• J D

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

När2blir1 skrev 2009-02-04 14:28:14 följande:
    Fick man hänga med här? Gifter oss 8 augusti

Javisst, du är vi tre här som gifter oss 8/8 då, välkommen!

• J D

Tx2 skrev 2009-02-05 09:49:37 följande:
    Danielaa: Skippa Skille länk, här är den korrekta. www.mymms.com/customprint/

Fraktar de till Sverige? Hade för mig att de inte shippar internationellt och om de gör det så var det jättedyrt, eller hur fungerar det?

• J D

Aha, sorry, såg ditt inledande inlägg nu Tx2

• J D

Tx2 skrev 2009-02-05 11:34:07 följande:
    Din kommentar stämde JD. Dem skickar internationellt men då måste man ringa o kolla. Och förutom att godiset redan är dyrt så så borde frakten vara skyhög. Undrar om dem skickar till en hotell-adress.

Mm, jag har för mig att de måste frakta dem på ett mkt speciellt sätt. Det har varit uppe på BT förut så man kan säkert googla fram hur mkt de tar. Ja, hotell-adress borde väl gå bra, det brukar väl fungera att göra så med diamanter så då borde det väl fungera med godis .

• J D

Daniela: Det är inte kinesiskt nyår längre men de har säkert en del att jobba in på grund av allt arbete som staplas under nyåret.

• J D

Äntligen 090822 skrev 2009-02-12 15:10:43 följande:
    Jag kör på skor i annan färg än vitt det ska bli något guldigt hade jag tänkt då klänningen är ivory så är det ju snyggare än silver!Var inne på röda ett tag med, då det är en del i färg temat, tycker det är kul om skorna sticker ut lite

Jag kör på cerise (och de kommer att synas eftersom klänningen slutar strax ovanför anklarna).

• J D

Carolina1979 skrev 2009-02-12 15:20:38 följande:
    Danielaa: Vilket konditori ska ni använda er av? Lät så himla smaskigt med era cupcakes

Håller med dig Carolina, de låter mycket goda!

• J D

Danielaa skrev 2009-02-12 15:28:17 följande:
    Carolina: Spännande väntan! När kom er första? Före/efter/på BF? Jag fick vänta 16 dagar efter bf... Vi kommer köpa cupcakes och tårta genom de bageriet som e på Eken Center i Kållered. Vet inte va de heter... Dom e helt SUPER där, verkligen serviceminded!

Aha, kan det vara de här?

http://www.fjarashembageri.se/eken.asp

• J D

Danielaa skrev 2009-02-12 18:12:34 följande:
    JD: Jaa, de känner jag igen! Rekommenderas VARMT för er som inte bestämt er ännu. Dom e så gulliga å gör ALLT för att man ska bli nöjd å glad. Å de gör dom utan några som helst problem å lika glada hela tiden! Tx2: Gröna skor hade ju vart såå coolt!

Vad trevligt! Får man fråga hur mkt ni betalar för ert upplägg?

• J D

Danielaa skrev 2009-02-12 19:43:41 följande:
    JD: Vi ska ha cupcakes till alla gästerna å sen en bröllopstårta till oss, våra föräldrar+bonusföräldrar och vår son. Bröllopstårtan, som vi bestämmer fyllning och utseende på helt själva, kostar 39:- per bit. Cupcakesen kostar 19:-/st om vi vill ha "princess-fyllning" i å 22:-/st om vi vill välja fyllning själva. Riktigt bra pris tycker jag! Vet iåfs inte va de brukar kosta ananrs men... Servicen e värt de i vilket fall!

Aha, ja det låter som en bra deal! Tack för svaret

• J D

Myrmor skrev 2009-02-16 21:17:06 följande:
    ok tjejer, brace yourselfs. Ni vet uttrycket den som gräver en grop åt andra... Myrmor har härmed ramlat i den.. Om allt går som stickan vill får myran en lekkamrat i september (alldeles för tidigt för att veta om allt går enligt plan..men NÅN måste jag ju berätta för, och ni finns ju mest i smyg ). Så jag kommer få världens torraste nyktraste möhippa och klänningen behöver nog sys UT (femte månaden och jag lär se ut som ett HUS ELLER TVÅ!!!) Är superglad men avvaktande (har trots allt käkat starka mediciner och blivit sövd två gånger.. man vet aldrig). Shit, nu är det dags igen

