känner han sig riktigt förnedrad i borats kläder så tar han inte på sig dom.. Punkt slut..
Svar på tråden Får man ha åsikter om svensexan??