• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Tror oxå att det kan vara värt att gå till en där man känner sig trygg och kan få tips. Annars tar man alltid samma storlek som innan och som oftast är fel. Köpte mina basic underkläder i höstas.

Angelica: Ett tips, kolla med myrmor om du kan köpa/hyra hennes begagnade fat... Kul att du fick ett ok från dr angående familjeutökning.

Hummle: hur många dagar är det kvar nu?

Tizia: Oj, har inte tänkt på att det kanske är olika färger på mina skor. Men skorna syns väl inte så mycket?

• Tx2

Äntligen 090822 skrev 2009-02-12 13:55:07 följande:

Tx2 du är smart
    Visst är jag..

Snyggt med annan färg på skorna. Var sugen på gröna (en av våra färger) men fick inte igenom att köpa ett fjärde par skor i grönt... Skall se om jag kan ta kort på mina vita o lägga upp någon dag.

Carolina: häftigt, inte lång tid kvar.

Angelica: Skall V hjälpa till med kort-producerandet?
  • Tx2

Danielaa: Du har gott om tid att få din klänning!!! Det är ungefär ett halvår kvar... Så sluta stressa upp dig!
    Min klänning tog ungefär två månader och det drog ut på tiden pga datorstrul och att jag var bortrest i några dagar då dem väntade besked från mig så du har gott om tid på dig att lösa klänningen.

Hummle: Skönt att det kändes bra med prästen. Vad blir det psalmer och bibeltexter?

• Tx2

hummle: det är helt ok att köra nedräkning här. Än så länge tycker jag att du varit lugn. Vet ju hur jag terroriserade mina tjejer när det var tre månader kvar. Om exakt tre månader gör vi det här... ett antal gånger.

Vanligt vitt kan bli lite genomskinligt. Vet att mina inbjudningskort lyste det igenom lite. Mycket beror på hur mycket text det skall vara. Skulle det gå att skriva på omslaget direkt istället och få plats med programmet på två tre sidor.? Eller vill du ha det mycket pyntat?

Kul med klänningsprovandet. Precis provat klänningen igen och visat för mamsen. Fast T fick knyta som vanligt, han är riktigt duktig nu så ifall någon behöver en snörare så kan jag erbjuda min T Och det gick att knäppa fast den lilla tygflärpen så det behöver vi inte göra något åt utan det är bara en hälla o knapp för att fästa släpet som behövs åtgärdas. Och buda på en underkjol med två ringar.

Och mamsen klänning är fixad. El ja hon köpte två linneklänningar så hon kunde välja när det närmade sig Där märker vi vart jag har fått mitt shoppingbeteende ifrån..

• Tx2

Tre veckor!!! Oj oj snart är det en gift hummle!

Jag menade precis som du tolkade det. Skippa inlagan/vita pappret och skriva på insidan o ev baksidan på det lila pappret. Vi kommer att ha så, en av mina tärnor hade så fast cremefärgade glittriga papper och det funkade jättebra. Praktiska T säger: Gör det så enkelt som möjligt för dig..

Kul att det gick bra med klänningen!
    Tror inte att min mor sa så mycket om klänningen. Vi var mer praktiska, ifall det behövdes justera någonstans, vilket det inte gör, och hur vi skall sy för att kunna knäppa upp släpet. Vår föräldrar har fått se bilderna på klänningen när dem var på besök senast. Då fick jag nog mer kommentarer.
    Budar på underkjol, får hålla tummarna att den blir min.

Man härdar ut i kylan... Har lite varma kläder som man kan kasta av o på lätt.

Inget romantiskt här inte. Vet att han har köpt ett kort, då vi köpte massa kort på ullared som han har lagt i någon låda. Ikväll kommer det över ca 10 personer för att spela pingis-km hos oss. Så romantiskt med pingis i källaren...

Sweetsun: haha, jag ser framemot att höra hur många tårar din T skvätter fram när ni gifter er!

• Tx2

Hummle: hur har det gått med vigselprogrammen?

Sweetsun: Eller hur skall er vigsel filmas? Då kan du räkna senare

Danielaa: Oj, ny leksak till köket. Kul! Du får öva lite så kommer jag senare och beställer en latte.

Inget kort fick jag! Men väl blommor, fick röda tulpaner, är ingen ros-människa.

• Tx2

Tiden går fort, men än så länge känner jag mig inte stressad. Det som vi har prioriterat är klart, el så förlitar vi oss på dem som säger att det löser sig. Så inga konstiga drömmar, mer än behovet av dyra o onödiga saker till bröllopet.

Dem flesta har svarat, några frågetecken men det beror nog på om dem har en bra dag om dem kommer. Två troliga nej.

I helgen hade T´s odiskreta svensexe-gäng träff hos grannarna. Synd att den ena hade parkerat på vår uppfart och T var tvugen att gå över till grannarna för han behövde komma ut med vår bil o handla lite för kvällens festligheter hos oss. Och då märkte att en kille som inte skulle vara hos oss två timmar senare var hemma hos grannen plus dem andra killarna som skulle till oss på kvällen. Hm, undrar vad dem höll på med.. Han som trodde att has vänner troligtvis inte skulle orka ta tag i något.

Tizia: Vi kör på småbord, gillar det bättre. Förhoppningvis är det fler som ser oss än om vi hade suttit vid e-bord. Och kommer fram och pratar med oss.

Baver: Tycker oxå att det är klurigt med meningarna. En del har varit jättelätta medans andra har man kört fast vid.
    Oj, vad trist att den blev rånad, men tur att din ring inte var med i bytet.

Skille: tack för tipset, skall försöka få dit T. Du har verkligen lindat A runt ditt lillfinger!

Sweetsun & Myrmor: Tre månader kvar för er!

Hummle: Hur många dagar är det kvar nu?

• Tx2

Yes, vann min budning på underkjol.
    Och en adress i usa så denna vecka skall få iväg min beställning på massa söta såpbubblor o ev dyra och onödiga godisar. Ena stunden vill jag beställa för att i nästa stund sansa mig. Argh, låt mig få mitt sunda jag tillbaka...

• Tx2

Meningen var att jag skulle köpt från www.brollopsbubblor.se Men nu skickar jag efter dem från usa, men det företaget skickar inte till europa. Och godisarna var m&m´s.

• Tx2

Ris som sväller och får dem små pippisarna att dö är en myt. Men vet att man på många platser inte tillåter riskastning och hänvisar till just den felaktiga myten. Men viktigt är att riset är tvättat så att det inte blir fläckar av det. Om jag minns rätt.

La in en liten bild på bubblorna jag skall skicka efter. Får se om jag orkar knyta rosetter när det närmar sig. Tänkte beställa lite extra då frakten ändå är som den här och sedan se om det går att sälja på köp & sälj.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!