Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
Härligt! Två tredjedelar av våra har svarat på ett el annat sätt. Dem som har sagt "åh vad kul" har jag kontrat med "kommer ni, allergier?". Borde kunna täcka in några till till helgen då det är 90-årskalas pågång.
Härligt! Två tredjedelar av våra har svarat på ett el annat sätt. Dem som har sagt "åh vad kul" har jag kontrat med "kommer ni, allergier?". Borde kunna täcka in några till till helgen då det är 90-årskalas pågång.
Ändrade min bokning av manikyr på gilda skolan (synd att dem inte har öppet 1 maj) så nu blir det manikyr och helkroppsmassage på torsdagen innan bröllopet. Lite får man unna sig.
Skille: Tack för igår! Nu får det inte bli några fler sötsaker den här veckan.
Och tack myrmor för att jag fick lifta, var skönt att komma hem i bra tid. Myran ville nog bara bli av med mig det var nog därför hon lät... Och supergrattis till dem glada nyheterna. Hoppas att det läker bra så det blir mys i maj
Hummle: Inte många dagar kvar nu! Nice med hembesök av prästen. Inte många dagar kvar till helgen och klänningsprovning. Kul!
Angelica: Och det bästa är att jag skall få kika i din bildbok o få inspiration! Hämtat den blå katten? Förhoppningvis så kan ha retuschera men även se till att ni visar upp era bästa sidor. Men ni får kanske ta tag i hårdträningen snart.
Tizia: Nu såg jag att dem börjar flagna lite högst upp på kanten, men man får kolla riktigt nära. Det kan ha något att göra med att jag knappar på ett tangentbord större delen av dagen och trycker ned med naglarna...
Ja vi får hoppas att smurfen blir lika glad som mamsen!
Just nu sitter jag är lite småsur över T´s troligtvis kommande svensexa för att dem inte hör med mig om lämpliga datum el vilka som är bjudna. Vet att dem planerar. Jag kommer bli skitsur om det skulle ev krocka med någon av dem jämna födelsedagarna som skall firas (el min födelsedag!) el något annat som är inplanerat. Och att dem inte ens är intresserade av att veta vilka som är bjudna. Känns lite trist om dem inte kollar med tex hans bror, el några andra gäster som han oxå umgås med men som kanske inte finns i deras bekantskapskrets. El tänker jag fel? Så gjorde vi i alla fall när vi planerade en möhippa förra året och jag vet/misstänker att mina tjejer gör likadant den här gången.
Ut o lek i snön med er!
Själva möhipperiet och svensexeriet ser jag framemot. Vet att mina vänner ändå har i åtanke på vad jag tycker om. Värre är det med hans vänner, och därför hade jag föredragit om dem hade kontaktat mig och frågat om andra vänner som han har (mina som numera även är hans) då jag tror att det skulle bli en bättre svensexa (inte alls höga tankar om mina vänner...) och fokus inte skulle nog ligga på pinsamheter som jag tror att hans är mer för.
Och eftersom jag vet hur vi gjorde och efterfrågade när vi anordnade en möhippa så har ju jag/vi varit duktiga och skrivit gästlista med mail o telefonnummer, skapat en kalender på datorn så den andre kan se lämpliga dagar. Och så hör inte hans organisatör av sig. Mutter mutter, jag får beklaga mig för hans sambo när jag träffar henne.
En kort slöja var inget för mig, mitt kroppsspråk sa att det inte passade mig om brudarna minns. Men provade en tre meters slöja då jag provade en klänning utan släp. Me liked big time, men eftersom det bidde en klänning med släp så blir det ingen slöja utan endast blommor i håret. Imponerande Tizia att du sytt själv.
När2blir1: Det är bara att hänga på och delta i tjötet.
JD: Kul med klänningen, har dock inte tips på sömmerska.
Skille: Härligt att höra att det gick bra den här gången med manschettknapparna.
Och nu har jag snöat in mig på m&m´s med namn på. Argh, nu börjar bridzilla-fasonerna dyka upp..
Angelica: Guldstjärna till dig för att du har rekat gröna servetter o sand till mig idag. Puss på dig!
Designade m&´s finns inte helt oväntat i usa, men dem skickar inte utanför usa, men ev skulle jag kanske kunna lösa det. Men löjligt mycket pengar. Men min bridzilla-gen börjar kanske vakna till liv...
Myrmor: säg till om det skall inhandlas guldsten. Jag skall dit på fredag o förhoppningvis shoppa mina skrikgröna servetter o stenar/sand. Tur att T skall med och kan godkänna fynden.
Teapot: Har inte bestämt mig än, skall höra med hon som skall göra blommorna. Skall ju helst matcha buketten. Har inte heller bestämt mig om jag skall ha många små utspritt el en stor. Får nog leta inspirationsbilder i helgen.
Kan man fortfarande köpa sockiplast? Om ja, vart köper man det?
Fast om du gör om ps-filen till en jpeg, så kan hon förminska den infogade bilden i dokumentet el vart hon vill använda den.
Det var till en blivande tvååring. Men ett par vita sockiplast till brudklänningen kanske kan vara något, då lär jag inte halka på stenarna!
Nu skall jag äta semla. Vad hände med att jag skulle tänka på figuren? El jo det gör jag, tänker men gör inget åt det. Suck. Nada karaktär, men gratis är gott
Möjlighet att träna har jag haft längr, får träna på ett ställe nära jobbet gratis. Men inte utnyttjat det så ofta.
Synd, tror att det har något med att dem inte vill skicka under en längre tid då dem är rädda att den skall smälta. Och frakten skulle säkert vara hög oxå. El något
Tack för tipset Angelican, skall kolla upp det.