Grattis! Håller tummarna för att allt går vägen

• J D

Danielaa skrev 2009-03-29 20:54:11 följande:
    Tx2: Jaa, plastglas ska vi nog oxå köra me tror jag.. Betydligt mindre disk iaf! Teapot: Jaa, va underbart me vår! Har vart ute en tur idag oxå å bara myyyst! Myrmor: Aah, trist me lghts-visningen då! Kikar för fullt på bröllopsresa, just nu kikar jag mycke på Thailand, Vietnam å Indien! Riktigt lockande alla de tre men svårt att veta då man aldrig vart där... Nån som vart på någon/några av dom som har tips? Ska bli sååå mysigt! Tänk när man har bröllopsresan å se fram emot efter bröllopet! Träffade vår toastmadame igår oxå, hon hade MASSA frågor å hade massa funderingar å idéer! *Lycklig*

Ja, Thailand är fint! Kan rekommendera Koh Samte, Koh Chang och Bangkok som avslutning för galen shopping.

Som bröllopsresa ska vi dock åka till Indien. Nackdelen med Indien är väl att man kanske behöver längre tid att vara där eftersom man får räkna med några dagars magsjuka.

• J D

skille skrev 2009-03-30 13:40:03 följande:
    Om ikke testen er helt feil......Så har vi ikke kjøpt en større bil for ingen ting......

. Grattis igen!

• J D

Tizia skrev 2009-03-30 13:57:09 följande:
    Tack för era fotograf tips... ska kolla upp alla !!Men hur mkt är rimligt egentligen att lägga på en fotograf.. Vi har hittat en där vi ska gifta oss nu som tar 12000kr men då får man alla bilder högupplöst.. Låter det mkt??

Beror på hur bilderna ser ut . Om det är heldag så tycker jag att det är OK. Eva Quirbach tar väl ngt sådant för heldag. Vi ska ha henne men kommer nog inte ta heldag som det ser ut nu.

• J D

Tx2 skrev 2009-04-04 08:23:46 följande:
    Fortsätter att lägga in flera inlägg..Om tio dagar tänkte jag starta en ny tråd. Då listan i trådstarten inte känns aktuell så får ni fylla i själva.

MARS

MAJ
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby

JUNI

AUGUSTI
    8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus

OKTOBER

DECEMBER

• J D

Tizia skrev 2009-04-06 13:33:47 följande:
    Daniella: =) Ja d ska jag göra =)Är det någon som vet när morgongåvan ges ? På bröllopsdagen eller dagen efter?

Dagen efter!

• J D

Tx2 skrev 2009-04-09 09:54:09 följande:
    Var nog en kombination av dålig sömn i tre nätter i rad (haft mycket jobb-stress), lite mat, definitivt för lite vatten och en två timmars ansiktsbehanfling o nagelfix. Tizia: Jag tog en sömmerska nära olskroken, min kollega sydde om sin klänning där.Vad trist när ni blev så överkörda med hallonen. Men ibland orkar man inte ta fighten längre.Om du vill så kan jag ta med kompisen festprogram på tisdag så kan du kolla in hur hon har fäst papprena. Idag tetsar jag gummisnoddarna. Blir nog bra.Danielaa: mm, vad gott med provbakelser. Får nog fixa något idag, T fyller år (och jag kan fira min andra födelsedag för i år då jag föddes på skärtorsdagen.. konstigt att pappa inte har ringt och grattat mig)'baver: Nice! Bling bling!

Åh, vad var det för sömmerska i Olskroken?

• J D

Danielaa skrev 2009-04-12 21:11:52 följande:
     Hoppas ni hade kul! Har precis börjat kika på möjliga bordsplaceringar (eller a placeringar av borden rättare sagt...) funderar på en dukning me honnörsbord å att resten går som "solstrålar" ut från de... Tror vi har pratat om de tidigare här va...? Nån annan som hade den tanken oxå...?

Nja, ungefär så ska vi ha. Vi ska ha honnörsbord och seda tungor som går ut men med brytning på halva vägen så att det blir en mittgång. På det sättet får vi in 104 personer istf för 80 som normalt går in så det kan vara ett tips för er som råkar bjuda in fler än vad som var tänkt från början .

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!